Hallo, heeft er iemand ervaring met de Michelin crossclimate 2 en de continental Allseason contact.
Heb al gehoord dat de Michelin sneller slijt dan de conti.
All season banden
- Gouwe
- 6th Gear member
- Berichten: 4536
- Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44
Ik zeg kijk hier even: https://www.tyrereviews.com/Article/202 ... e-Test.htm
Volgens autobild gaat de Michelin 10% meer km's mee.
Wil je de meest slijtvaste band dan lekker voor de Nexen N Blue 4 Season gaan, dan haal je bijna het dubbele!
Naast slijtage vind ik zelf remafstand een heel belangrijke.. Dan blijkt dat de Michelin na 39,9 meter stilstaat, de Continental pas na 45,8.
Bron: https://www.tyrereviews.com/Article/202 ... erview.htm
Voor mij persoonlijk dan echt een no-go, maar bepaal vooral zelf wat jij belangrijke eigenschappen vindt en welke band daarbij past.
Volgens autobild gaat de Michelin 10% meer km's mee.
Wil je de meest slijtvaste band dan lekker voor de Nexen N Blue 4 Season gaan, dan haal je bijna het dubbele!
Naast slijtage vind ik zelf remafstand een heel belangrijke.. Dan blijkt dat de Michelin na 39,9 meter stilstaat, de Continental pas na 45,8.
Bron: https://www.tyrereviews.com/Article/202 ... erview.htm
Voor mij persoonlijk dan echt een no-go, maar bepaal vooral zelf wat jij belangrijke eigenschappen vindt en welke band daarbij past.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor de fun een Z4 roadster er bij
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
- S80 Executive
- 5th Gear member
- Berichten: 1051
- Lid geworden op: 10.06.2007 - 11:53
De Michelin wordt door het Duitse (!) AutoMotorSport als uitzonderlijk goed (voor een allseason) gezien. Ik zou voor de Michelin gaan. Mij bevallen ze ook heel goed onder de C40.
- fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27071
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Dame heeft hier met de vorige auto jaren met Cross Climates gereden.
Voorbanden gingen +/- 60.000 mee en de achterzijde 80.000 kilometer.
Altijd prima banden en zodra de banden onder de huidige auto zijn versleten komen ze er weer onder.
Voorbanden gingen +/- 60.000 mee en de achterzijde 80.000 kilometer.
Altijd prima banden en zodra de banden onder de huidige auto zijn versleten komen ze er weer onder.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
- Frits V70
- 5th Gear member
- Berichten: 1202
- Lid geworden op: 15.08.2014 - 19:49
- Locatie: Groningen
Eens. Heb ervaring met deze band sinds de V70, de XC60 en nu de XC70. Prima band.
Van:
Saab 9-3 Tid Estate,
Saab 9-3 TTid Estate,
V70 2.4 D5 (2008),
XC60 D3 (2011)
naar:
XC70 D4 (5 cil 400 >>> 480Nm) (2014)
en:
Saab 9-3 Cabriolet 1.8t Hirsch
Saab 9-3 Tid Estate,
Saab 9-3 TTid Estate,
V70 2.4 D5 (2008),
XC60 D3 (2011)
naar:
XC70 D4 (5 cil 400 >>> 480Nm) (2014)
en:
Saab 9-3 Cabriolet 1.8t Hirsch
- Hans Eilander
- 7th Gear member
- Berichten: 5323
- Lid geworden op: 01.08.2020 - 12:23
- Locatie: G - O
Ik twijfel nog, of ik bij de volgende ronde, Cross Climate zal nemen, of Primacy 4. Echte winters heb je maar zelden. En bij bar slecht weer, kan ik de auto gewoon laten staan. Maar... met Cross Climate lijkt me het net een stapje veiliger bij regen, bagger op de weg, enz.
Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
- mees
- 6th Gear member
- Berichten: 2888
- Lid geworden op: 29.10.2013 - 13:04
- Locatie: Zuid-Holland
- Contacteer:
Als op jouw eiland de bietencampagne is of een dijk breekt,
ben je heel blij met een CC.
ben je heel blij met een CC.
draadloze XC40 '18 viewtopic.php?p=1694496#p1694496
- Hans Eilander
- 7th Gear member
- Berichten: 5323
- Lid geworden op: 01.08.2020 - 12:23
- Locatie: G - O
Klopt, en het prijsverschil is slechts gering. Als een dijk doorbreekt, hebben CC, s ook geen toegevoegde waarde meer. Maar dat zal je niet serieus bedoelen, neem ik aan? De kans is dus groot, dat ik voor Michelin Cross Climate ga. Maar met 26.000 km weg, heeft dat nog even de tijd. De bietencampagne duurt in de regel twee maanden. Het jaar heeft echter 12 maanden. CC,s slijten volgens deskundigen ca 30% harder dan de zomerband. Dus tja....
Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
- fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27071
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Dan een harde eco-zomerband?
Als je een sportieve zomerband pakt met een zachte rubber samenstelling is die sneller versleten dan zo'n CC.
Als je een sportieve zomerband pakt met een zachte rubber samenstelling is die sneller versleten dan zo'n CC.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
- Hans Eilander
- 7th Gear member
- Berichten: 5323
- Lid geworden op: 01.08.2020 - 12:23
- Locatie: G - O
Ik weet niet of de Conti EcoContact 6 of de Michelin Primacy 4 onder de noemer "sportieve zomerband" vallen, maar bij een bandenspecialist las ik de voor en nadelen van een CC band. Daar werd gesuggereerd dat de CC,s ca 30% sneller slijten dan een goede zomerband. (ik ben niet deskundig)
Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
- Hans Eilander
- 7th Gear member
- Berichten: 5323
- Lid geworden op: 01.08.2020 - 12:23
- Locatie: G - O
- fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27071
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Alleen Michelin noemt ze Cross Climate
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
- Hans Eilander
- 7th Gear member
- Berichten: 5323
- Lid geworden op: 01.08.2020 - 12:23
- Locatie: G - O
- fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27071
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Ik vind ze zeker een aa rader.
De vorige Focus heeft een kleine 140.000 kilometer op deze banden gemaakt en zodra de banden onder de huidige versleten zijn dan komen ze daar ook weer onder.
Zoals gezegd ging voor 60.000 kilometer mee en achter 80.000 kilometer.
Voor het Nederlandse klimaat voldoen ze uitstekend. Zou ik een normale band zoeken dan zou ik ze zelf ook direct nemen.
De vorige Focus heeft een kleine 140.000 kilometer op deze banden gemaakt en zodra de banden onder de huidige versleten zijn dan komen ze daar ook weer onder.
Zoals gezegd ging voor 60.000 kilometer mee en achter 80.000 kilometer.
Voor het Nederlandse klimaat voldoen ze uitstekend. Zou ik een normale band zoeken dan zou ik ze zelf ook direct nemen.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
- Hans Eilander
- 7th Gear member
- Berichten: 5323
- Lid geworden op: 01.08.2020 - 12:23
- Locatie: G - O
Duidelijk. Bedankt.
Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 434
- Lid geworden op: 09.07.2009 - 19:33
- Locatie: Heerhugowaard
Ik heb voor de tweede keer rondom Crossclimate laten monteren. De laatste ronde was de Crossclimate 2. Bevallen zeer goed. Ze gaan lang mee , rond de 70.000 km.
Het is ook hoe je ermee omgaat. Ik heb een xc70 4wd en ben er dus zeer content mee. Dus......
Het is ook hoe je ermee omgaat. Ik heb een xc70 4wd en ben er dus zeer content mee. Dus......
V40 1998 G3
V70 D5 2002 automaat
XC70 D5 Geartronic 4wd 2008
V70 D5 2002 automaat
XC70 D5 Geartronic 4wd 2008
- Hans Eilander
- 7th Gear member
- Berichten: 5323
- Lid geworden op: 01.08.2020 - 12:23
- Locatie: G - O
Goed om te weten. ik ben zelf een rustige rijder, dus hoop op een redelijke levensduur van de nieuwe banden. Ik vrees dat mijn huidige Conti Eco Contact 6 geen 50.000 km
mee zullen gaan.
Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
- joeri1974
- 2nd Gear member
- Berichten: 149
- Lid geworden op: 18.02.2010 - 17:03
- Locatie: Tilburg
Op zich zijn de Cross Climates hartstikke handig: relatief veilig in de winter, prima in de zomer en geen gedoe met wisselen. Ik heb ze al jaren onder mijn V70 en ik denk dat ze deze winter ook onder de XC40 komen.
De enige ellende is wat mij betreft, dat je in Duitsland en Oostenrijk 4 mm profiel nodig hebt in de winter. Althans, dat willen ze daar graag. Dat betekent dus dat als ze nog meer dan uitstekend zijn voor Nederlandse omstandigheden, ze toch in de verbrandingsoven kunnen, wanneer ik met de wintersport bijvoorbeeld nog 3 mm over heb.
De enige ellende is wat mij betreft, dat je in Duitsland en Oostenrijk 4 mm profiel nodig hebt in de winter. Althans, dat willen ze daar graag. Dat betekent dus dat als ze nog meer dan uitstekend zijn voor Nederlandse omstandigheden, ze toch in de verbrandingsoven kunnen, wanneer ik met de wintersport bijvoorbeeld nog 3 mm over heb.
XC40 T4 2019
V70 D5 2006
V70 D5 2006