Volvo gestopt met verkoop XC 40 Plug in Hybrid
-
- Starter
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 08.11.2019 - 06:18
In oktober heb ik een nieuwe XC 40 Recharge T5 Plug in hybrid besteld. Ik was erg verbaas toen ik er onlangs achter kwam dat een plug in hybrid niet meer te configureren is op de Volvo website. Volvo heeft de strategie om vanaf 2030 volledig elektrisch te zijn. Daarom is de plug in hybrid uit het assortiment gehaald. Zelf zie ik een plug in hybrid als een mooie opstap naar volledig elektrisch in de toekomst. Gek genoeg is de mild hybrid nog wel te bestellen. Begrijpt iemand deze stap van Volvo?
-
- 1st Gear member
- Berichten: 39
- Lid geworden op: 19.01.2022 - 10:35
verbazingwekkend. Snel gekeken maar hier in Belgie staat hij nog wel op de site:
https://www.volvocars.com/nl-be/build/xc40-hybrid
ik heb mijn T5 plug in een 3 weken geleden mogen ontvangen; besteld in january, maar in mei bleek mijn uitvoering opties niet meer leverbaar en moest ik € € € toevoegen.
Maar misschien een slachtoffer van succes? In belgie is de XC40 plugin een van de populairste leasewagens geworden vanwege een gunstige belastingsconstructie.
Zijn de plugins XC60 en XC90 nog wel te krijgen in NL?
https://www.volvocars.com/nl-be/build/xc40-hybrid
ik heb mijn T5 plug in een 3 weken geleden mogen ontvangen; besteld in january, maar in mei bleek mijn uitvoering opties niet meer leverbaar en moest ik € € € toevoegen.
Maar misschien een slachtoffer van succes? In belgie is de XC40 plugin een van de populairste leasewagens geworden vanwege een gunstige belastingsconstructie.
Zijn de plugins XC60 en XC90 nog wel te krijgen in NL?
- Hans Eilander
- 7th Gear member
- Berichten: 5323
- Lid geworden op: 01.08.2020 - 12:23
- Locatie: G - O
Ik denk het wel, want beiden (XC60 XC90) zijn er nog niet in puur elektrisch.
Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
- Sabbia
- 2nd Gear member
- Berichten: 51
- Lid geworden op: 18.12.2022 - 11:07
Die zijn zeker nog te koop. De XC60 heeft zelfs een MY 2022 update gekregen met een zwaardere batterij waardoor de WLTP afstand nu op 77km komt. Levertijden zijn helaas wel inmiddels erg lang (zoals bij de meeste merken).
Volvo XC60 T8 AWD Recharge (2023)
- Hans Eilander
- 7th Gear member
- Berichten: 5323
- Lid geworden op: 01.08.2020 - 12:23
- Locatie: G - O
- RoaldH
- 6th Gear member
- Berichten: 3919
- Lid geworden op: 15.06.2013 - 17:03
- Locatie: Utrecht
Ik heb schijnbaar een van de laatste Onyx Black T5’s in Dark Ultimate MY23.
2024 Polestar 2 BST 230 Nebula MY24 (in bestelling)
2023 Volvo XC40 Recharge T5 Dark Onyx Black MY24
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
2023 Volvo XC40 Recharge T5 Dark Onyx Black MY24
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
- DB200
- 6th Gear member
- Berichten: 3384
- Lid geworden op: 29.12.2016 - 13:00
Is ongetwijfeld een marketing verhaal. Misschien haalde de stekkerhybride teveel klandizie weg bij de pure stekkerversie. Of kan men in andere markten meer verdienen met de stekkerhybride. Of werden de stekkerhybrides te weinig verkocht (maar dat kan ik me haast niet indenken).
Ikzelf zou altijd gaan voor pure play, of een brandstofvehikel of een EV. Vis en vlees leg je ook niet op hetzelfde bord.
Ikzelf zou altijd gaan voor pure play, of een brandstofvehikel of een EV. Vis en vlees leg je ook niet op hetzelfde bord.
XC70 2.4 D4 AWD Polestar 2016, 190D 2.5 1991, 200D /8 1973 ‘Bauern Benz’
#dieseldrammer
“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.
"What we do in life, echoes in eternity"
#dieseldrammer
“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.
"What we do in life, echoes in eternity"
- RoaldH
- 6th Gear member
- Berichten: 3919
- Lid geworden op: 15.06.2013 - 17:03
- Locatie: Utrecht
Dan krijg ik een MY24 medio april
2024 Polestar 2 BST 230 Nebula MY24 (in bestelling)
2023 Volvo XC40 Recharge T5 Dark Onyx Black MY24
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
2023 Volvo XC40 Recharge T5 Dark Onyx Black MY24
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 61
- Lid geworden op: 07.06.2020 - 21:09
- Locatie: Zeeuws-Vlaanderen
Lijkt erop dat fabrieksnieuw instappen bij het merk Volvo een forse prijsupgrade betekent?
Ik ben in 2021 ingestapt met de T2 - Business Pro met gratis automaat en trekhaak incl. inruilkorting voor 42K
Een B3 mild hybrid is nu de nieuwe instapper, qua PK's vergelijkbaar met de niet meer leverbare T3, kost nu met dezelfde opties (Plus, metallic, trekhaak) 61K !
Idem dito met de volledig elektrische P6 een upgrade naar achterwiel aandrijving en kost deze recharge Pure Electric Single Motor Extended Range in Core
50K, dus met pluspakket, metallic kleurtje, trekhaak inklapbaar ook snel 58K, dus nog iets voordeliger, of beter gezegd minder duur.
Echter met levertijden van 8-12 maanden minimaal ben je wel verplicht lang vooruit te plannen of over te stappen naar vergelijkbare en leverbare
alternatieven bij de concurrentie (bijv. BMW iX1 lijkt me een geduchte concurrent!)
Ben dus benieuwd of dit voor de nog geproduceerde jonge T2-3 uitvoeringen nog betekent dat de restwaarde zich net zo positief ontwikkelt als
de restwaarde van de Recharge Plugin modellen, want die zitten, zeker met de productiestop nog lang "tegen de nieuwaarde" aan.
Ik ben in 2021 ingestapt met de T2 - Business Pro met gratis automaat en trekhaak incl. inruilkorting voor 42K
Een B3 mild hybrid is nu de nieuwe instapper, qua PK's vergelijkbaar met de niet meer leverbare T3, kost nu met dezelfde opties (Plus, metallic, trekhaak) 61K !
Idem dito met de volledig elektrische P6 een upgrade naar achterwiel aandrijving en kost deze recharge Pure Electric Single Motor Extended Range in Core
50K, dus met pluspakket, metallic kleurtje, trekhaak inklapbaar ook snel 58K, dus nog iets voordeliger, of beter gezegd minder duur.
Echter met levertijden van 8-12 maanden minimaal ben je wel verplicht lang vooruit te plannen of over te stappen naar vergelijkbare en leverbare
alternatieven bij de concurrentie (bijv. BMW iX1 lijkt me een geduchte concurrent!)
Ben dus benieuwd of dit voor de nog geproduceerde jonge T2-3 uitvoeringen nog betekent dat de restwaarde zich net zo positief ontwikkelt als
de restwaarde van de Recharge Plugin modellen, want die zitten, zeker met de productiestop nog lang "tegen de nieuwaarde" aan.
Volvo XC40 Recharge MY2024 RWD, SMSR, silver dawn
- V480-S60
- 8th Gear member
- Berichten: 19479
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
Over dat laatste, nooit gehoord van surf & turf?
Over dat eerste, oneens. Zolang er nog geen goed alternatief is voor de actieradius en het trekgewicht van een (de meeste) volledige BEV maar men wel de gemakken van (gedeeltelijk) volledig elektrisch (en dat zijn er vele) wil hebben is een Plug In Hybrid een perfecte oplossing.
Ik ben voorstander van volledig elektrisch (en moet voor mijn werk ook volledig elektrisch rijden) maar dat heeft privé, en zelfs zakelijk, op dit moment echt nog wel wat nadelen met betrekking tot trekgewicht (0 kg) en actieradius, zeker in de winter. Met een Plug In (als tussenoplossing) zou dat nadeel veel minder zijn
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 236.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 236.000 kms (6-18 tm ..)
- DB200
- 6th Gear member
- Berichten: 3384
- Lid geworden op: 29.12.2016 - 13:00
Nee, nog nooit van gehoord in de zin van eten.
Voor de "rondjes rond de kerk" auto die binnenkort 15 jaar wordt, zou elektrisch wel wat kunnen zijn. De hybride oplossing voor deze auto is op dit moment de elektrische fiets .
Voor reikwijdte en trekgewicht blijft de vijfcilinder diesel onder handbereik. Ik word eerlijk gezegd niet blij als ik in Han zijn review lees over het brandstofverbruik van zijn plug-in hybride met caravan. Maar is het lease en je hebt een brandstofpas dan is dat natuurlijk anders.
XC70 2.4 D4 AWD Polestar 2016, 190D 2.5 1991, 200D /8 1973 ‘Bauern Benz’
#dieseldrammer
“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.
"What we do in life, echoes in eternity"
#dieseldrammer
“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.
"What we do in life, echoes in eternity"
- Hans Eilander
- 7th Gear member
- Berichten: 5323
- Lid geworden op: 01.08.2020 - 12:23
- Locatie: G - O
Daarom had Volvo er wijzer aan gedaan, de klanten nog de keuze te laten: of benzine, of EV. Ook de C40 had nog met een benzinemotor moeten komen. Dat houdt twijfelaars nog vast aan Volvo. Je ziet deze vrije keuze ook bij VW. (Taigo en Tiguan) Dwang werkt namelijk averechts.
Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
- Hans Eilander
- 7th Gear member
- Berichten: 5323
- Lid geworden op: 01.08.2020 - 12:23
- Locatie: G - O
Inderdaad, de XC40 zoals ik nu rij (maar dan als Mild Hybrid B3 Core) is in dezelfde configuratie, zomaar € 12K duurder... was ik ff net op tijd in oktober 2020...?
Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)