Waar ben ik aan begonnen?

Rubriek voor de XC40, Kijk voor de Full Electric modellen ook in het elektrische board
Stoyanov
2nd Gear member
Berichten: 99
Lid geworden op: 26.06.2024 - 10:31

Na 30 jaar Toyota wilden mijn vrouw en ik wel eens een 'premium-merk' proberen. De schoenendoos omgekeerd. Het kapitaal geteld en in gestrekte draf naar de Volvodealer, omdat we beiden de XC40 zo mooi vinden.
Na een paar proefritten zijn we gevallen voor de T3 versie, welke half juli geleverd gaat worden.

Ik ben me aan het inlezen en ik ben me kapot geschrokken.
Als Toyota auto's op de markt zou zetten met zoveel problemen, dan werd er geen auto meer verkocht.

Zijn Volvorijders zo verblind door merkentrouw? Als waren het Toyotarijders??
Wij hebben in 30 jaar Japans werkelijk maar 1x meegemaakt dat er iets onder garantie kapot is gegaan. Een led-koplampunit.
Als ik internet moet geloven staat ons in de komende jaren een waslijst aan problemen te wachten:

Krakende vering door slechte/kapotte schokdempers.
Krakende stuurinrichting.
Uitvallend instrumentarium.
Slecht schakelen door slijtage aan de bak.
Schokkerig rijden.
Vermogensverlies.
Gescheurde bekleding.
Interieurdelen die loslaten.
Oververhitte motor (ook handig dat er geen temperatuurmeter op zit), met motorschade tot gevolg.
Olielekkage en oliegebruik.

Zonder dollen; we hebben gekozen voor Volvo vanwege het kwaliteitsimago en omdat het zo verrekte lekker rijdt.
Maar ik mag toch gevoegelijk aannemen dat niet alle 30.000 verkochte exemplaren zo belabberd in elkaar zitten?

Toegegeven; ik had dit ook van tevoren kunnen doen. Dan hadden we hem waarschijnlijk niet gekocht...

Talk some sense in to me....
Gebruikersavatar
lint
Top Gear member
Berichten: 30295
Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
Locatie: Ridderkerk

Na deze Volvo dan maar weer een Toyota kopen😎
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
Emmevi
5th Gear member
Berichten: 1182
Lid geworden op: 24.10.2009 - 20:19

Op een forum komen vooral de klachten voorbij, en soms zelfs geneuzel waarvan iemand anders denkt “waar maak je je druk om”.

Maar vlak Toyota ook niet uit, een kennis van mij rijdt dat ook al jaaaaaaaaaren, maar zijn laatste drie schijnen qua kwaliteit niet te vergelijken te zijn met de voorgangers.
V60 B3 Pebble Grey '22
V50 2.0 Electric Silver '10
V40 1.8i Lavasvart Metallic '04
Suzuki Baleno 1.6 ‘00
Suzuki Vitara 1.6 Metal Top ‘90
Honda Integra 1.5 ‘86
Luca1947
2nd Gear member
Berichten: 60
Lid geworden op: 10.05.2023 - 16:44

Ik heb zelf jaaaaaaaren bij Mercedes gewerkt. Geloof mij, ik zal nooit een Mercedes kopen.
Ons motto was, Beter een ster in de voorruit dan een ster op de motorkap.
Maar wij werden dan ook geconfronteerd met alle problemen, en de klanten zonder problemen (de meeste ) hoorde je niet.
Ik heb in de jaren al veel Volvo's "versleten" en nooit problemen gehad anders dan wat futiliteiten. Houd moed.
Stoyanov
2nd Gear member
Berichten: 99
Lid geworden op: 26.06.2024 - 10:31

Emmevi schreef: 29.06.2024 - 10:55 Op een forum komen vooral de klachten voorbij, en soms zelfs geneuzel waarvan iemand anders denkt “waar maak je je druk om”.

Maar vlak Toyota ook niet uit, een kennis van mij rijdt dat ook al jaaaaaaaaaren, maar zijn laatste drie schijnen qua kwaliteit niet te vergelijken te zijn met de voorgangers.

Daar moet ik u gelijk in geven.
Urbexpeditie
7th Gear member
Berichten: 6632
Lid geworden op: 07.04.2021 - 12:53

Even wat uitvergroot en gebagatelliseerd...

Volgende keer eerst het forum lezen en dan pas besluit nemen?
Ik ben na drie Volvo's ook afgestapt van dit merk. Woon in het land van de Volvo's, maar ook hier stapt men massaal over van Volvo naar oa Toyota en Subaru.
Kwaliteit van Volvo is de laatste jaren om te janken.
Vraag een gemiddelde Zweed naar de betrouwbaarheid van Volvo.... beginnen ze eerst te lachen, gevolgt door een NEJ.

Heb voor de leuk een proefrit met de EX30 gemaakt. Als je van plastic houdt en graag in een paar strandstoelen wilt zitten, vooral kopen. Niet mijn ding...
Member Overland Bound
https://www.overlandbound.com/

XC70 D5 AWD 2003 - Restauratie + motorrevisie
Subaru Outback Touring 2023 X-fuel E85
Ford Ranger - lifted 4x4 with front diff lock, Black Bear Gaunt Mud Terrain
Can-Am Outlander MAX XU T 700 4X4 + diff lock
Mastiff
2nd Gear member
Berichten: 150
Lid geworden op: 07.04.2022 - 15:38

Vrouwlief heeft onlangs een hybride Toyota C-HR gekocht, omdat ik dacht dat daar niks mis mee komt zijn, vele malen betrouwbaarder van een Volvo.
Maar wanneer ik op het Toyota Hybride forum kijk en lees, is het ook daar niet meer dan wat het jaren is geweest.
Uiteraard lees je op fora vooral wat er niet goed gaat....
Niet teveel van aantrekken en maar hopen dat jij de betere hebt gekocht.
Gebruikersavatar
mees
6th Gear member
Berichten: 3448
Lid geworden op: 29.10.2013 - 13:04
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Welkom op dit forum Stoyanov en vooral veel rijplezier met je auto, die als ik mij niet vergis in Gent (België) in elkaar gezet wordt.
Als je wilt weten hoeveel/weinig aan mijn XC40 is geweest en nog kan gaan komen: zie link in onderschrift.
Omdat wij erg lang met auto's doen (afschrijving is de grootste kostenpost), vrees ik dat dit de laatste Volvo zal zijn. (kan nog 15-20 jaar vooruit)
Reden: ik wil niet elektrisch. Hybride zonder stekker is prima. Dus een Lexus die tenminste 2000kg mag trekken.

Dus: waar ben jij aan begonnen?
Aan een fijne auto (om in te stappen en veel meer) maar vergelijk hem niet met iets anders. Ieder zijn doel, smaak, geluk vaak of pech soms.
Draadloze XC40 '18 viewtopic.php?p=1694496#p1694496
Motorisatie- en aandrijvingskeuze: trekken van een 1580kg asdruk Doroteaanse caravan.
Gebruikersavatar
teebee
7th Gear member
Berichten: 7202
Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02

Stoyanov schreef: 29.06.2024 - 10:40 Talk some sense in to me....
Denk je nou echt dat indien de auto’s de belabberde kwaliteit zouden hebben die jij schetst er zo veel exemplaren van worden verkocht en dat er zo veel uiterst tevreden rijders zijn? Ook dat had je vooraf kunnen bedenken. En wat Emmevi ook al aangeeft: fora dienen maar al te vaak als ‘klaagmuur’ en dat wil niet zeggen dat het chronisch is noch representatief.
Indien je gaat inzoomen op andere merken dan zal er ook reden zijn (indien je de ook daarover aanwezige klaagzangen leest) om die nooooit te kopen.
Maar, je hebt nog altijd de keus…. Je uiterst betrouwbare (premium) Volvo direct na levering inruilen bij een Toyoto dealert :lol:
Of….. gaan genieten van je prachtige bolide !
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”

Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder + heel veel lekkers ! :-)
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. + veel lekkers
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger (hij&zij) oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, V40CC, Peugeot 208
FLITS34
2nd Gear member
Berichten: 200
Lid geworden op: 19.07.2023 - 01:47

Ik rij al ongeveer 40 jaar uitsluitend Volvo’s en ben altijd meer dan tevreden geweest. Maar ik moet eerlijk toegeven dat mijn laatste Volvo ( XC 40 T4) het in kwaliteit absoluut niet haalt bij mijn eerdere Volvo’s. Hij rijdt prima, maar er zijn helaas toch wel wat vreemde problemen die ik absoluut niet verwacht van een premium merk als Volvo.
Ik heb weinig ervaring met andere merken, maar denk dat het meer te maken heeft met de complexe wijze waarop de moderne auto’s gemaakt worden en dat de overname/samenwerking door een Chinese eigenaar van Volvo niet echt de kwaliteit bevordert.
De nieuwe EX30 bijvoorbeeld wordt (nog?) uitsluitend in China gemaakt en heeft met name behoorlijk wat problemen met de software.
Andere merken zullen ongetwijfeld ook zo hun nukken en problemen hebben , maar ik ben ooit Volvo’s gaan rijden om hun betrouwbaarheid maar dat is toch wel een heel stuk minder geworden.
Met mijn eerdere Volvo’s (zie het lijstje) heb ik probleemloos vele 100K aan kilometers zonder “gekke” problemen gereden.
Gelukkig heb ik nu nog een stekkerloze 2 liter benzinemotor , waarmee ik hoop nog wel de nodige kilometers te kunnen maken, maar of de hybride/elektrische exemplaren dat ook gaan redden heb ik zo mijn twijfels.
Helaas zal mijn volgende auto waarschijnlijk ook wel een stekkerauto gaan worden, maar ik probeer dat zo lang mogelijk uit te stellen.
Ik verlang nog wel eens terug naar mijn eerdere Volvo’s zoals bijvoorbeeld de 760, 240 etc. die echt onverwoestbaar waren en uitsluitend voor onderhoud de garage zagen.
164 GLE > 264 GLE > 240 > 740 GL > S80 V8 > 760 GLE > XC90 V8 > XC40 T4 R design
Gebruikersavatar
mees
6th Gear member
Berichten: 3448
Lid geworden op: 29.10.2013 - 13:04
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

FLITS34 schreef: 30.06.2024 - 03:05 Ik verlang nog wel eens terug naar mijn eerdere Volvo’s zoals bijvoorbeeld de 760, 240 etc. die echt onverwoestbaar waren en uitsluitend voor onderhoud de garage zagen.
En toch hadden onze 245, 945 en V70xc '02 (allemaal tweedehands gekocht) ook van jongs af aan weleens problemen,
waardoor ze anders dan voor onderhoud bij de garage stonden.
Het zijn net levende wezens zoals dieren & mensen, die ook langs een dokter moeten omdat er..........
Tja, wat heet 'onverwoestbaar'? (oude 4x4's in Afrika?)
En wat is nou 'premium'? (dat je nette kleding met stropdas / sjaaltje moet aantrekken als je naar de garage gaat?)
Draadloze XC40 '18 viewtopic.php?p=1694496#p1694496
Motorisatie- en aandrijvingskeuze: trekken van een 1580kg asdruk Doroteaanse caravan.
volvo440special
4th Gear member
Berichten: 926
Lid geworden op: 12.08.2009 - 19:34

teebee schreef: 29.06.2024 - 20:53 Denk je nou echt dat indien de auto’s de belabberde kwaliteit zouden hebben die jij schetst er zo veel exemplaren van worden verkocht en dat er zo veel uiterst tevreden rijders zijn? Ook dat had je vooraf kunnen bedenken. En wat Emmevi ook al aangeeft: fora dienen maar al te vaak als ‘klaagmuur’ en dat wil niet zeggen dat het chronisch is noch representatief.
Indien je gaat inzoomen op andere merken dan zal er ook reden zijn (indien je de ook daarover aanwezige klaagzangen leest) om die nooooit te kopen.
Maar, je hebt nog altijd de keus…. Je uiterst betrouwbare (premium) Volvo direct na levering inruilen bij een Toyoto dealert :lol:
Of….. gaan genieten van je prachtige bolide !
Dat eerste zegt dus niets. Neem de vele problemen met de VAG een aantal jaar terug. TSI blokken erg slecht, DSG bakken erg slecht. Maar velen hadden zo'n ding, ze gingen als warme broodjes. Vervolgens koopt men gerust het volgende model ook weer. Ik wil niemand kwetsen, maar er wordt heel wat rotzooi met oogkleppen op gekocht.

Over tevreden gesproken, het valt me op dat men het allemaal goed weet te praten en sussen. Onderhoud hoort er nou eenmaal bij en een premium auto kost sowieso meer in het onderhoud.
"Olieverbruik? Ach dat hoort bij de moderne passingen en de dunne oliën! Doet iedere auto wel."
"De bak bonkt? Flushen maar!"
"De vierde set draagarmen vervangen na 5 jaar? Ja draagarmrubbers slijten en zijn onderhoud!"

Op zo'n manier wordt er een soort tevredenheid gecreëerd of aangepraat. Maar ik kan me eerlijk gezegd niet voorstellen, dat men hier altijd zo tevreden is over zijn / haar Volvo. Als ik een rekening voor de OBC krijg van €2000 (vergeef me even het exacte bedrag), zou ik dat ding als het ware direct het kanaal in storten. Vooral als Volvo ook nog wegkomt met een klein stukje coulance, terwijl het garantiewerk hoort te zijn.
Laat staan als ik na 2 jaar de olie al zie dalen op de peilstok. Dat hoort niet en is zéker geen kwaliteit.

Neem een Parijs, waar enkel Toyota en Lexus het straatbeeld uitmaken als taxi. Zou Volvo écht zo goed zijn, dan kochten de taxicentrales daar wel een vloot S90's. Maar een wijze Parisien ziet ook wel in, dat ze dan na een half jaar de PowerPulse slangen van de Eiffeltoren kunnen halen.
Cris71
2nd Gear member
Berichten: 83
Lid geworden op: 09.06.2024 - 20:46

Hoi Stoyanov, voor mij is het precies andersom.
Heb jaren Volvo gereden. 8 maanden geleden een Toyota Yaris bjr 2022 gekocht.
Moet zeggen prima auto rijd beter dan verwacht, en zuinig. Maar ik heb nu weer een Volvo gekocht. Ik werd gek van alle piepsignalen welke je niet uit kunt (voorgoed) zetten. Iets te dicht bij de streep, iets te hard, iets te dicht op voorganger etc etc. Ik word er gestoord van, het was niet merr leuk rijden. Voor de proefrit met de XC40 stapte ik in, het was net of ik thuis kwam, je gaat zitten en je zit ergens in, ik heb meer dan een uur gereden op diverse wegen en geen piepsignaal gehoord.
Van deze XC40 moet ik de kwaliteit nog ervaren natuurlijk, maar het voelt zeer goed en solide aan net als mijn S60 bjr.2012 waar ik 10jr 250000km. probleemloos mee heb gereden, hooguit 1 keer een sensortje. Met een Volvo kun je gewoon rijden zonder poespas erom heen, veilig betrouwbaar en fijn! Je gaat zitten en je zit in een voelbaar stabiele auto. Veel plezier ermee!
Volvo XC40 Momentum pro.T2 bjr.2020, Leder, Harmon Kardon.
Toyota Yaris Dynamic Brons groen bjr.2022.
Volvo S60 D3 5cil.aut.bjr.2012 Momentum.
Volvo C30 Summum 2.0D bjr.2007, Leder, navigatie etc.
Urbexpeditie
7th Gear member
Berichten: 6632
Lid geworden op: 07.04.2021 - 12:53

volvo440special schreef: Dat eerste zegt dus niets. Neem de vele problemen met de VAG een aantal jaar terug. TSI blokken erg slecht, DSG bakken erg slecht. Maar velen hadden zo'n ding, ze gingen als warme broodjes. Vervolgens koopt men gerust het volgende model ook weer. Ik wil niemand kwetsen, maar er wordt heel wat rotzooi met oogkleppen op gekocht.

Over tevreden gesproken, het valt me op dat men het allemaal goed weet te praten en sussen. Onderhoud hoort er nou eenmaal bij en een premium auto kost sowieso meer in het onderhoud.
"Olieverbruik? Ach dat hoort bij de moderne passingen en de dunne oliën! Doet iedere auto wel."
"De bak bonkt? Flushen maar!"
"De vierde set draagarmen vervangen na 5 jaar? Ja draagarmrubbers slijten en zijn onderhoud!"

Op zo'n manier wordt er een soort tevredenheid gecreëerd of aangepraat. Maar ik kan me eerlijk gezegd niet voorstellen, dat men hier altijd zo tevreden is over zijn / haar Volvo. Als ik een rekening voor de OBC krijg van €2000 (vergeef me even het exacte bedrag), zou ik dat ding als het ware direct het kanaal in storten. Vooral als Volvo ook nog wegkomt met een klein stukje coulance, terwijl het garantiewerk hoort te zijn.
Laat staan als ik na 2 jaar de olie al zie dalen op de peilstok. Dat hoort niet en is zéker geen kwaliteit.

Neem een Parijs, waar enkel Toyota en Lexus het straatbeeld uitmaken als taxi. Zou Volvo écht zo goed zijn, dan kochten de taxicentrales daar wel een vloot S90's. Maar een wijze Parisien ziet ook wel in, dat ze dan na een half jaar de PowerPulse slangen van de Eiffeltoren kunnen halen.
+100
Precies. We knopen er een mooie roze strik omheen.
De gewoonterijders komen altijd merkgetrouw terug. En de kritische rijder gaat opzoek naar wat anders.

Vorig jaar kochten wij een nieuwe Subaru Outback Touring. Daar zit werkelijk alles op en aan wat je jezelf kan wensen. En voor een hele nette prijs.
Bij Volvo koop je een uitgeklede versie en moet je diep in de buidel tasten voor die extra's.
Sommigen zeggen dat dit in de kwaliteit zit. Maar wees eerlijk, de kwaliteit van Volvo is de laatste jaren om te janken.
Ik las ergens op het forum dat van het dashboard iets los aan het laten was. Meerdere rijders van hetzelfde type hadden dit probleem. Wordt afgedaan dat het niet gefixed kan worden.
Dan durf je als eigenaar nog te beweren dat het een producteigenschap is. Ben je gek of zo? Je betaalt geen 80K om je te ergeren aan een stukje dashboard wat los zit!
viewtopic.php?t=91931
Zo zijn er nog wel enkele voorbeelden te noemen.
Dat ga je bij Subaru dus niet meemaken.

EDIT: Link naar betreffende topic toegevoegd
Laatst gewijzigd door Urbexpeditie op 30.06.2024 - 12:03, 2 keer totaal gewijzigd.
Member Overland Bound
https://www.overlandbound.com/

XC70 D5 AWD 2003 - Restauratie + motorrevisie
Subaru Outback Touring 2023 X-fuel E85
Ford Ranger - lifted 4x4 with front diff lock, Black Bear Gaunt Mud Terrain
Can-Am Outlander MAX XU T 700 4X4 + diff lock
Gebruikersavatar
raspaardje
6th Gear member
Berichten: 3240
Lid geworden op: 30.05.2012 - 10:07
Locatie: Regio Utrecht

Ik volg dit forum nu zo'n 3 jaar. Als ik dan lees wat voor problemen er nu voorbij komen bij jonge auto's kan ik niet anders constateren dan dat het er iig niet beter op geworden is.
Een auto zou de eerste jaren eigenlijk probleemloos moeten zijn, zie ook de AutoBild 100.000km test als referentie.
Met zoveel software ellende is dat al lang niet meer het geval.
2019 Volvo V60 T5 R-Design Polestar - Osmium Grey
2017 Fiat 124 Spider Lusso Squadra Tuning - Bianco Ghiaccio Perla
Gebruikersavatar
fredhead
Geartronic member
Berichten: 28689
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

Auto's worden steeds complexer, in z'n algemeenheid noem ik het geen vooruitgang.

Overigens hadden we hier vorig jaar een hybride Yaris als leenauto.
Leuk ding, maar ook hier wat kwaliteitsdingetjes die mij wel tegen vielen en helemaal voor Toyota.
Binnen 30.000 km de airco stuk en de slangetjes van de ruitensproeiers al met gigantische scheuren erin. Beetje bezuinigen op de verkeerde manier op zoiets kleins maar noodzakelijks.

Had het er gisteren nog met iemand over, ik zou de volgende auto mogelijk eerder een oudere voor terug kopen dan een modernere.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Gebruikersavatar
raspaardje
6th Gear member
Berichten: 3240
Lid geworden op: 30.05.2012 - 10:07
Locatie: Regio Utrecht

Het probleem van levertekorten heeft iig geen goed gedaan. Maar vanachter de laptop lees ik toch ook de keuzes die fabrikanten maken gedurende de transitie naar EV's. Om nog wat marge over te houden wordt er simpelweg bespaard op zaken.
2019 Volvo V60 T5 R-Design Polestar - Osmium Grey
2017 Fiat 124 Spider Lusso Squadra Tuning - Bianco Ghiaccio Perla
Gebruikersavatar
NielsPHEV
7th Gear member
Berichten: 5171
Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13

Auto's worden vaak vergeleken voor wat betreft betrouwbaarheid met wagens van meerdere decennia geleden. Systemen die niet op een auto zitten kunnen ook niet stuk. Een 240 had eigenlijk geen software en geen enkele cpu, canbus, etc etc. Ik ben het vaak oneens met de keuzes die Volvo maakt maar de markt geeft ze gelijk. Bij de introductie van de PHEV waren de woorden letterlijk hiermee trekken we het vermogen van een viercilinder naar V8 teritory. Nu zie je (tien jaar later) de RS, AMG en M series allemaal PHEV's worden terwijl de eerste toch wel performance PHEV met een groot productie volume (de V60 PIH D5/6) nu al meer dan 10 jaar geleden op de markt kwam en waar er veel van rijden met 300 / 400 k km's plus. Idem inmiddels voor de T8en
Gebruikersavatar
BlackcurrantV70
7th Gear member
Berichten: 8292
Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
Locatie: Tussen EBBR en EBAW

Toyota heeft zo te zien ook wel wat mankementjes

https://www.ikwilvanmijnautoaf.nl/blog/ ... ies-toyota
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur

Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
Gebruikersavatar
teebee
7th Gear member
Berichten: 7202
Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02

Juist, enig vergelijk met ‘oude’ modellen (dwz zonder uitgebreide en complexe electronica) gaat totaal mank.
Vroegah was alles beter…. Tuurlijk… maar een kop als TS aan dit topic geeft staat ver van de realiteit.
Uiteraard zijn er zaken bij alle modellen die feitelijk niet zouden mogen voor komen op een (meestal) korte termijn. Het heeft veel te maken met de wijze van productie (toeleveranciers) en de steeds verder reikende automatisering (zonder kritisch menselijk oog).
Maar uniek voor Volvo? Ik denk het niet…
Mijn broer rijdt een Mazda cx5, 3x een nieuwe (redelijk merk-trouw) maar geregeld allerhande gedoe en manco’s, een goede vriend van mij zweert bij de Duitse ‘ster’…. Zijn vrouw en hij rijden beiden al jaren een lease exemplaar en ook daar…. Geregeld gedoe en manco’s. Indien het geen lease was hadden ze allang een ander merk genomen.
Ergo, het is eerder een teken van de tijd dan dat het iets met een merk te maken heeft.
Gelukkig kan TS altijd nog rekenen (na inruil van zn mooie Volvo) op een eeuwig betrouwbare en onverwoestbare Toy-oto :lol:
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”

Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder + heel veel lekkers ! :-)
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. + veel lekkers
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger (hij&zij) oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, V40CC, Peugeot 208
Gesloten

Terug naar “XC40”