Bij elke review van de XC40 zie je in de commentaren staan dat men veel liever de XC60 heeft. En dat de XC40 maar een slap aftreksel van de XC60 is. In deze review van Autogefühl (Engels gesproken) wordt toch een andere conclusie getrokken:
Mooie review: praktische verschillen XC40 en XC60
- Hans Eilander
- 7th Gear member
- Berichten: 5570
- Lid geworden op: 01.08.2020 - 12:23
- Locatie: G - O
Ik heb al eerder een soortgelijke test gezien door dezelfde man. Dat was nog voor de facelift. Luchtvering op de XC60 mag dan wel wat bijzonders zijn, maar een prijsverschil van € 24K tussen beide modellen is niet niks. De grotere broer is iets langer, en heeft meer koffervolume, maar de binnenruimte in het interieur, is nagenoeg gelijk. Ik vind zo,n vergelijkingstest altijd leuk om te zien. En wat ik persoonlijk ook jammer vind, is dat de XC60 alleen als AWD te krijgen is. Hoe dan ook, ik ben blij met mijn complete XC40.
Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 99
- Lid geworden op: 26.06.2024 - 10:31
Is Volvo echt een elite-bak? Dit zijn bedragen waar ik enkel van kan dromen...
Neemt niet weg dat ik de 60 mooier vind dan de 40.
Het verschil zit hem in de kont.
De smoel vind ik van beiden onweerstaanbaar.
Voegt niks toe; ik weet het, maar ik moest het even kwijt.
- OGA244
- 8th Gear member
- Berichten: 12774
- Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
- Locatie: Skåne
Dat ben ik met je eens hoor, maar auto's zijn in Nederland belachelijk duur geworden.
En waar je ooit voor +/- 25k een basic volvo had heeft volvo die klantengroep de rug toegekeerd, men heeft liever kapitaalkrachtigere klanten
En waar je ooit voor +/- 25k een basic volvo had heeft volvo die klantengroep de rug toegekeerd, men heeft liever kapitaalkrachtigere klanten
- Hans Eilander
- 7th Gear member
- Berichten: 5570
- Lid geworden op: 01.08.2020 - 12:23
- Locatie: G - O
Dus jij denkt niet dat sommige mensen met een wat minder budget, moeten puzzelen om überhaupt een nieuwe XC40 te kopen? En dat vrijwel iedereen wel ergens "een oude sok" heeft liggen, met nog eens een extra 10K voor een XC60? Bedoel je dat? En het blijft met een nieuwe XC60 Essential niet bij 59K. Want neem je als extra "slechts" Metallic en Climate, zit je zomaar over de 62K. Daar komt nog de extra hogere verzekering bij, en het duurdere onderhoud. Dus het is maar hoe je het bekijkt.....
Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
- OGA244
- 8th Gear member
- Berichten: 12774
- Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
- Locatie: Skåne
Heb je geen (of niet voldoende) budget moet je vooral NIET naar een XC40 gaan kijken...
10k is het verschil tussen een basic xc40 en n basic xc60, die laatste heeft oa een beter onderstel, meer vermogen, een mooiere aandrijflijn en veel betere stoelen..
Jij maakte er n verschil van 24k van, dat klopt dus gewoon niet.
10k is het verschil tussen een basic xc40 en n basic xc60, die laatste heeft oa een beter onderstel, meer vermogen, een mooiere aandrijflijn en veel betere stoelen..
Jij maakte er n verschil van 24k van, dat klopt dus gewoon niet.
- Hans Eilander
- 7th Gear member
- Berichten: 5570
- Lid geworden op: 01.08.2020 - 12:23
- Locatie: G - O
Dat verschil van 24K, kun je zien in de vergelijkingstest van de XC40 en XC60 in dit topic. En de testrijder ontkent precies dát, wat jij beweert in het grote verschil tussen beide types. Je geeft voor een XC60 dus veel meer geld uit, voor AWD, en een iets grotere koffer. Bovendien heb je met de XC60 altijd AWD. Dat wil dus ook niet iedereen (met Erad én Haldex) Ik in ieder geval niet.
Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
- V480-S60
- Geartronic member
- Berichten: 20013
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
Hans, het verschil tussen een basis XC40 en een basis XC60 is in Nederland echt maar een dikke €10.000 en géén €24.000 !
En ik wil dus standaard WEL AWD maar dat maakt bij de XC60 T6 en T8 géén gebruik van Haldex.
En ik wil dus standaard WEL AWD maar dat maakt bij de XC60 T6 en T8 géén gebruik van Haldex.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 236.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 236.000 kms (6-18 tm ..)
- Hans Eilander
- 7th Gear member
- Berichten: 5570
- Lid geworden op: 01.08.2020 - 12:23
- Locatie: G - O
Ik zal maar niet ingaan op de vriendelijkheid van je reacties in het algemeen. Maar ik heb een jaar terug serieus overwogen de XC60 Essential aan te schaffen. In het donkergrijs, met enkele nuttige extra opties. ik kwam toen aan een ruime 62K. Daarbij moet ik voor mijn verzekering óok nog een alarm op de Volvo.(boven de 50K) En na wat doorrekenen, (moest 32K bijleggen ) en inlezen bij forum XC60 rijders, tóch maar besloten met mijn huidige XC40 door te rijden. En wat papegaaien betreft, vond ik de testrijder in het review met de XC40/XC60, een redelijke onpartijdige man, die de extra uitgave voor de XC60 niet kon rechtvaardigen. Dat is een persoonlijke overweging. En daar heb ik me dus bij aangesloten.
Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
- Hans Eilander
- 7th Gear member
- Berichten: 5570
- Lid geworden op: 01.08.2020 - 12:23
- Locatie: G - O
Beste v480-s60 , dat klopt, maar ik ga uit van de video met die test in dit topic. Daar heeft de XC60 o.a. ook luchtvering, enz. En daar ligt een prijsverschil van 24K.
Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
- V480-S60
- Geartronic member
- Berichten: 20013
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
Hou op te neuzelen. Je mag best eens lezen wat er gezegd,wordt.
Een XC60 is echt zoveel meer auto dan een XC40 (hoe goed die XC40 ook is.)
Een XC60 is echt zoveel meer auto dan een XC40 (hoe goed die XC40 ook is.)
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 236.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 236.000 kms (6-18 tm ..)
- Hans Eilander
- 7th Gear member
- Berichten: 5570
- Lid geworden op: 01.08.2020 - 12:23
- Locatie: G - O
- Hans Eilander
- 7th Gear member
- Berichten: 5570
- Lid geworden op: 01.08.2020 - 12:23
- Locatie: G - O
Even ter afsluiting. Mijn XC40 was in 2020 45K. ik kreeg toen (na 2-3 jaar) nog 30K terug als inruil. De XC60 Essential in mijn configuratie, kostte 62K. 62 - 30 =32 bijleggen. Daar heb ik geen rekenmachine voor nodig....( voor 13 K bijleggen, had ik m gekocht )
Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
- mga1600
- 6th Gear member
- Berichten: 2663
- Lid geworden op: 01.12.2007 - 09:22
- Locatie: nhn
Ik heb geruime tijd ( 4 jaar) in een (elektrische) XC40 en een (elektrische) C40 gereden. Ik vind het verschil in belevenis heel erg groot. De elektrische kilometers in een XC60 verlopen in de eerste plaats veel geruislozer dan de kilometers in de 40. Dat is vanwege de betere demping van het geluid, en zelfs als de benzine motor moet werken blijft de 60 stiller dan de 40 Daar heerst er altijd windgeruis en bandenherrie.. De stoelen zijn veel beter in de 60, het zijn ware fauteuils vergeleken met de harde stoelen in de 40. De instap is gemakkelijker omdat de daklijn van de 60 hoger is zodat je je nek minder hoeft te buigen. De XC40 is functioneel, de 60 is meer luxueus. Mijn beide elektrische Volvo’s waren Twin uitvoering met constante 4 wiel aandrijving en bizar veel vermogen. Een echte gooi en smijt auto . De 60 nodigt uit tot relaxed rijden en toch lekker opschieten.
Ik denk dat de facelift en technische aanpassing van de 60 het een heel andere auto maakten dan de pre-facelift versie die mij ook niet kon overtuigen,
Ik denk dat de facelift en technische aanpassing van de 60 het een heel andere auto maakten dan de pre-facelift versie die mij ook niet kon overtuigen,
Laatst gewijzigd door mga1600 op 07.10.2024 - 18:07, 1 keer totaal gewijzigd.
XC60 T6 Ultimate Dark my24
- OGA244
- 8th Gear member
- Berichten: 12774
- Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
- Locatie: Skåne
wordt jij nou nooit eens moe van jezelf? Man, wat een hoeveelheid feitelijke onjuistheden verkondig je steeds weer..Hans Eilander schreef: ↑07.10.2024 - 17:50 Even ter afsluiting. Mijn XC40 was in 2020 45K. ik kreeg toen (na 2-3 jaar) nog 30K terug als inruil. De XC60 Essential in mijn configuratie, kostte 62K. 62 - 30 =32 bijleggen. Daar heb ik geen rekenmachine voor nodig....( voor 13 K bijleggen, had ik m gekocht )
(Trump is er n kleine jongen bij)