Beste Forum leden,
Ik heb paar dagen terug mijn navigatie geüpdate maar sinds dien werkt mijn GPS niet goed, denk telkens dat ik in Duitsland of in Polen ben Zijn er anderen die dit probleem ook hebben.
Heb de hele systeem gereset half uur de auto met rust gelaten maar helaas heeft niks mogen baten.
Volvo dealer gebeld maar ze hebben het zo druk dat ik pas 24 februari terecht kan, iemand die mij hiermee kan helpen hoe ik dit weer goed kan krijgen Volvo dealer had het over kalibreren ofzo
Bij voorbaat alvast bedankt.
Problemen navigatie na update
- Hans Eilander
- 7th Gear member
Hoe oud is jouw Volvo? Je krijgt toch bij elke jaarbeurt een update bij je dealer? Ook al zou je systeem 5 jaar achter lopen, dat maakt toch niks uit? Zolang de ringweg rond Rotterdam, nog geen zandweg was, hoef je toch niet zelf te klooien, of mis ik iets?Menolidark schreef: ↑25.01.2025 - 19:45 Beste Forum leden,Ik heb paar dagen terug mijn navigatie geüpdate maar sinds dien werkt mijn GPS niet goed.
Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
-
- Starter
Ik had een Volvo V40 uit 2015 met ongeveer hetzelfde probleem. Het begon met een kleine afwijking van een paar honderd meter en uiteindelijk was de afwijking in de navigatie zo erg dat de auto dacht dat ik diep in Duitsland was terwijl ik in Utrecht stond. Hoewel het bij jou direct is ontstaan en niet over een paar weken heen zou het wellicht hetzelfde probleem kunnen zijn.
Een Volvo dealer heeft toen (onder garantie) dit probleem uitgezocht en twee keer de GPS receiver op het dak vervangen zonder dat het probleem opgelost was. Wat uiteindelijk na een lange zoektocht stuk bleek te zijn was de computer die tussen de GPS receiver en het infotainment systeem (navigatie) in zat. Wellicht is zo soortgelijke computer ook bij jou stuk, maar het zou mij ook niets verbazen als het een (hopelijk simpele) software bug oid is.
In ieder geval succes met het uitzoeken, dit zijn irritante problemen.
Een Volvo dealer heeft toen (onder garantie) dit probleem uitgezocht en twee keer de GPS receiver op het dak vervangen zonder dat het probleem opgelost was. Wat uiteindelijk na een lange zoektocht stuk bleek te zijn was de computer die tussen de GPS receiver en het infotainment systeem (navigatie) in zat. Wellicht is zo soortgelijke computer ook bij jou stuk, maar het zou mij ook niets verbazen als het een (hopelijk simpele) software bug oid is.
In ieder geval succes met het uitzoeken, dit zijn irritante problemen.
V40 CC 2.0 D2 ‘17 Nordic+ - Denim Blue
Mazda MX-5 1.6 ‘00 California - Sunburst Yellow
V40 2.0 D2 ‘15 Summum Business - Flamenco Red Metallic
Mazda MX-5 1.6 ‘00 California - Sunburst Yellow
V40 2.0 D2 ‘15 Summum Business - Flamenco Red Metallic
-
- 4th Gear member
Volvo brengt meerdere keren per jaar een update zodat je voorzien wordt van de laatste updates van het wegennet en de POIs. Dan is het toch niet zo gek dat iemand dat ook daadwerkelijk wil gebruiken?Hans Eilander schreef: ↑25.01.2025 - 20:13 Zolang de ringweg rond Rotterdam, nog geen zandweg was, hoef je toch niet zelf te klooien, of mis ik iets?
- teebee
- 7th Gear member
Er verschijnen door het jaar heen diverse updates (kaart updates). Wachten op een beurt in de veronderstelling dat de dealer deze updates installeert komt mij wat vreemd voor; die kaart updates voert de berijder doorgaans gewoon zelf uit (mijn dealer doet dat iig niet uit eigen beweging).Hans Eilander schreef: ↑25.01.2025 - 20:13Hoe oud is jouw Volvo? Je krijgt toch bij elke jaarbeurt een update bij je dealer? Ook al zou je systeem 5 jaar achter lopen, dat maakt toch niks uit? Zolang de ringweg rond Rotterdam, nog geen zandweg was, hoef je toch niet zelf te klooien, of mis ik iets?Menolidark schreef: ↑25.01.2025 - 19:45 Beste Forum leden,Ik heb paar dagen terug mijn navigatie geüpdate maar sinds dien werkt mijn GPS niet goed.
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”
Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder + heel veel lekkers !
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. + veel lekkers
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger (hij&zij) oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, V40CC, Peugeot 208
Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder + heel veel lekkers !

Vroeger (hij&zij) oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, V40CC, Peugeot 208
-
- 1st Gear member
Volvo is van eind 2019. maar gaat niet om dat de dealer het kan oplossen dat is de probleem ook niet heb namelijk een afspraak staan, maar de dealer heeft pas 24 februari tijd dus ruim een maand zonder navigatie voor iemand die het bijna dagelijks gebruikt is dit wel een probleem.Hans Eilander schreef: ↑25.01.2025 - 20:13Hoe oud is jouw Volvo? Je krijgt toch bij elke jaarbeurt een update bij je dealer? Ook al zou je systeem 5 jaar achter lopen, dat maakt toch niks uit? Zolang de ringweg rond Rotterdam, nog geen zandweg was, hoef je toch niet zelf te klooien, of mis ik iets?Menolidark schreef: ↑25.01.2025 - 19:45 Beste Forum leden,Ik heb paar dagen terug mijn navigatie geüpdate maar sinds dien werkt mijn GPS niet goed.
-
- 1st Gear member
-
- 4th Gear member
Dat is dus sensus systeem.
Je kunt proberen of software opnieuw laden helpt.
V60 cross country 2023 Silver Dawn
- teebee
- 7th Gear member
‘Home’ knop al 10 sec ingedrukt gehad?
(Schijnt ook nog wel ns t 1 of ander te resetten)
(Schijnt ook nog wel ns t 1 of ander te resetten)

-
- 3rd Gear member
De dealer update de kaarten niet meer! De software voor het management van de auto wordt wel bij een beurt gedaan., maar het updaten van kaarten gaat vaak verkeerd en kost de dealer teveel tijd. Ik begrijp sowieso niet dat iemand nog met de kaarten van het sensus systeem werkt.
Navigatie systemen van bijvoorbeeld TomTom, Flitsmeister, Waze etc werken vele malen beter dan dat brakke navigatie systeem van de Sensus.
Je probleem lijkt wel een beetje op.de storing die ik een tijd geleden had, toen bleek een slechte verbinding in de receiver op het dak de oorzaak van mijn probleem.
Navigatie systemen van bijvoorbeeld TomTom, Flitsmeister, Waze etc werken vele malen beter dan dat brakke navigatie systeem van de Sensus.
Je probleem lijkt wel een beetje op.de storing die ik een tijd geleden had, toen bleek een slechte verbinding in de receiver op het dak de oorzaak van mijn probleem.
164 GLE > 264 GLE > 240 > 740 GL > S80 V8 > 760 GLE > XC90 V8 > XC40 T4 R design
- teebee
- 7th Gear member
Dat er betere nav systemen zijn dan Sensus: eens. Maar het is in mijn beleving verre van brak. Ik update niet bij elke nw kaart die uitkomt, maar zo af en toe. En in gebruik bevalt het mij helemaal prima.FLITS34 schreef: ↑26.01.2025 - 02:44 De dealer update de kaarten niet meer! De software voor het management van de auto wordt wel bij een beurt gedaan., maar het updaten van kaarten gaat vaak verkeerd en kost de dealer teveel tijd. Ik begrijp sowieso niet dat iemand nog met de kaarten van het sensus systeem werkt.
Waze kan maar 1 tussenstop aan… das pas brak. Sygic is mooi maar betaald (en ze bedenken telkens weer wat nieuws om je weer extra voor te laten betalen). Tomtom ook betaald. Dat spul gebruiken via CarPlay vind ik behelpen vanwege halve scherm (of je moet een aparte ipad bij je neerzetten want telefoon vind ik net zo behelpen)
Ergo: ik ben prima tevreden over de Sensus.

-
- 4th Gear member
Bij 30 seconde de home knop indrukken wordt het systeem gereset. Als dat niet werkt is er waarschijnlijk een defect in de ontvanger of de dealer moet een harde reset kunnen uitvoeren.
-
- 4th Gear member
Voor een ingebouwd navigatiesysteem vind ik het helemaal niet brak. Er zitten relatief veel fouten in de kaarten van Here, maar het systeem werkt best goed. Zeker icm een internetverbinding.
-
- 1st Gear member
Geprobeerd maar dan geeft die aan dat deze versie al is geïnstalleerd krijg dan geen optie hem het toch uit te voeren of weet jij toevallig een manier om het toch uit te voeren.slagschip-s60 schreef: ↑25.01.2025 - 22:50 Dat is dus sensus systeem.
-
- 1st Gear member
-
- 1st Gear member
Ok kan morgen even kijken of ik bij de haaie vin kan komen om de kabels na te lopenFLITS34 schreef: ↑26.01.2025 - 02:44 De dealer update de kaarten niet meer! De software voor het management van de auto wordt wel bij een beurt gedaan., maar het updaten van kaarten gaat vaak verkeerd en kost de dealer teveel tijd. Ik begrijp sowieso niet dat iemand nog met de kaarten van het sensus systeem werkt.
- Jers3n
- 5th Gear member
Wat werkt niet? Het opnieuw opstarten lukt niet? (Dat zou m.i. vreemd zijn) of lukt het opnieuw opstarten wel, maar heeft dat geen effect?
V90 Cross Country B5 PRO MY21 Denim Blue Metalic
V70 T5 GT8 Nordic+, Polestar, Luxery Line, Family Line, MY15 Electric Silver Metallic
XC70 D5 H6 Summum, Season Line, Design Sport Line 2007 Electric Silver Metallic
V40 1.9D SPORTS EDITION 2003 virtual blue
V70 T5 GT8 Nordic+, Polestar, Luxery Line, Family Line, MY15 Electric Silver Metallic
XC70 D5 H6 Summum, Season Line, Design Sport Line 2007 Electric Silver Metallic
V40 1.9D SPORTS EDITION 2003 virtual blue