hallo.
ik wil een volvo xc40 kopen van ongeveer twee jaar oud.
maar ik twijfel tussen een t4 of een b4.
of zit daar niet zoveel verschil in?.
ik wil geen driecilinder.
als iemand een tip heeft hoor ik het graag.
gr Gerret
volvo xc40 t4 of een b4 motor
- mtrc
- 1st Gear member
- Berichten: 41
- Lid geworden op: 06.01.2019 - 22:58
hallo,
Een T4 is een plug-in driecilinder (155 kw) en de B4 een 4 cilinder (145 kw).
Dus als jij perse geen 3 cilinder wilt........
Zelf ben ik juist erg tevreden over de hybride aandrijflijn van mijn T5.
Ik trek er een 1600 kg zware caravan mee en het bevalt mij prima!
Je kan eens op autoweek.nl kijken in de carbase en de verschillen bekijken
Een T4 is een plug-in driecilinder (155 kw) en de B4 een 4 cilinder (145 kw).
Dus als jij perse geen 3 cilinder wilt........
Zelf ben ik juist erg tevreden over de hybride aandrijflijn van mijn T5.
Ik trek er een 1600 kg zware caravan mee en het bevalt mij prima!
Je kan eens op autoweek.nl kijken in de carbase en de verschillen bekijken

- mees
- 6th Gear member
- Berichten: 3694
- Lid geworden op: 29.10.2013 - 13:04
- Locatie: Zuid-Holland
- Contacteer:
Er was ook een T4 vier-cylinder, zonder electrische 'hulpmotor', zoals de (latere) B4.
Draadloze XC40 '18 viewtopic.php?p=1694496#p1694496
Motorisatie- en aandrijvingskeuze: trekken van een 1580kg asdruk Doroteaanse caravan.
Motorisatie- en aandrijvingskeuze: trekken van een 1580kg asdruk Doroteaanse caravan.
- Jers3n
- 5th Gear member
- Berichten: 2323
- Lid geworden op: 28.12.2008 - 23:16
T5 hybride is toch een 3-cyl benzine met electro?
V90 Cross Country B5 PRO MY21 Denim Blue Metalic
V70 T5 GT8 Nordic+, Polestar, Luxery Line, Family Line, MY15 Electric Silver Metallic
XC70 D5 H6 Summum, Season Line, Design Sport Line 2007 Electric Silver Metallic
V40 1.9D SPORTS EDITION 2003 virtual blue
V70 T5 GT8 Nordic+, Polestar, Luxery Line, Family Line, MY15 Electric Silver Metallic
XC70 D5 H6 Summum, Season Line, Design Sport Line 2007 Electric Silver Metallic
V40 1.9D SPORTS EDITION 2003 virtual blue
- Hans Eilander
- 7th Gear member
- Berichten: 6154
- Lid geworden op: 01.08.2020 - 12:23
- Locatie: G - O
Dat dacht ik ook, een T5 is een 1.5 - 3 cilinder, icm een extra elektro motor. (samen 262pk)
De B3 en B4 zijn beide 4 cilinders. B3 heeft 167 pk, en de B4 heeft 197 pk.
Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
- mees
- 6th Gear member
- Berichten: 3694
- Lid geworden op: 29.10.2013 - 13:04
- Locatie: Zuid-Holland
- Contacteer:
Neem maar gewoon een simpele (geen stekker en ook geen elektro hulpmotortje) T5 4 cylinder zoals in de link in mijn onderschrift. Wel wat ouder dan jouw gewenste 2 jaar.
Draadloze XC40 '18 viewtopic.php?p=1694496#p1694496
Motorisatie- en aandrijvingskeuze: trekken van een 1580kg asdruk Doroteaanse caravan.
Motorisatie- en aandrijvingskeuze: trekken van een 1580kg asdruk Doroteaanse caravan.
- mtrc
- 1st Gear member
- Berichten: 41
- Lid geworden op: 06.01.2019 - 22:58
Neem wat het beste bij JOU past en waar JIJ een goed gevoel over hebt

Een ervaring van iemand is wat anders dan een advies (neem dit of dat)......
- Hans Eilander
- 7th Gear member
- Berichten: 6154
- Lid geworden op: 01.08.2020 - 12:23
- Locatie: G - O
Als je niet ouder koopt dan 2 jaar, heb je altijd een Hybride. In 2020 zijn de laatste puur benzine versies verkocht. Je wilt (om wat voor reden dan ook) geen 3 cilinder? Dan word het dus een B3 of een B4. Leuker kan ik het niet maken. Ga niet af op je gevoel, maar lees je liever eerst goed in in ervaringen van Hybride rijders. Gevoel kan je gruwelijk misleiden, en geweten, kan rekken als elastiek. Ga af op de feiten. En zelfs dan heb je geen garantie dat alles perfect is. Veel succes bij je zoektocht.
Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
- Hans Eilander
- 7th Gear member
- Berichten: 6154
- Lid geworden op: 01.08.2020 - 12:23
- Locatie: G - O
- Jers3n
- 5th Gear member
- Berichten: 2323
- Lid geworden op: 28.12.2008 - 23:16
Want die geeft geen cylinder uitschakeling? Volgens mij is cylinder uitschakeling alleen aanwezig bij MY21 B3/4/5/6 motoren, alle andere bouwjaren niet.Hans Eilander schreef: ↑07.04.2025 - 20:51Gerret, luister naar dit advies van OGA. En ga dus voor een B3 automaat.![]()
Maar ben wel benieuwd waarom OGA244 dit afraad. Zou dat graag weten, het zou op onze MY21 B5 namelijk wel aanwezig moeten zijn.
V90 Cross Country B5 PRO MY21 Denim Blue Metalic
V70 T5 GT8 Nordic+, Polestar, Luxery Line, Family Line, MY15 Electric Silver Metallic
XC70 D5 H6 Summum, Season Line, Design Sport Line 2007 Electric Silver Metallic
V40 1.9D SPORTS EDITION 2003 virtual blue
V70 T5 GT8 Nordic+, Polestar, Luxery Line, Family Line, MY15 Electric Silver Metallic
XC70 D5 H6 Summum, Season Line, Design Sport Line 2007 Electric Silver Metallic
V40 1.9D SPORTS EDITION 2003 virtual blue
- S80 Executive
- 5th Gear member
- Berichten: 1271
- Lid geworden op: 10.06.2007 - 11:53
Ja waarom geen cilinderuitschakeling? Wij hadden een V60CC B5 my21. Nooit iets van gemerkt, vraag me af of het erop zat. Mijn vrouw heeft ook een tijd een Seat Leon 1.4 ACT 150 pk gehad. Die had zeker weten cilinderuitschakeling. Wat een top blokje. Stil, heel zuinig en storingsvrij. Een keer meegehad op vakantie naar Italië. Ik geloof dat we ruim de 1 op 18 hebben gehaald. Dat redde ik toen in die tijd niet eens met de V60 D4 met polestar kuur die ik toen reed.
Voordeel van de B4 en B5 is dat het startstop systeem ongemerkt werkt. Dus de keus is aan jou...
Voordeel van de B4 en B5 is dat het startstop systeem ongemerkt werkt. Dus de keus is aan jou...
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1415
- Lid geworden op: 15.08.2014 - 19:49
- Locatie: Groningen
Volgen aan.
Ik kijk namelijk voor mijn broer ook naar een XC40, maar dan in elk geval met gewoon een 4 cilinder, zonder verder gedoe met hybride en cilinder uitschakeling en wat nog meer aan reut wat alleen maar kapot kan. Wat een gedoe bij Volvo tegenwoordig met motorisering!
Ik ben benieuwd wat eruit komt voor de TS.
Ik kijk namelijk voor mijn broer ook naar een XC40, maar dan in elk geval met gewoon een 4 cilinder, zonder verder gedoe met hybride en cilinder uitschakeling en wat nog meer aan reut wat alleen maar kapot kan. Wat een gedoe bij Volvo tegenwoordig met motorisering!
Ik ben benieuwd wat eruit komt voor de TS.
Van:
Saab 9-3 Tid Estate,
Saab 9-3 TTid Estate,
V70 2.4 D5
XC60 D3
XC70 D4
XC60 T5 Polestar Engineered
Naar: XC70 T5 Nordic+ EN Saab 9-3 Cabriolet Vector 1.8t
Saab 9-3 Tid Estate,
Saab 9-3 TTid Estate,
V70 2.4 D5
XC60 D3
XC70 D4
XC60 T5 Polestar Engineered
Naar: XC70 T5 Nordic+ EN Saab 9-3 Cabriolet Vector 1.8t
- Hans Eilander
- 7th Gear member
- Berichten: 6154
- Lid geworden op: 01.08.2020 - 12:23
- Locatie: G - O
Dat is ook bij mij de hoofdoorzaak, dat ik met deze XC40 door blijf rijden. Normaal ruil ik elke 3 jaar in. Maar dan word het stekkeren, en dat wil ik niet. En puur elektrisch? Daar ben ik nog lang niet aan toe.
Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
- Hans Eilander
- 7th Gear member
- Berichten: 6154
- Lid geworden op: 01.08.2020 - 12:23
- Locatie: G - O
Noem dat maar een voordeel. Dat Start/Stop systeem, gaat bij mij na de start, als eerste uit.......S80 Executive schreef: ↑08.04.2025 - 08:14 Voordeel van de B4 en B5 is, dat het startstop systeem ongemerkt werkt. Dus de keus is aan jou...

Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
- Bluesbroeder
- 3rd Gear member
- Berichten: 286
- Lid geworden op: 15.07.2011 - 17:29
- Locatie: Drenthe; ergens boven in.
Bij een Tx kan ik me dat voor stellen Hans, maar bij een B3/4 merk je er niets van omdat je een elektrische ondersteuning hebt die helpt bij wegrijden. werkt super!
Maar volg dit ook even. Heb mijn lease V60 B4 overgenomen en wil binnenkort wat anders, kleiner en hogere instap. Ik kijk, omdat ik pensionado ben en zonnepanelen heb en overdag tijd heb om te laden, naar een plug in. Daarnaast veel korte ritten nu, dus... Maar een 3 cilinder zie ik ook niet zitten.
Ben benieuwd wat als advies hier uit komt!
Maar volg dit ook even. Heb mijn lease V60 B4 overgenomen en wil binnenkort wat anders, kleiner en hogere instap. Ik kijk, omdat ik pensionado ben en zonnepanelen heb en overdag tijd heb om te laden, naar een plug in. Daarnaast veel korte ritten nu, dus... Maar een 3 cilinder zie ik ook niet zitten.
Ben benieuwd wat als advies hier uit komt!
Volvo V60 B4 Business Pro au. - Denim Blue
- Hans Eilander
- 7th Gear member
- Berichten: 6154
- Lid geworden op: 01.08.2020 - 12:23
- Locatie: G - O
Eerlijk gezegd heb ik geen ervaring met een B3/B4 en het automatische S/S systeem. Maar ik heb wel 4½ jaar ervaring met een 3 cilinder, en ik moet je zeggen: Niks mis mee. Lekker stil en zuinig. Maar dat S/S systeem, vind ik helemaal niks, en enorm irritant. En ook ik ben pensionado, en ben tevens gebonden aan een hoge instap. Dus ik zou je zeker een XC40 aanraden. Dan wil je nooit meer terug naar een lage instap.Bluesbroeder schreef: ↑08.04.2025 - 10:23Bij een Tx kan ik me dat voor stellen Hans, maar bij een B3/4 merk je er niets van omdat je een elektrische ondersteuning hebt die helpt bij wegrijden. werkt super! Maar volg dit ook even. Heb mijn lease V60 B4 overgenomen en wil binnenkort wat anders, kleiner en hogere instap. Ik kijk, omdat ik pensionado ben en zonnepanelen heb en overdag tijd heb om te laden, naar een plug in. Daarnaast veel korte ritten nu, dus... Maar een 3 cilinder zie ik ook niet zitten. Ben benieuwd wat als advies hier uit komt!

Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)