Verschillende navigatie systemen.

Rubriek voor de XC40, Kijk voor de Full Electric modellen ook in het elektrische board
Plaats reactie
Cris71
2nd Gear member

Heb een Volvo C30 bjr 2004 2.0d met navi gehad.
Super fijne wagen.
Wat mij toen ook opviel is de uitgebreide navigatie, deze gaf ook meldingen dat er bv over 1 km stilstaand verkeer was om te zorgen dat je niets vermoedend achterop de file inreed.
Nu bij mijn XC40 krijg ik nooit dit soort meldingen, echt wel jammer had gehoopt dat dit een soortgelijksysteem zou zijn. Heb al van alles geprobeerd maar dezelfde opmerki gen en systeem zijn toch anders. Of doe ik iets verkeerd?
Volvo XC40 Momentum pro.T2 bjr.2020, Leder, Harmon Kardon.
Toyota Yaris Dynamic Brons groen bjr.2022.
Volvo S60 D3 5cil.aut.bjr.2012 Momentum.
Volvo C30 Summum 2.0D bjr.2007, Leder, navigatie etc.
FLITS34
3rd Gear member

Over dit onderwerp kan je heel veel terugvinden in de diverse draadjes op dit forum.
Maar in het kort komt het erop neer dat het in je auto aanwezige Sensus systeem wel een beperkte mogelijkheid heeft om je voor files en andere onverwachte zaken te waarschuwen. Edoch is het systeem zeer traag en laat regelmatig steken vallen.

Heeft je auto wel een actief internet? Zie je links boven in je navi scherm een wereldbolletje?
Internet kan met een data simkaart in je auto of via een hotspot van je telefoon.
Een andere optie is via Android play of Apple car play je telefoon verbinden en dan een navi app te gebruiken van bijvoorbeeld Flitsmeister, Waze of TomTom Go.
De meeste apps zijn (beperkt) gratis.
164 GLE > 264 GLE > 240 > 740 GL > S80 V8 > 760 GLE > XC90 V8 > XC40 T4 R design
Stoyanov
2nd Gear member

Waze.
Ik blijf het toch zeggen hoor.
Voorspelt files en weet tot op de meter en de minuut hoe lang ze zijn.
Waarschuwt ook voor trajectcontrole en mobiele flitsers.
Aanrader.

https://nl.aliexpress.com/item/10050064 ... ry_from%3A

Voor 5 euro koop je een houder voor je mobiele telefoon en klaar.
Cris71
2nd Gear member

Hoi Flits, ik vind het Sensus systeem wel fijn hoor, vooral het mooie grote scherm etc heb hiervoor kort een Toyota gehad met het android systeem, met Maps en Waze idd. Maar daar zitten ook veel nadelen aan hoor (maar is pers.) Kreeg daar overigens ook geen meldingen van stilstaand verkeer hoor! Hoe ik het ook instelde dit kwam niet. Om verwarring te voorkomen, ik bedoel met stilstaand verkeer geen file meldingen met omleidingen etc.!! maar stilstaand verkeer/langzaam rijdend verkeer waardoor je geattendeerd werdt hierop voor de veiligheid. Het systeem in de C30 was het fijnste systeem wat ik ooit heb gehad, altijd meldingen voor stilstaand of langzaam verkeer etc. Net of het meer "Life" was terwijl dat systeem juist met een harde schijf werkte integendeel tot het Sensus systeem. Ik had bij het Sensus systeem gehoopt op een soort gelijk systeem als in de C30, maar dat is qua meldingen niet zo. Qua gebruik wel. Het is makkelijk in gebruik en juist bij mij werkt het automatisch updaten van de kaarten prima. Ik zie regelmatig dat er een update melding is, en dat het systeem aan het updaten is, dit verloopt allemaal automatisch hoef er niks mee te doen. In de C30 was het RTI Systeem met Hdd en het scherm kwam uit het dashboard. Ik mis alleen de realtime actie's zeg maar. Ja bij mij is het wereld bolletje te zien, ik heb geen simkaart in de auto maar internet via bluetooth tethering. Ik heb RTI ook aangevinkt staan in het navigatie menu maar ik merk niet echt verschil hierin.
Volvo XC40 Momentum pro.T2 bjr.2020, Leder, Harmon Kardon.
Toyota Yaris Dynamic Brons groen bjr.2022.
Volvo S60 D3 5cil.aut.bjr.2012 Momentum.
Volvo C30 Summum 2.0D bjr.2007, Leder, navigatie etc.
Plaats reactie

Terug naar “XC40”