Knerpend stuur

Rubriek voor de XC40, Kijk voor de Full Electric modellen ook in het elektrische board
Plaats reactie
HMD
1st Gear member

Ik heb sinds een half jaar een T5 Recharge van 3 jaar oud. Al sinds het begin maakt het stuur een "kneprend" geluid als je er aan draaid: alsof rubber over metaal wringt. Je hoort het alleen al je in- en uitparkeert.

Nadat ik er (garantiegeval) over geklaagd had, hebben ze bij Volvo iets vervangen bij de beide voorwielen (lagers?). Dat zorgde ervoor dat de auto niet meer kraakte als ik over een verkeersdrempel rijd (wat hij eerst ook deed). Maar het stuur knerpt nog steeds.

Vandaag weer bij de garage geweest en ze zeggen nu dat dit gewoon een eigenschap is die alle XC-40's hebben en dat ze er weinig aan kunnen doen.

Herkennen mensen deze producteigenschap?
Hans Eilander
7th Gear member

HMD schreef: 23.09.2025 - 19:59 Ik heb sinds een half jaar een T5 Recharge van 3 jaar oud. Al sinds het begin maakt het stuur een "knerpend" geluid als je er aan draait: alsof rubber over metaal wringt. Je hoort het alleen al je in- en uit parkeert. Herkennen mensen deze product eigenschap?
Nee, absoluut niet. Als je echt denkt dat het uit het stuur zelf komt, zou ik er siliconenspray tussen spuiten. Misschien helpt dat.
Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
Plaats reactie

Terug naar “XC40”