V60 D6 AWD Plug-In Hybrid Electric Silver

Het board om te praten over zaken die exclusief voor de Plug In Hybrid Volvo's van toepassing zijn
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Gouwe
6th Gear member
Berichten: 4536
Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44

rsnhakan schreef: Hij is inderdaad ZZP’er. Oh, oke! Dat wist ik niet. Je betaalt dus niet de volle mep?
Bijtelling is gelijk aan kosten. Per saldo heb je dus geen belastingvoordeel meer dus.
Ik heb de keuze gemaakt om er privé een auto naast te gaan rijden en rijd de D6 nu alleen zakelijk, zou hou ik toch een aftrekpost van ca. 7.500 euro over.
Je kunt het ook omdraaien: D6 naar privé (waarna je zakelijk geen kilometers meer mag declareren!!) en zakelijk een andere auto aanschaffen (bijvoorbeeld een youngtimer) of de D6 naar privé en privé een andere auto aanschaffen en die alleen zakelijk ad 19 cent per kilometer rijden/declareren.
Belangrijkste tip: laat je goed voorlichten.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor de fun een Z4 roadster er bij
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Gebruikersavatar
rsnhakan
8th Gear member
Berichten: 15366
Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
Locatie: Thuis
Contacteer:

Voorlopig blijft alles zoals het is! Alleen komt de 360K beurt eraan en die is prijzig! Distributie moet vervangen worden en waarschijnlijk moeten er ook weer 4 nieuwe banden onder..

Papa rijdt ongeveer 60-80k per jaar.. de vraag is hoe lang het elektrische gedeelte het volhoudt?
Laatst gewijzigd door rsnhakan op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Cem
2nd Gear member
Berichten: 143
Lid geworden op: 20.01.2017 - 12:59

hoeveel geeft de boordcomputer aan als de accu's volgeladen zijn, 45km?
Volvo v60 PIH Summum my2015
Gebruikersavatar
Gouwe
6th Gear member
Berichten: 4536
Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44

rsnhakan schreef: Voorlopig blijft alles zoals het is! Alleen komt de 360K beurt eraan en die is prijzig! Distributie moet vervangen worden en waarschijnlijk moeten er ook weer 4 nieuwe banden onder..
Voor 2000,- euro heb jij geen gelijkwaardige vervanger....
rsnhakan schreef: Papa rijdt ongeveer 60-80k per jaar.. de vraag is hoe lang het elektrische gedeelte het volhoudt?
Kennelijk al lang zat en dan nog, afschrijving is zo'n beetje nihil en al krijg je verder nog kosten dan geldt nog steeds dat die 9 van de 10 keer lager zijn dan de totale kosten van een gelijkwaardige vervanger. Volgens mij is het voordeligste nog altijd om de auto lekker op te rijden (tenzij je uitgekeken bent en wat anders wil).
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor de fun een Z4 roadster er bij
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Gebruikersavatar
rsnhakan
8th Gear member
Berichten: 15366
Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
Locatie: Thuis
Contacteer:

@Cem, 40 km..

@Gouwe, bedankt voor het meedenken. Ik denk ook dat we hem op gaan rijden, maar wilde ook even kijken wat men hier precies aan tips had.
Gebruikersavatar
RoaldH
6th Gear member
Berichten: 3919
Lid geworden op: 15.06.2013 - 17:03
Locatie: Utrecht

rsnhakan schreef: @Cem, 40 km..

@Gouwe, bedankt voor het meedenken. Ik denk ook dat we hem op gaan rijden, maar wilde ook even kijken wat men hier precies aan tips had.
@Hakan: Die 40 km valt me zeker niet tegen! Ik denk dat mijn exemplaar net 1/3 deel heeft afgelegd dan die van jullie. Dus onze V60 blijft voorlopig nog.
2024 Polestar 2 BST 230 Nebula MY24 (in bestelling)
2023 Volvo XC40 Recharge T5 Dark Onyx Black MY24
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
vaudi
5th Gear member
Berichten: 1032
Lid geworden op: 26.12.2013 - 20:33

@Hakan,
Die elektra kan echt enorm lang mee. Die motor loopt echt niet zomaar stuk. Dan hadden jullie nu al allerlei rammels moeten hebben.
Veel van die onderdelen zijn onderhouden vrij. Tesla's kunnen ook ongelofelijk veel probleemloze (motorisch dan) km's aan.
Ook die D5 motor in de D6 is bere sterk. En de Diesel heeft veel minder koude starts / ritjes door juist die elektro aandrijving.

Qua levensduur zou dit nog wel eens een van de beste volvo's van dit moment kunnen zijn. Over de D4 hoor ik ook steeds meer motorische probleempjes rond de 170k km's.
Gebruikersavatar
Cem
2nd Gear member
Berichten: 143
Lid geworden op: 20.01.2017 - 12:59

RoaldH schreef:
rsnhakan schreef: @Cem, 40 km..

@Gouwe, bedankt voor het meedenken. Ik denk ook dat we hem op gaan rijden, maar wilde ook even kijken wat men hier precies aan tips had.
@Hakan: Die 40 km valt me zeker niet tegen! Ik denk dat mijn exemplaar net 1/3 deel heeft afgelegd dan die van jullie. Dus onze V60 blijft voorlopig nog.
Dat ligt natuurlijk een beetje aan hoe vaak je hebt geladen, en hoeveel elektrische kilometers je hebt gereden. Als ik naar me zelf kijk heb ik ruim 1/3 volledig elektrisch gereden, dat is ongeveer 50.000 kilometer. Als de accu vol is, is me actieradius nog steeds 50 km. kortom ben het met je eens :D
Volvo v60 PIH Summum my2015
Gebruikersavatar
rsnhakan
8th Gear member
Berichten: 15366
Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
Locatie: Thuis
Contacteer:

Dank voor het meedenken allen!
4wielen
5th Gear member
Berichten: 1084
Lid geworden op: 10.10.2011 - 13:06

vaudi schreef: Qua levensduur zou dit nog wel eens een van de beste volvo's van dit moment kunnen zijn. Over de D4 hoor ik ook steeds meer motorische probleempjes rond de 170k km's.
Ik vraag het me sterk af. Mijn oude D5 was een stuk betrouwbaarder dan de D6, zelfs de (identieke) dieselmotor. Samenspel brandstof / elektra zou toch wel eens voor problemen kunnen zorgen...
V60 2013 (MY14) D6 PIH summum
V70 2005 (MY06) D5 185 pk Momentum220 pk powered by Volvotune
S60 2011 D3 Geartronic Momentum
Gebruikersavatar
rsnhakan
8th Gear member
Berichten: 15366
Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
Locatie: Thuis
Contacteer:

Van de zomer gaan we weer met de V60 naar Turkije! Super veel zin in. Km stand is nu 345.000. Binnenkort weer een nieuwe set banden bestellen en moet de distributieriem vervangen worden.

Wij zijn op zoek naar een echte koelbox die ook kan vriezen en op 12V werkt. Iemand tips? Hij moet niet al te groot zijn.. en we zijn nog op zoek naar dakdragers (wij hebben alu rails).
Gebruikersavatar
Bart
8th Gear member
Berichten: 11503
Lid geworden op: 07.11.2006 - 12:50
Locatie: Nijmegen

Koelboxtip heb ik niet voor je, maar denk dat vriezen op 12V weleens lastig kon worden. Maar anders een kijken op de site van De Wit (hele grote kampeerartikelenwinkel)?

Dakdragers: komen heel vaak voorbij op Marktplaats tegen mooie prijzen.
Volvo: V50 2.0D | 850 2.5 10V | V40 1.8 | V50 D5 | XC70 2.4D | S70 2.5 20V | S80 D5 | S60 D5 | 240 2.0 | XC90 D5 | V90 T4 | V60 D6 | C70 2.4T | V60 T6 Recharge | 240 2.0i Polar

'08 Mini Clubman Cooper S
'22 Audi e-tron 55 Quattro Advanced Edition Plus

"I'll try being nicer if you try being smarter.."
Gebruikersavatar
diesel01
8th Gear member
Berichten: 19843
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

Koelboxen op 12 volt koelen vaak tot 20 graden onder omgevingstemperatuur, vriezen gaat niet lukken denk ik.
V90 D5 AWD Inscription Polestar.
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Gebruikersavatar
HeinvdW
4th Gear member
Berichten: 664
Lid geworden op: 26.02.2014 - 18:48

Koelbox? Dan ben je alle bagageruimte kwijt.
Een goede koeltas en 1 of 2 koelelementen misschien?
Laatst gewijzigd door HeinvdW op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Volvo XC40 Recharge Extended Range Plus Afbeelding
Volvo V60 PIH 2013: Afbeelding
Honda Civic Hybride 2010: Afbeelding
Gebruikersavatar
360Degreez
5th Gear member
Berichten: 1519
Lid geworden op: 20.10.2004 - 19:02
Locatie: Poortugaal

rsnhakan schreef: Van de zomer gaan we weer met de V60 naar Turkije! Super veel zin in. Km stand is nu 345.000. Binnenkort weer een nieuwe set banden bestellen en moet de distributieriem vervangen worden.

Wij zijn op zoek naar een echte koelbox die ook kan vriezen en op 12V werkt. Iemand tips? Hij moet niet al te groot zijn.. en we zijn nog op zoek naar dakdragers (wij hebben alu rails).
Vriezen op 12v is een dure hobby.[link=https://www.frank.nl/dometic-coolfreeze ... he-koelbox] Ze zijn er wel[/link], maar prijzig.
Als je gaat kijken naar de grotere modellen ben je met een PIH in een keer al je bagageruimte kwijt.
Gebruikersavatar
rsnhakan
8th Gear member
Berichten: 15366
Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
Locatie: Thuis
Contacteer:

We hoeven niet te vriezen hoor, maar een temperatuur van 5-7 graden zou wel prettig zijn!

We hebben de Mobicool FR40 https://www.coolblue.nl/product/696844/ ... risch.html op het oog. We nemen ook een dakkoffer mee, dus vandaar mag de koelbox iets groter zijn dan normaal.
Gebruikersavatar
Gouwe
6th Gear member
Berichten: 4536
Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44

Mooi ding: voordeel van de compressor is dat je onafhankelijk van de buitentemperatuur kunt koelen, nadeel is dat deze herrie maakt. In de beschrijving lees ik dat de compressor niet op12V werkt.
Voor gebruik in de auto zou je dus net zo goed met een absorptiekoeler kunnen werken. Wij hebben er twee van Dometic. Ook bij een buitentemp van tegen de 40 graden nog ijsvorming op het element en ijskoude inhoud.
Voor mijn gevoel zijn ze ook duurzamer omdat er geen compressor in zit?
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor de fun een Z4 roadster er bij
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Gebruikersavatar
Cem
2nd Gear member
Berichten: 143
Lid geworden op: 20.01.2017 - 12:59

rsnhakan schreef: We hoeven niet te vriezen hoor, maar een temperatuur van 5-7 graden zou wel prettig zijn!

We hebben de Mobicool FR40 https://www.coolblue.nl/product/696844/ ... risch.html op het oog. We nemen ook een dakkoffer mee, dus vandaar mag de koelbox iets groter zijn dan normaal.
Vind hem nogal prijzig.
Wij hebben een soort gelijke als deze: https://www.coolblue.nl/product/462614/ ... gIEzfD_BwE

Reis naar Turkije overnachten wij altijd in hotels, de koelbox gaat dan op de 220V in de kamer.
Volvo v60 PIH Summum my2015
Gebruikersavatar
rsnhakan
8th Gear member
Berichten: 15366
Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
Locatie: Thuis
Contacteer:

Gouwe schreef: Mooi ding: voordeel van de compressor is dat je onafhankelijk van de buitentemperatuur kunt koelen, nadeel is dat deze herrie maakt. In de beschrijving lees ik dat de compressor niet op12V werkt.
Voor gebruik in de auto zou je dus net zo goed met een absorptiekoeler kunnen werken. Wij hebben er twee van Dometic. Ook bij een buitentemp van tegen de 40 graden nog ijsvorming op het element en ijskoude inhoud.
Voor mijn gevoel zijn ze ook duurzamer omdat er geen compressor in zit?
Zo één van Dometic koelt beter dan zo’n compressiekoeler op 12V? Welk model adviseer je?

@Cem, wij rijden in één stuk door naar Gaziantep :-) Vandaar dat we op zoek zijn naar een goede koeler.
Laatst gewijzigd door rsnhakan op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Gouwe
6th Gear member
Berichten: 4536
Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44

rsnhakan schreef: Zo één van Dometic koelt beter dan zo’n compressiekoeler op 12V? Welk model adviseer je?
Wat ik bedoelde te zeggen is dat beide het op 12V waarschijnlijk even goed doen. Ook op 12V koelt een dometic minder dan op 230V.
Wij hebben soort van dit model: https://www.coolblue.nl/product/805575/ ... risch.html

Zou ik voor een compressor model gaan dan zou ik deze denk ik kiezen:
https://www.coolblue.nl/product/246457/ ... risch.html

Belangrijkste is denk ik de kwaliteit van de isolatie.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor de fun een Z4 roadster er bij
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Plaats reactie

Terug naar “Plug In Hybrid Volvo's”