PIH Tips Topic

Het board om te praten over zaken die exclusief voor de Plug In Hybrid Volvo's van toepassing zijn
Gebruikersavatar
Gouwe
6th Gear member
Berichten: 4536
Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44

Ongeveer in 80% van de gevallen heb ik de sleutel in mijn tas, die hoef ik er niet uit te halen, gewoon de tas achterin, instappen, druk op het startknoppie en hoppa. Voor het starten heb je de sleutel helemaal niet nodig als je keyless hebt of druk jij hem telkens in het gleufje? Dat hoeft dus niet, ideaal toch :-).
En als ik de sleutel al in de broekzak heb laat ik hem lekker zitten. NB! Naast de autosleutel heb ik alleen de huissleutel aan de "sleutelbos", dus ik heb geen mega bos want dat lijkt me idd niet lekker zitten.
Als je de auto met het knopje op de AB op slot zet, hoe weet je dan of ze allemaal echt op slot zijn??? Vandaar mijn vraag, loop je ze ter controle allemaal af dan? Ik niet iig en ik denk heel veel mensen met mij niet.
Met keyless heb je ook PCC; druk op de i op je AB en je AB geeft aan of de auto op slot staat (groen lampje) of niet (oranje lampje).

Nog een tip als toevoeging: als je de auto afspuit activeer je ook het keyless (zowel open als dicht) als je de sleutel in de zak hebt. Leg je hem in de auto dan doet ie dat niet.
(ik heb dan alleen wel altijd de telefoon in de zak zodat ik hem onverhoopt met de app alsnog kan openen mocht het fout gaan, better to be safe than sorry....)
Laatst gewijzigd door Gouwe op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor de fun een Z4 roadster er bij
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Gebruikersavatar
IkeV70
5th Gear member
Berichten: 2136
Lid geworden op: 27.01.2006 - 22:18
Locatie: Heerhugowaard

En behalve dat ik het hoor aan de sloten en zie aan de knipperlichten, zie vooral ook aan mijn ingeklapte buitenspiegels dat de auto op slot zit.
Sleutel haal ik nooit uit mijn broekzak.
V70 - 2.5D
V60 PIH
V60 T5
Voodoo077
3rd Gear member
Berichten: 326
Lid geworden op: 27.11.2018 - 14:35

Giant2000 schreef: Echt? Wat vinden jullie dan zo geweldig aan keyless entry? Alleen dat je niet op dat knopje hoeft te drukken? Als ik naar de auto loop heb ik altijd de sleutel in de hand, stappen jullie dan zonder sleutel in de auto om al zittend dat ding uit je broekzak te peuteren? Ten slotte zal je de auto toch moeten starten.

Je gaat er vanuit dat alle sloten perfect zijn, maar hoe weet je 100% dat de voc app gelijk heeft? Zoals ik al aangaf, mijn oude V70 kende een probleem met 1 deur, ondanks centrale deurvergrendeling, en dat systeem werkt in principe nog steeds zo.
Off topic:
Heel even een tijdelijke V60 als inloopwagen gehad en was eerste auto sinds +6jaar zonder keyless ... nooit zo moeilijk gehad.
Iedere keer aan de deur staan en merken dat die niet open is of weggaan en pas erna beseffen dat ik niet op slot heb gedaan.
Toekomen aan de koffer en dozen op de grond moeten zetten want koffer gaat niet open zonder handen etc.
Echt onhandig! Eén van de beste, zoniet de beste optie op een auto...

On topic (hoop ik):
Ik lees hier niks over de "B" bij de tips en lees voor mij rare dingen over de rem harder instampen, eens allemaal in detail bekijken.
Mijn vraag is gebruiken jullie de B niet bij het elektrisch rijden in de stad of platteland? Lijkt me een stuk efficiënter aangezien je dan niet remt op de remmen maar de electro motor. Ik blokkeer ook steeds de batterij van zodra ik aan +90 zit om die op te sparen, niemand of laten jullie steeds wagen beslissen?
Laatst gewijzigd door Voodoo077 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
RoaldH
6th Gear member
Berichten: 3919
Lid geworden op: 15.06.2013 - 17:03
Locatie: Utrecht

Voodoo077 schreef: Off topic:
Heel even een tijdelijke V60 als inloopwagen gehad en was eerste auto sinds +6jaar zonder keyless ... nooit zo moeilijk gehad.
Iedere keer aan de deur staan en merken dat die niet open is of weggaan en pas erna beseffen dat ik niet op slot heb gedaan.
Toekomen aan de koffer en dozen op de grond moeten zetten want koffer gaat niet open zonder handen etc.
Echt onhandig! Eén van de beste, zoniet de beste optie op een auto...

On topic (hoop ik):
Ik lees hier niks over de "B" bij de tips en lees voor mij rare dingen over de rem harder instampen, eens allemaal in detail bekijken.
Mijn vraag is gebruiken jullie de B niet bij het elektrisch rijden in de stad of platteland? Lijkt me een stuk efficiënter aangezien je dan niet remt op de remmen maar de electro motor. Ik blokkeer ook steeds de batterij van zodra ik aan +90 zit om die op te sparen, niemand of laten jullie steeds wagen beslissen?
Er zit geen "B" stand op de V60D5/6 Twin Engine. Dus zul je zelf met de rem extra moeten regenereren. Ook heeft SAVE modus maar 1 stand (die afhankelijk van de restcapaciteit die op dat moment in de accu zit anders werkt. Heb je minder dan 20km range, dan zal de auto de accu opladen tot 20km en dat proberen zo te houden. Heb je b.v. 40km range in de accu dan probeert de auto door steeds bij te laden die capaciteit te handhaven. Bij de nieuwere types heb je 2 aparte standen en kun je meer "spelen" met de techniek.

De V60D5/6 Twin Engine zal ook eerst remmen op de ERAD maar indien je verder doortrapt gebruik je gewoon de remmen. Je kan dat moment goed zien in het Performance thema in het dashboard.

Het blokkeren van de batterij kun je ook (deels) bereiken door in de Hybrid stand de automaat op handmatig te zetten. Vaak in de 6e versnelling op de snelweg, hou je relatief veel accu over.
2024 Polestar 2 BST 230 Nebula MY24 (in bestelling)
2023 Volvo XC40 Recharge T5 Dark Onyx Black MY24
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
Gebruikersavatar
360Degreez
5th Gear member
Berichten: 1519
Lid geworden op: 20.10.2004 - 19:02
Locatie: Poortugaal

Tip : Voor als je moeite hebt met de nauwkeurigheid en traagheid van de oliesensor; Een ouderwetse oliepeilstok als onderdeel bestelbaar bij de dealer.

Afbeelding

Voor de D6 (D5 Motor)
31316562 | Peilstok
31375301 | Pijp
982776 | Boutje
Plaats reactie

Terug naar “Plug In Hybrid Volvo's”