Van XC90 D5 via V60 D6 naar XC90T8

Het board om te praten over zaken die exclusief voor de Plug In Hybrid Volvo's van toepassing zijn
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 13719
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

RoaldH schreef: 29.02.2020 - 19:51 Ik heb de bak bij Broekhuis laten flushen met de voorgeschreven Volvo olie.
Daar durf ik niets meer over te zeggen die olie voor Geartronics :bandit: O)
Hele topics over vol geschreven. Fijn dat er keuze is en ik kies elke 70K voor de Syntheet van Kroon .
Heerlijk als je geflusht hebt want je merkt het toch dat beter schakelt elke keer weer
Franse (auto)verhalen en XC70 viewtopic.php?t=83680&start=33960

Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
Gebruikersavatar
RoaldH
6th Gear member
Berichten: 3919
Lid geworden op: 15.06.2013 - 17:03
Locatie: Utrecht

Bover schreef: 29.02.2020 - 21:37
RoaldH schreef: 29.02.2020 - 19:51 Ik heb de bak bij Broekhuis laten flushen met de voorgeschreven Volvo olie.
Daar durf ik niets meer over te zeggen die olie voor Geartronics :bandit: O)
Hele topics over vol geschreven. Fijn dat er keuze is en ik kies elke 70K voor de Syntheet van Kroon .
Heerlijk als je geflusht hebt want je merkt het toch dat beter schakelt elke keer weer
Ben anders bang dat de bak extra gaat slippen.
2024 Polestar 2 BST 230 Nebula MY24 (in bestelling)
2023 Volvo XC40 Recharge T5 Dark Onyx Black MY24
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
Gebruikersavatar
Gouwe
6th Gear member
Berichten: 4536
Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44

Had ik met de XC90 eerst ook gedaan Roald, alleen dat is toen niet goed gebeurd waardoor na 5K kilometer ik meer slip had als voor het spoelen. Ze hebben dat later ook toegegeven nadat ik de bevindingen van Gery met ze had besproken. Ik heb me sindsdien maar voorgenomen om met de automaatbak naar de "specialist" te gaan in plaats van naar de "huisarts".
@Bob: Gery heeft denk ik de meeste ervaring van allemaal.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor de fun een Z4 roadster er bij
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 13719
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

Gouwe schreef: 01.03.2020 - 11:47 @Bob: Gery heeft denk ik de meeste ervaring van allemaal.
Zeker weten met Gery. FF off topic:
Er is ooit ergens in 2012 een promo filmpje gemaakt flushen met m'n huidige auto bij Gery, toen nog met Ned kenteken 18 NLV 4 maar ik kan deze niet meer vinden.
Franse (auto)verhalen en XC70 viewtopic.php?t=83680&start=33960

Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
Gebruikersavatar
360Degreez
5th Gear member
Berichten: 1519
Lid geworden op: 20.10.2004 - 19:02
Locatie: Poortugaal

Bover schreef: 01.03.2020 - 12:34
Gouwe schreef: 01.03.2020 - 11:47 @Bob: Gery heeft denk ik de meeste ervaring van allemaal.
Zeker weten met Gery. FF off topic:
Er is ooit ergens in 2012 een promo filmpje gemaakt flushen met m'n huidige auto bij Gery, toen nog met Ned kenteken 18 NLV 4 maar ik kan deze niet meer vinden.
Deze?

Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 13719
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

Nou zo iets is er inderdaad gefilmd maar dit is niet m'n auto. Ha ha Gery is wel ouder geworden zo te zien. (Ik ook :)
Laatst gewijzigd door Bover op 25.04.2020 - 19:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Franse (auto)verhalen en XC70 viewtopic.php?t=83680&start=33960

Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
Gebruikersavatar
Gouwe
6th Gear member
Berichten: 4536
Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44

Vandaag de 180K beurt gehad met de D6 (had de distri al eerder laten doen omdat ik toen de kosten nog zakelijk kon declareren). Auto is met vlag en wimpel geslaagd. Naast het reuguliere spul (olie, filters, remvloeistof) nul komma niks aan malheur. Met 192K op de teller nog de originele blokken en schijven rondom en de Michelin CC+ houden zich prima (nog 5.1 mm over na 30K). Kortom top auto en ik merk dat het idee om afscheid te moeten nemen me best zwaar valt dus het alternatief moet echt meerwaarde bieden. We gaan het zien, want het kriebelt wel...
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor de fun een Z4 roadster er bij
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Gebruikersavatar
iDanman
2nd Gear member
Berichten: 164
Lid geworden op: 10.12.2013 - 00:18
Locatie: bij knooppunt Hoevelaken

Welk maat banden Michelin CC+ heb je? De originele maat of smaller?
Ben wel onder de indruk van je weinige slijtage!
ᐯ60 ᗷ3 ᗰY2022 ᗰOᗰᕮᑎTᑌᗰ ᗩᗪᐯᗩᑎTᗩGᕮ ᗷᖇIGᕼT SIᒪᐯᕮᖇ ᗰᕮTᗩᒪᒪIᑕ
ᐯ60 ᗪ6 ᑭIᕼ ᗰY2014 Sᑌᗰᗰᑌᗰ 477 ᕮᒪᕮᑕTᖇIᑕ SIᒪᐯᕮᖇ
ᐯ70 2.5T ᗰY2009 ᗰOᗰᕮᑎTᑌᗰ 477 ᕮᒪᕮᑕTᖇIᑕ SIᒪᐯᕮᖇ ᗰᕮTᗩᒪᒪIᑕ
Gebruikersavatar
DB200
6th Gear member
Berichten: 3382
Lid geworden op: 29.12.2016 - 13:00

Interessante info m.b.t. de slijtage van de CC+. Rijd je Michelin CC+ het hele jaar door of alleen van oktober t.m. maart?
En heeft deze band meer of minder lawaai dan een winterband?
XC70 2.4 D4 AWD Polestar 2016, 190D 2.5 1991, 200D /8 1973 ‘Bauern Benz’
#dieseldrammer

“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.

"What we do in life, echoes in eternity"
Gebruikersavatar
fredhead
Geartronic member
Berichten: 27071
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

Mijn vriendin rijd er het hele jaar mee, achterbanden zijn ondertussen 65.000 km oud en nog zat profiel.
Voor is bij 55.000 km ongeveer vervangen.

Op een warme zomerdag willen ze wat geluid geven, situatie die ik met een winterband niet kan vergelijken. Buiten dat om sowieso stiller.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Gebruikersavatar
Gouwe
6th Gear member
Berichten: 4536
Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44

DB200 schreef: 24.04.2020 - 14:33 Interessante info m.b.t. de slijtage van de CC+. Rijd je Michelin CC+ het hele jaar door of alleen van oktober t.m. maart?
En heeft deze band meer of minder lawaai dan een winterband?
Ik heb bewust gekozen voor een all season band en rijd met deze band het hele jaar door. Ik heb geen vergelijking met een winterband, maar ik heb zeker niet de indruk dat het een lawaaierige band is.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor de fun een Z4 roadster er bij
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Gebruikersavatar
Gouwe
6th Gear member
Berichten: 4536
Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44

iDanman schreef: 24.04.2020 - 13:42 Welk maat banden Michelin CC+ heb je? De originele maat of smaller?
Ben wel onder de indruk van je weinige slijtage!
235/45/18 - 98Y. Normale maat dus.
Ik ben ook geen scheurneus, hoewel het met de D6 echt wel leuk is om even lekker op te trekken.
Voor mij zijn dit ieder geval normale waarden. Met de XC90 deed ik 80K met een set Michelin Latitude tour HP
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor de fun een Z4 roadster er bij
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
V60Driver
3rd Gear member
Berichten: 364
Lid geworden op: 28.05.2018 - 20:47

Ik heb ook deze maat (235/45/18) Michelin CC+ onder mijn V60 PIH D6.
Ben ook zeer tevreden. Als ze vervangen moeten worden neem ik ze weer.
Geen gedoe meer met winter en zomerbanden wissel. Heerlijk.
Gebruikersavatar
Gouwe
6th Gear member
Berichten: 4536
Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44

Zoals ik al zei, het kriebelt wel om te kijken naar een andere auto. Vandaag zouden we gaan kijken/rijden met een XC90 T8 R-design. Aangekomen op locatie blijkt de auto al verkocht. Ze hadden ons verkeerd begrepen werd gezegd. Balen, maar wel even de auto goed bekeken. De T8 is zeker een kanshebber als vervanger voor de D6. Iemand interesse in mijn D6? Zo ja stuur maar een PB. Kijken wij ondertussen naar een T8 (liefst R-design).
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor de fun een Z4 roadster er bij
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Gebruikersavatar
RoaldH
6th Gear member
Berichten: 3919
Lid geworden op: 15.06.2013 - 17:03
Locatie: Utrecht

Gouwe schreef: 27.04.2020 - 15:21 Zoals ik al zei, het kriebelt wel om te kijken naar een andere auto. Vandaag zouden we gaan kijken/rijden met een XC90 T8 R-design. Aangekomen op locatie blijkt de auto al verkocht. Ze hadden ons verkeerd begrepen werd gezegd. Balen, maar wel even de auto goed bekeken. De T8 is zeker een kanshebber als vervanger voor de D6. Iemand interesse in mijn D6? Zo ja stuur maar een PB. Kijken wij ondertussen naar een T8 (liefst R-design).
Die T8 is heel fijn. Maar ik zou hem liever in een iets kleiner en lager koetswerk hebben. Vooral bij snelheden hoger dan 100km/h is die XC90 niet meer echt zuinig. En met familie in Zuid Europa heeft dat niet zoveel zin.
2024 Polestar 2 BST 230 Nebula MY24 (in bestelling)
2023 Volvo XC40 Recharge T5 Dark Onyx Black MY24
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
Gebruikersavatar
Gouwe
6th Gear member
Berichten: 4536
Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44

Zo maakt inderdaad iedereen zijn afwegingen Roald. Voor mij geldt dat ik al al jaren niet harder rijdt dan 100, ik max 2x per jaar naar Parijs ga naar mijn zus en op vakantie altijd de vouwwagen erachter heb hangen. Stevig verbruik van een XC90 T8 bij 130+ is voor mij dus niet heel relevant (overigens rijdt de D6 dan ook 1:12/13)..... En bovendien wil ik de 20K extra uit te geven aan een V90 T8 liever stoppen in onze tuin, zeker nu ik er vanuit ga dat de zomervakantie hem niet gaat worden dit jaar.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor de fun een Z4 roadster er bij
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 13719
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

Gouwe schreef: 27.04.2020 - 15:21 Zoals ik al zei, het kriebelt wel om te kijken naar een andere auto. Vandaag zouden we gaan kijken/rijden met een XC90 T8 R-design. Aangekomen op locatie blijkt de auto al verkocht. Ze hadden ons verkeerd begrepen werd gezegd. Balen, maar wel even de auto goed bekeken. De T8 is zeker een kanshebber als vervanger voor de D6. Iemand interesse in mijn D6? Zo ja stuur maar een PB. Kijken wij ondertussen naar een T8 (liefst R-design).
de wordt wat afgeluld in de autobranche: je hoort alleen bij de echt goede garages " sorry meneer maar wij hadden u moeten bellen dat proefrit niet door kon gaan, maarrr bakje koffie? Gaan wij kijken of we een andere 90-er voor u kunnen regelen. Onze excuses " :)
Franse (auto)verhalen en XC70 viewtopic.php?t=83680&start=33960

Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
Gebruikersavatar
Gouwe
6th Gear member
Berichten: 4536
Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44

@Bover, ik had dus voor vertrek gebeld....
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor de fun een Z4 roadster er bij
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Gebruikersavatar
diesel01
8th Gear member
Berichten: 19843
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

Dat is balen man, maar wellicht komt er binnenkort 1 op je pad.
Ik hoor hele goede verhalen over het verbruik van de nieuwe V60 T6 TE wanneer je fanatiek stekkert.
V90 D5 AWD Inscription Polestar.
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Gebruikersavatar
Gouwe
6th Gear member
Berichten: 4536
Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44

Er komen dit jaar voldoende op de markt verwacht ik. Allemaal uit de 7% bijtelling per eind van dit jaar....
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor de fun een Z4 roadster er bij
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Plaats reactie

Terug naar “Plug In Hybrid Volvo's”