Standverwarming wil niet starten

Het board om te praten over zaken die exclusief voor de Plug In Hybrid Volvo's van toepassing zijn
Gebruikersavatar
360Degreez
5th Gear member
Berichten: 1519
Lid geworden op: 20.10.2004 - 19:02
Locatie: Poortugaal

HeinvdW schreef: Vanmorgen, auto aan de kabel, met de sleutel voorverwarming ingeschakeld, auto lekker warm van binnen, wil de deur niet open! Vastgevroren!
Met veel geruk aan de deur toch binnen weten te komen in een heerlijk voorverwarmde auto.
Patser... jij hebt VOC he?. Is ook wel een beetje de VOC mentaliteit; van afstand de boel in de fik zetten om er later zelf warmpjes bij te kunnen zitten ;-)
-Morgen maar met een potje vaseline langs de deurrubbers? ;-)

'de mijnes" hangt nu al aan de kabel. Om 23:00 gaat de tijdschakelaar om (laagtarief) en morgen zou de auto om 09:00 lekker warm moeten zijn.

-Fingers crossed...
Laatst gewijzigd door Ronald op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
4wielen
5th Gear member
Berichten: 1084
Lid geworden op: 10.10.2011 - 13:06

HeinvdW schreef: Vanmorgen, auto aan de kabel, met de sleutel voorverwarming ingeschakeld, auto lekker warm van binnen, wil de deur niet open! Vastgevroren!
Met veel geruk aan de deur toch binnen weten te komen in een heerlijk voorverwarmde auto.
Hier hetzelfde! Kon alleen via de achterklep naar binnen...
V60 2013 (MY14) D6 PIH summum
V70 2005 (MY06) D5 185 pk Momentum220 pk powered by Volvotune
S60 2011 D3 Geartronic Momentum
Gebruikersavatar
HeinvdW
4th Gear member
Berichten: 679
Lid geworden op: 26.02.2014 - 18:48

@360Degreez

Patser? Daar heb ik geen Volvo voor nodig. 8-)

Maar nog eens over vanmorgen.
Ik heb geen VOC maar zo'n sleutel waar je op het lampje drukt en dan begint 'ie te verwarmen.
's Morgens kacheltje aan, nog even tanden poetsen en weer beneden is 'ie warm.
Eerst links trekken aan de deur, daarna rechts, daarna nog een keer links zo hard dat ik bang was dat de klink zou afbreken.
De spiegels moesten met de hand naar buiten geklapt worden.

Vanmiddag op weg terug naar huis bleek het rechterportier iets open te staan.
Had vanmorgen dus toch een beetje meegegeven......

PS
Zaterdagmorgen 9 uur.
Ga je sporten in die kou?
Ik draai me nog lekker even om.
Laatst gewijzigd door HeinvdW op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Volvo XC40 Recharge Extended Range Plus Afbeelding
Volvo V60 PIH 2013: Afbeelding
Honda Civic Hybride 2010: Afbeelding
Gebruikersavatar
360Degreez
5th Gear member
Berichten: 1519
Lid geworden op: 20.10.2004 - 19:02
Locatie: Poortugaal

HeinvdW schreef: @360Degreez

Patser? Daar heb ik geen Volvo voor nodig. 8-)

Maar nog eens over vanmorgen.
Ik heb geen VOC maar zo'n sleutel waar je op het lampje drukt en dan begint 'ie te verwarmen.
's Morgens kacheltje aan, nog even tanden poetsen en weer beneden is 'ie warm.
Eerst links trekken aan de deur, daarna rechts, daarna nog een keer links zo hard dat ik bang was dat de klink zou afbreken.
De spiegels moesten met de hand naar buiten geklapt worden.

Vanmiddag op weg terug naar huis bleek het rechterportier iets open te staan.
Had vanmorgen dus toch een beetje meegegeven......

PS
Zaterdagmorgen 9 uur.
Ga je sporten in die kou?
Ik draai me nog lekker even om.
Hé da's nog een "dingetje" dan. Ik dacht dat de standkachel op afstand inschakelen alleen voor VOC (met de luxe transpondersleutel) was. Althans, zo staat het in de handleiding. (Optie/accessoire) Bij mij gaat er niets aan als ik het knopje met het lampje ingedrukt hou, ook geen bevestiging van de richtingaanwijzers..

Afbeelding
Gebruikersavatar
RoaldH
6th Gear member
Berichten: 3919
Lid geworden op: 15.06.2013 - 17:03
Locatie: Utrecht

@360Degreez: volgens mij is dit een betaalde software-update bij de dealer. Ergens op het Plug-in gedeelte moet daar het eea over te vinden zijn.
2024 Polestar 2 BST 230 Nebula MY24 (in bestelling)
2023 Volvo XC40 Recharge T5 Dark Onyx Black MY24
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
Gebruikersavatar
360Degreez
5th Gear member
Berichten: 1519
Lid geworden op: 20.10.2004 - 19:02
Locatie: Poortugaal

RoaldH schreef: @360Degreez: volgens mij is dit een betaalde software-update bij de dealer. Ergens op het Plug-in gedeelte moet daar het eea over te vinden zijn.
Goeie tip! Ga ik eens achteraan.

P.S: Mijn voorraam is al ontdooit. Op de kabel en timer werkt alles prima, wat een weelde!
Dave_de_W
1st Gear member
Berichten: 24
Lid geworden op: 27.10.2018 - 17:19

RoaldH schreef: @360Degreez: volgens mij is dit een betaalde software-update bij de dealer. Ergens op het Plug-in gedeelte moet daar het eea over te vinden zijn.
Heb je een linkje?
Gebruikersavatar
RoaldH
6th Gear member
Berichten: 3919
Lid geworden op: 15.06.2013 - 17:03
Locatie: Utrecht

2024 Polestar 2 BST 230 Nebula MY24 (in bestelling)
2023 Volvo XC40 Recharge T5 Dark Onyx Black MY24
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
Gebruikersavatar
HeinvdW
4th Gear member
Berichten: 679
Lid geworden op: 26.02.2014 - 18:48

Ik vind het een erg prettige optie.
Kan het ieder moment aanzetten.

Bovendien weet ik de vorige dag lang niet altijd zeker wat de volgende brengen zal en zeker niet op welk tijdstip.
Volvo XC40 Recharge Extended Range Plus Afbeelding
Volvo V60 PIH 2013: Afbeelding
Honda Civic Hybride 2010: Afbeelding
Gebruikersavatar
RoaldH
6th Gear member
Berichten: 3919
Lid geworden op: 15.06.2013 - 17:03
Locatie: Utrecht

HeinvdW schreef: Ik vind het een erg prettige optie.
Kan het ieder moment aanzetten.

Bovendien weet ik de vorige dag lang niet altijd zeker wat de volgende brengen zal en zeker niet op welk tijdstip.
Ik gebruik de sleutel vaker dan VOC, omdat ik nooit precies weet wanneer ik de deur uitga.
2024 Polestar 2 BST 230 Nebula MY24 (in bestelling)
2023 Volvo XC40 Recharge T5 Dark Onyx Black MY24
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
Dave_de_W
1st Gear member
Berichten: 24
Lid geworden op: 27.10.2018 - 17:19

Ik heb preconditioning. Vooraf verwarmen zoals een standkachel mbv de app werkt als hij is aangesloten aan een laadpunt. Niet als hij niet is aangekoppeld. Klopt dat en is dat aanpasbaar?
Gebruikersavatar
RoaldH
6th Gear member
Berichten: 3919
Lid geworden op: 15.06.2013 - 17:03
Locatie: Utrecht

Dave_de_W schreef: Ik heb preconditioning. Vooraf verwarmen zoals een standkachel mbv de app werkt als hij is aangesloten aan een laadpunt. Niet als hij niet is aangekoppeld. Klopt dat en is dat aanpasbaar?
Bij sommige types is dat "standaard gedrag". Preconditioning zonder aangesloten laadkabel is een software optie.
2024 Polestar 2 BST 230 Nebula MY24 (in bestelling)
2023 Volvo XC40 Recharge T5 Dark Onyx Black MY24
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
Gebruikersavatar
RoaldH
6th Gear member
Berichten: 3919
Lid geworden op: 15.06.2013 - 17:03
Locatie: Utrecht

En bij veel V60's met Hybrid Technology Pack icm VOC wel standaard.
2024 Polestar 2 BST 230 Nebula MY24 (in bestelling)
2023 Volvo XC40 Recharge T5 Dark Onyx Black MY24
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
Apejoekie
2nd Gear member
Berichten: 169
Lid geworden op: 15.03.2008 - 09:17
Locatie: Purmerend

Binnen het PIH gedeelte heb ik me nog niet voorgesteld. Dat zal ik binnenkort doen. Ik heb de V60 net 2 weken en heb veel gelezen.

Vandaag had ik hetzelfde probleem. Mijn vrouw belde mij op mijn werk dat de auto niet ontdooit was. En zaterdag werkte het nog perfect! "Kan parkeerklimaat niet inschakelen vanwege vereist laadniveau". Meer dan 3/4 tank diesel (2 weken oud), 400V systeem volledig opgeladen, stekker hangt er aan. Via On-Call niet te activeren en ook niet via de sleutel.

Tijdens het lezen van dit topic kwam ik ergens tegen wat bij mij een lampje deed branden. Ik had zaterdagmiddag ingesteld in de On-call app "uitgesteld laden". Dus laden op nachtstroom. Schuifje uitgezet, rechtsboven op de diskette gedrukt en opnieuw de stekker aan laten sluiten. App opgestart en parkeerverwarming aangezet. Werkte meteen. Ik weet dat niet iedereen On-Call heeft en ik weet niet of je uitgesteld laden mogelijk op een andere wijze kunt inschakelen maar bij mij leek het er op dat dit het probleem was.

EDIT: Lijkt er op dat dit niet het probleem was. Word net gebeld dat de auto een melding geeft over de accu. Toch maar naar de garage. Als hij start, want dat deed hij net niet
Laatst gewijzigd door Apejoekie op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Volvo V60 D6 PIH MY2014, Savile grey, Lines: Driver support, Hybrid Technology & Winter line
Volvo XC90 2.5t Geartronic USA import
Citroën C1 baby blue
Gebruikersavatar
RoaldH
6th Gear member
Berichten: 3919
Lid geworden op: 15.06.2013 - 17:03
Locatie: Utrecht

Apejoekie schreef: Binnen het PIH gedeelte heb ik me nog niet voorgesteld. Dat zal ik binnenkort doen. Ik heb de V60 net 2 weken en heb veel gelezen.

Vandaag had ik hetzelfde probleem. Mijn vrouw belde mij op mijn werk dat de auto niet ontdooit was. En zaterdag werkte het nog perfect! "Kan parkeerklimaat niet inschakelen vanwege vereist laadniveau". Meer dan 3/4 tank diesel (2 weken oud), 400V systeem volledig opgeladen, stekker hangt er aan. Via On-Call niet te activeren en ook niet via de sleutel.

Tijdens het lezen van dit topic kwam ik ergens tegen wat bij mij een lampje deed branden. Ik had zaterdagmiddag ingesteld in de On-call app "uitgesteld laden". Dus laden op nachtstroom. Schuifje uitgezet, rechtsboven op de diskette gedrukt en opnieuw de stekker aan laten sluiten. App opgestart en parkeerverwarming aangezet. Werkte meteen. Ik weet dat niet iedereen On-Call heeft en ik weet niet of je uitgesteld laden mogelijk op een andere wijze kunt inschakelen maar bij mij leek het er op dat dit het probleem was.

EDIT: Lijkt er op dat dit niet het probleem was. Word net gebeld dat de auto een melding geeft over de accu. Toch maar naar de garage. Als hij start, want dat deed hij net niet
Laat even kijken naar de batterij van de VOC die kan door foutmeldingen de 12v accu leegtrekken.
2024 Polestar 2 BST 230 Nebula MY24 (in bestelling)
2023 Volvo XC40 Recharge T5 Dark Onyx Black MY24
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
Gebruikersavatar
henkchroom
3rd Gear member
Berichten: 358
Lid geworden op: 09.01.2014 - 21:58
Contacteer:

Laat even kijken naar de batterij van de VOC die kan door foutmeldingen de 12v accu leegtrekken.
Ik heb een half jaar geleden hetzelfde gehad.
Waarschijnlijk is de 12V accu aan z'n eind. Zeker nu met de kou.
Indertijd de 12V accu vervangen en het probleem was over.
Apejoekie
2nd Gear member
Berichten: 169
Lid geworden op: 15.03.2008 - 09:17
Locatie: Purmerend

Garage heeft de 12v accu vervangen. Die stond op 44%. Domme pech dus dat hij het begeven heeft. Of juist geluk dat het binnen de Bovag garantieperiode gebeurt. Vanmorgen stond de kachel heerlijk te snorren.
Volvo V60 D6 PIH MY2014, Savile grey, Lines: Driver support, Hybrid Technology & Winter line
Volvo XC90 2.5t Geartronic USA import
Citroën C1 baby blue
VolvoForEver
1st Gear member
Berichten: 23
Lid geworden op: 16.03.2019 - 14:14

Even een snellen reactie:
Los van de instelling buiten etc bij mij was het de 12 v accu die was dood. Deze is vervangen en hij doet het nu ook weer zonder laadkabel.
Volvo V60 D6 PIH (huidig)
Volvo V70 2.4D Edition II Sport
Volvo V70 2.4 D5 geartronic.
Volvo 850 2.3T-5 Sports-Line
Volvo V70 R AWD classic 1998
Volvo 940 2.3I lpt polar
Athome
2nd Gear member
Berichten: 179
Lid geworden op: 15.07.2017 - 19:01

Wat houdt Pre-Conditioning eigenlijk in. Onze D6 zou het hebben. Ik heb het ingesteld als automatisch en dat de auto buiten slaapt. Voor een warm interieur moet ik echter iedere keer de standkachel instellen of inschakelen (via VOC of sleutel).
Volvo V60 PiH Summum MY14
Gebruikersavatar
HugoD6
1st Gear member
Berichten: 11
Lid geworden op: 28.12.2019 - 16:56

Athome schreef: 26.01.2020 - 15:29 Wat houdt Pre-Conditioning eigenlijk in. Onze D6 zou het hebben. Ik heb het ingesteld als automatisch en dat de auto buiten slaapt. Voor een warm interieur moet ik echter iedere keer de standkachel instellen of inschakelen (via VOC of sleutel).
Dat hij afhankelijk van de buitentemp de accu/interieur en motor voor verwarmt met de stand kachel (5 kW vermogen) en 1 KW elektrisch. Bij de 20graden buitentemp gaat hij het interieur en de accu koelen via de airco.
Plaats reactie

Terug naar “Plug In Hybrid Volvo's”