Door de instelling te wijzigen naar volvo 2010+ heb ik met carscanner (gratis versie) alle benodigde info beschikbaar. Olietemp, versnellingsbakolietemp, koelvloeistof, air intake, etc etc. Helemaal super!
Wel lastig is dat de iphone een wifi verbinding maakt met de OBD2 scanner, waardoor je 4G uitschakelt en ik dus geen dataverkeer meer beschikbaar heb.
Ben momenteel aan het zoeken voor een oplossing.
Screenshot hieronder (als het lukt...)
OBD2 op V60 PIH
-
- 1st Gear member
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 04.11.2018 - 17:23
Die Viecar is ook voor mij onderweg . Dankzij de app dus kunnen zien dat de turbodruk boven 2500 toeren plotseling halveerde.Dit voel je natuurljk ook goed aan het doortrekken van de auto. Bleek dat de turbo regelkleppen defect waren. Onder garantie vervangen bij Serva Amersfoort. Daar kreeg ik overigens ook te horen dat er preventief een nieuwe aircopomp geïnstalleerd gaat worden omdat de laatste versie wel heel schijnt te blijven. Ik heb de wagen sinds eind December en er nog geen aircopomp problemen mee gehad.
- iDanman
- 2nd Gear member
- Berichten: 164
- Lid geworden op: 10.12.2013 - 00:18
- Locatie: bij knooppunt Hoevelaken
Zit nu in de alpen en heb helaas tijdens een lange en hoge pas toch weer de auto te warm gekregen.
De motor via manuele bediening telkens tussen de 2200-3000 toeren gehouden, overigens zie ik totaal geen verschil in temperatuur van olie, koelvloeistof of transmissieolie bij 2200 toeren of 3000... echt maakt niets uit met een gangetje van 100km/u met 1700kg erachter.
Maar goed, de olie temp was 137 graden, koelvloeistof 113 en ook de ATF 113 graden toen die warmliep en ik dus gestopt ben om te laten afkoelen.
Experts die hier wat van vinden?
Ik had dit toch niet verwacht met een D6...
De motor via manuele bediening telkens tussen de 2200-3000 toeren gehouden, overigens zie ik totaal geen verschil in temperatuur van olie, koelvloeistof of transmissieolie bij 2200 toeren of 3000... echt maakt niets uit met een gangetje van 100km/u met 1700kg erachter.
Maar goed, de olie temp was 137 graden, koelvloeistof 113 en ook de ATF 113 graden toen die warmliep en ik dus gestopt ben om te laten afkoelen.
Experts die hier wat van vinden?
Ik had dit toch niet verwacht met een D6...
ᐯ60 ᗷ3 ᗰY2022 ᗰOᗰᕮᑎTᑌᗰ ᗩᗪᐯᗩᑎTᗩGᕮ ᗷᖇIGᕼT SIᒪᐯᕮᖇ ᗰᕮTᗩᒪᒪIᑕ
ᐯ60 ᗪ6 ᑭIᕼ ᗰY2014 Sᑌᗰᗰᑌᗰ 477 ᕮᒪᕮᑕTᖇIᑕ SIᒪᐯᕮᖇ
ᐯ70 2.5T ᗰY2009 ᗰOᗰᕮᑎTᑌᗰ 477 ᕮᒪᕮᑕTᖇIᑕ SIᒪᐯᕮᖇ ᗰᕮTᗩᒪᒪIᑕ
ᐯ60 ᗪ6 ᑭIᕼ ᗰY2014 Sᑌᗰᗰᑌᗰ 477 ᕮᒪᕮᑕTᖇIᑕ SIᒪᐯᕮᖇ
ᐯ70 2.5T ᗰY2009 ᗰOᗰᕮᑎTᑌᗰ 477 ᕮᒪᕮᑕTᖇIᑕ SIᒪᐯᕮᖇ ᗰᕮTᗩᒪᒪIᑕ
- RoaldH
- 6th Gear member
- Berichten: 3919
- Lid geworden op: 15.06.2013 - 17:03
- Locatie: Utrecht
Was dat heuvelop met 100km/h toen hij warmliep?iDanman schreef: Zit nu in de alpen en heb helaas tijdens een lange en hoge pas toch weer de auto te warm gekregen.
De motor via manuele bediening telkens tussen de 2200-3000 toeren gehouden, overigens zie ik totaal geen verschil in temperatuur van olie, koelvloeistof of transmissieolie bij 2200 toeren of 3000... echt maakt niets uit met een gangetje van 100km/u met 1700kg erachter.
Maar goed, de olie temp was 137 graden, koelvloeistof 113 en ook de ATF 113 graden toen die warmliep en ik dus gestopt ben om te laten afkoelen.
Experts die hier wat van vinden?
Ik had dit toch niet verwacht met een D6...
2024 Polestar 2 BST 230 Nebula MY24 (in bestelling)
2023 Volvo XC40 Recharge T5 Dark Onyx Black MY24
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
2023 Volvo XC40 Recharge T5 Dark Onyx Black MY24
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
- iDanman
- 2nd Gear member
- Berichten: 164
- Lid geworden op: 10.12.2013 - 00:18
- Locatie: bij knooppunt Hoevelaken
Nee, gewoon tolweg, heuvelop tussen de 60-80km/u
ᐯ60 ᗷ3 ᗰY2022 ᗰOᗰᕮᑎTᑌᗰ ᗩᗪᐯᗩᑎTᗩGᕮ ᗷᖇIGᕼT SIᒪᐯᕮᖇ ᗰᕮTᗩᒪᒪIᑕ
ᐯ60 ᗪ6 ᑭIᕼ ᗰY2014 Sᑌᗰᗰᑌᗰ 477 ᕮᒪᕮᑕTᖇIᑕ SIᒪᐯᕮᖇ
ᐯ70 2.5T ᗰY2009 ᗰOᗰᕮᑎTᑌᗰ 477 ᕮᒪᕮᑕTᖇIᑕ SIᒪᐯᕮᖇ ᗰᕮTᗩᒪᒪIᑕ
ᐯ60 ᗪ6 ᑭIᕼ ᗰY2014 Sᑌᗰᗰᑌᗰ 477 ᕮᒪᕮᑕTᖇIᑕ SIᒪᐯᕮᖇ
ᐯ70 2.5T ᗰY2009 ᗰOᗰᕮᑎTᑌᗰ 477 ᕮᒪᕮᑕTᖇIᑕ SIᒪᐯᕮᖇ ᗰᕮTᗩᒪᒪIᑕ
-
- 1st Gear member
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 30.11.2016 - 14:19
Bij mij ook meermaals afgelopen zomer de melding gekregen dat ik zachter moest rijden ivm een hoge motor temperatuur.
Door gebruik te maken van een OBD reader kon ik zien dat deze melding verschijnt zodra de koelvloeistof van 115 naar 116 graden springt.
Situatie was een caravan van 1300 kg en dan vooral op het stuk snelweg tussen Parijs en Bordeaux.
Een vriend van mij met ook een D6 heeft zelfde probleem gehad zonder caravan bij een lange steile bochtige weg in de bergen omhoog.
Duidelijk is dat het koelsysteem niet echt fors bemeten is... zeker niet op een zomerse dag in het zuiden van EU.
Door gebruik te maken van een OBD reader kon ik zien dat deze melding verschijnt zodra de koelvloeistof van 115 naar 116 graden springt.
Situatie was een caravan van 1300 kg en dan vooral op het stuk snelweg tussen Parijs en Bordeaux.
Een vriend van mij met ook een D6 heeft zelfde probleem gehad zonder caravan bij een lange steile bochtige weg in de bergen omhoog.
Duidelijk is dat het koelsysteem niet echt fors bemeten is... zeker niet op een zomerse dag in het zuiden van EU.
- Gouwe
- 6th Gear member
- Berichten: 4541
- Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44
Ik zou dat zo niet durven stellen. Inmiddels 3 jaar naar Italië op vakantie geweest (met vouwwagen erachter) met temperaturen tegen en over de 40 graden en geen centje pijn.ElectriCo schreef: ….Duidelijk is dat het koelsysteem niet echt fors bemeten is... zeker niet op een zomerse dag in het zuiden van EU.
Kan ook dus aan de staat van het systeem en gebruik liggen?
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor de fun een Z4 roadster er bij
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 186
- Lid geworden op: 07.05.2012 - 22:59
Deze situatie herken ik, toen ik met ruim 100 in het centraal massief met 1500 kg aan de haak bergop ging (wel een lang stuk, niet steil te noemen), deze melding gekregen. Na de snelheid wat te hebben laten zakken is deze melding niet meer terug geweest. Ik vroeg dus blijkbaar wat te veel van de auto...RoaldH schreef:Was dat heuvelop met 100km/h toen hij warmliep?iDanman schreef: Zit nu in de alpen en heb helaas tijdens een lange en hoge pas toch weer de auto te warm gekregen.
De motor via manuele bediening telkens tussen de 2200-3000 toeren gehouden, overigens zie ik totaal geen verschil in temperatuur van olie, koelvloeistof of transmissieolie bij 2200 toeren of 3000... echt maakt niets uit met een gangetje van 100km/u met 1700kg erachter.
Maar goed, de olie temp was 137 graden, koelvloeistof 113 en ook de ATF 113 graden toen die warmliep en ik dus gestopt ben om te laten afkoelen.
Experts die hier wat van vinden?
Ik had dit toch niet verwacht met een D6...
440 GL 1989
850 Est. 2.5 10V 1993
V70 2.5 20V 2004
XC90 3.2 Sport 2007
V60 PIH 2013[/size]
850 Est T-5R 1995
V60 T8 R-Design(2019)
850 Est. 2.5 10V 1993
V70 2.5 20V 2004
XC90 3.2 Sport 2007
V60 PIH 2013[/size]
850 Est T-5R 1995
V60 T8 R-Design(2019)
- Giant2000
- 2nd Gear member
- Berichten: 90
- Lid geworden op: 26.07.2019 - 13:32
Ik heb een dongel voor rond een tientje + een oude smartphone met torque erop voor onderweg wat extra meters.
2014 Volvo V40 D4 - 2013 Volvo V60PIH - 2002 Volvo V70XC - 1992 Volvo 240 Polar - 1991 Pontiac Bonneville 3.8 - 1991 Mitsubishi Galant LE - 1990 Chevrolet Beretta 2.2l - 1988 Chevrolet Caprice Classic Brougham 6.6l - 1986 Opel Ascona - 1985 VW Golf - 1982 VW Jetta D - 1982 Ford Escort - 1980 Chevrolet Impala Estate 5.0l - 1980 VW Golf D - 1979 Ford Fiesta GL - 1979 Buick Regal Limited 5.0l - 1978 Volvo 66 - 1976 Opel Ascona - 1975 BMW 2002 Touring
- Bover
- 8th Gear member
- Berichten: 13720
- Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
- Locatie: Auvergne France
Werkt de Viecar bluetooth 4.0 LE ook met een Iphone SE 6 met bluetooth.? Begrijp dat bluetooth niet met Apple wil?
Ik heb nu een ELM 327 gekregen maar die wil niet met bluetooth op de Iphone dus zoek een andere OBD....Zie beetje door OBD bomen het bos niet meer.
welke moet ik kopen om simpel storing van standkachel die regelmatig voorbij komt te recetten?
( dealer is uren rijden hier )
Bob
Ik heb nu een ELM 327 gekregen maar die wil niet met bluetooth op de Iphone dus zoek een andere OBD....Zie beetje door OBD bomen het bos niet meer.
welke moet ik kopen om simpel storing van standkachel die regelmatig voorbij komt te recetten?
( dealer is uren rijden hier )
Bob
Franse (auto)verhalen en XC70 viewtopic.php?t=83680&start=33960
Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 200
- Lid geworden op: 03.08.2018 - 21:52
-
- 1st Gear member
- Berichten: 20
- Lid geworden op: 16.03.2020 - 19:27
Ik zag dit bericht in dit Duitse forum - Car Scanner ElmObd2, profiel Volvo V60 D6 PHEV:
https://www.motor-talk.de/forum/erfahru ... st58569110
https://www.motor-talk.de/forum/erfahru ... st58569110
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 04.11.2018 - 17:23
Ik heb ook het nieuwe D6 profiel geselecteerd maar zie ook nog geen readings binnenkomen. Er komen regelmatig updates, dus gewoon even in de gaten houden. Ben wel blij dat de developper D6 heeft toegevoegd. een tijdje geleden heb ik hem gemaild met het verzoek, hij zei toen dat ie nog niet wist of Hybride specifieke waardes zouden worden uitgelezen.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 20
- Lid geworden op: 16.03.2020 - 19:27
Vreemd. Misschien een verbindingsprobleem.Volvo_Mo schreef: ↑28.03.2020 - 17:29 Ik heb ook het nieuwe D6 profiel geselecteerd maar zie ook nog geen readings binnenkomen. Er komen regelmatig updates, dus gewoon even in de gaten houden. Ben wel blij dat de developper D6 heeft toegevoegd. een tijdje geleden heb ik hem gemaild met het verzoek, hij zei toen dat ie nog niet wist of Hybride specifieke waardes zouden worden uitgelezen.
Heb je het andere profiel Volvo 2008+ geprobeerd? Het moet veel dieselparameters laten zien, roet in DPF, EGR, etc.