Airco service vereist

Het board om te praten over zaken die exclusief voor de Plug In Hybrid Volvo's van toepassing zijn
Gebruikersavatar
Gouwe
6th Gear member
Berichten: 4621
Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44

Rare jongens bij Scholten. Bel eens een andere dealer: Broekhuis, Harry Arendsen, Hooftman, of beter nog de dealer waar de laatste onderhoudsbeurt is uitgevoerd.
Mijn auto is van juni 2013 en heeft in mei 2019 de laatste pomp wissel gehad nadat de vorige het 15 maanden had uitgehouden. Overigens stond er wel een recall actie van Volvo open op die pomp.
De dealer heeft mij de laatste keer mondeling bezworen dat het kosteloos is en blijft zolang het niet definitief wordt opgelost (en ik kan me niet voorstellen dat ze dat 100% uit eigen zak doen).
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor de fun een Z4 roadster er bij
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Gebruikersavatar
iDanman
2nd Gear member
Berichten: 164
Lid geworden op: 10.12.2013 - 00:18
Locatie: bij knooppunt Hoevelaken

Mijn PIH is buiten de garantie termijn onder coulance gerepareerd door Scholten. Ik was 2e eigenaar, dealer (Scholten) onderhouden en ik was er nog niet eens klant, daar ik nog niet toe was aan een beurt. Scholten Ede heeft dit perfect opgelost en ik ben dan ook daar klant gebleven, gezien de volledige historie en onderhoud daar bekend is en door hen uitgevoerd.
Ik twijfel er niet aan dat indien de aircopomp er weer aan gaat dit weer netjes wordt opgelost door Scholten.
Gr, Daan
ᐯ60 ᗷ3 ᗰY2022 ᗰOᗰᕮᑎTᑌᗰ ᗩᗪᐯᗩᑎTᗩGᕮ ᗷᖇIGᕼT SIᒪᐯᕮᖇ ᗰᕮTᗩᒪᒪIᑕ
ᐯ60 ᗪ6 ᑭIᕼ ᗰY2014 Sᑌᗰᗰᑌᗰ 477 ᕮᒪᕮᑕTᖇIᑕ SIᒪᐯᕮᖇ
ᐯ70 2.5T ᗰY2009 ᗰOᗰᕮᑎTᑌᗰ 477 ᕮᒪᕮᑕTᖇIᑕ SIᒪᐯᕮᖇ ᗰᕮTᗩᒪᒪIᑕ
PHEV60PHEV
2nd Gear member
Berichten: 64
Lid geworden op: 26.03.2018 - 15:58

Vanmorgen wilde ik de laadkabel loskoppelen.
Dit lukte niet. AB1 reageerde niet, maar batterij is slecht. AB2 met nieuwe batterij reageerd ook niet.
De auto open gemaakt met de sleutel. Helemaal geen puf meer. De accu heeft spanning van 5v.

De auto gaf gisteren bij het laden terwijl deze wel groen knipperde geen eindtijd..
Denk dat de compressor het weer heeft begeven, zorgt voor stroom lekkage..

Sinds december geen storing meer gehad.. Nu weer raak. Wat het vertrouwen bijna weer terug, is het weer mis
Current car: Volvo V60 D6 PIH

Previous Cars:
Seat Leon
Peugeot 3008
BMW 320D
Volvo S40
Citroen C5
Ford Focus
Renault Megane CC 2.0 IDE
Gebruikersavatar
RoaldH
6th Gear member
Berichten: 3919
Lid geworden op: 15.06.2013 - 17:03
Locatie: Utrecht

ppheijnen schreef: Vanmorgen wilde ik de laadkabel loskoppelen.
Dit lukte niet. AB1 reageerde niet, maar batterij is slecht. AB2 met nieuwe batterij reageerd ook niet.
De auto open gemaakt met de sleutel. Helemaal geen puf meer. De accu heeft spanning van 5v.

De auto gaf gisteren bij het laden terwijl deze wel groen knipperde geen eindtijd..
Denk dat de compressor het weer heeft begeven, zorgt voor stroom lekkage..

Sinds december geen storing meer gehad.. Nu weer raak. Wat het vertrouwen bijna weer terug, is het weer mis
Het zou ook een lege On Call noodbatterij kunnen zijn, waardoor de auto niet in slaapstand kan komen.
Ik heb zelf nog niet meegemaakt dat de auto met een "airco in storing" de 12v accu helemaal gaat leegtrekken.
Maar heb dat ook nog niet gezien op dit forum.
Op hoeveel ampère laad je? Als de airco de batterij niet kan koelen moet je op 6A of 8A gaan laden.
2024 Polestar 2 BST 230 Nebula MY24 (in bestelling)
2023 Volvo XC40 Recharge T5 Dark Onyx Black MY24
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
Gebruikersavatar
jp-v60
4th Gear member
Berichten: 664
Lid geworden op: 22.06.2013 - 12:10

RoaldH schreef:
ppheijnen schreef: Vanmorgen wilde ik de laadkabel loskoppelen.
Dit lukte niet. AB1 reageerde niet, maar batterij is slecht. AB2 met nieuwe batterij reageerd ook niet.
De auto open gemaakt met de sleutel. Helemaal geen puf meer. De accu heeft spanning van 5v.

De auto gaf gisteren bij het laden terwijl deze wel groen knipperde geen eindtijd..
Denk dat de compressor het weer heeft begeven, zorgt voor stroom lekkage..

Sinds december geen storing meer gehad.. Nu weer raak. Wat het vertrouwen bijna weer terug, is het weer mis
Het zou ook een lege On Call noodbatterij kunnen zijn, waardoor de auto niet in slaapstand kan komen.
Ik heb zelf nog niet meegemaakt dat de auto met een "airco in storing" de 12v accu helemaal gaat leegtrekken.
Maar heb dat ook nog niet gezien op dit forum.
Op hoeveel ampère laad je? Als de airco de batterij niet kan koelen moet je op 6A of 8A gaan laden.
Ik kan niet hoger dan 6A laden, ik denk dat dat komt omdat de batterij niet gekoeld wordt.
Ik heb in mei een nieuwe airco compressor gekregen maar heeft het laadprobleem niet opgelost.
Ik ben op zoek naar het elektrische schema van de PIH
Gebruikersavatar
RoaldH
6th Gear member
Berichten: 3919
Lid geworden op: 15.06.2013 - 17:03
Locatie: Utrecht

jp-v60 schreef: Ik kan niet hoger dan 6A laden, ik denk dat dat komt omdat de batterij niet gekoeld wordt.
Ik heb in mei een nieuwe airco compressor gekregen maar heeft het laadprobleem niet opgelost.
Ik ben op zoek naar het elektrische schema van de PIH
Is het geen calibratieding dat met Vida moet gebeuren? Of had je nog een onderdeel moeten wisselen?
2024 Polestar 2 BST 230 Nebula MY24 (in bestelling)
2023 Volvo XC40 Recharge T5 Dark Onyx Black MY24
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
Gebruikersavatar
Marcel480
1st Gear member
Berichten: 36
Lid geworden op: 22.11.2010 - 18:54
Locatie: Wijchen
Contacteer:

Gouwe schreef: Rare jongens bij Scholten. Bel eens een andere dealer: Broekhuis, Harry Arendsen, Hooftman, of beter nog de dealer waar de laatste onderhoudsbeurt is uitgevoerd.
Mijn auto is van juni 2013 en heeft in mei 2019 de laatste pomp wissel gehad nadat de vorige het 15 maanden had uitgehouden. Overigens stond er wel een recall actie van Volvo open op die pomp.
De dealer heeft mij de laatste keer mondeling bezworen dat het kosteloos is en blijft zolang het niet definitief wordt opgelost (en ik kan me niet voorstellen dat ze dat 100% uit eigen zak doen).

Niet om te zoeken naar 100% coulance, maar om te zoeken naar een eenduidig antwoord zelfs de Importeur aan de telefoon gehad en later nog iemand anders bij Scholten. Toen lagen de verhalen inderdaad al anders. Logischerwijs krijg je geen toezegging op 100% coulance. Dat is logisch en hoeft ook niet.

Wel wordt er aangeven dat er wordt meegedacht in klantcontact/klantenbinding en dat daaruit voor een ieder een werkbare situatie moet (blijven) ontstaan. Met name de ACpomp werd van aangegeven dat dit echt een probleemdeel betreft.
Grt. Marcel
YoungtimerKopen.NL
PHEV60PHEV
2nd Gear member
Berichten: 64
Lid geworden op: 26.03.2018 - 15:58

Ik heb het eerder gehad. Echter nog niet zo erg dat accu helemaal leeg was en zelfs deuren niet meer opengingen.
Toen bleek er storing in hoge volt systeem te zijn. Dat is vorig jaar vervangen toen eerste keer storing kwam en vlak erna de aircopomp.

Ik heb echter ook erna nog vaker issues gehad dat auto storingen gaf dat accu niet goed was. Toen was het de ACpomp.
Een van de versies met Aircopomp heeft issues met isolatie van bedrading die ervoor zorgt dat accu spanning weglekt. Normaliter wordt tijdens het opladen ook accu bijgeladen. echter dat lekken wordt steeds erger. Echter dit was wel heel abrupt zonder eerdere foutmeldingen.
Normaal laad ik de auto altijd op 6-8A. Zo laag mogelijk want dat is beste voor batterij. Echter dit keer was op vol vermogen omdat ik hem later had ingestoken.

De garage wilde eerst de laadkabel testen. Daar komen ze elke keer mee, wordt daar wel een beetje moe van..
Kreeg ook als leuke nabrander mee dat de accu mogelijk hierdoor kapot was en vervangen moet worden (Alsof dat mijn grootste zorg is, is een van de goedkoopste onderdelen van de auto).

De auto staat nog bij de garage, gisteren gebeld dat laadkabel niet is en dat er allerlei foutcodes zijn.
Denk dat ik de auto gaan inruilen voor een normale diesel.

Hoe fijn de wagen ook rijd. Ik wil niet nog een keer dat de auto afgesleept gaat worden op vakantie en dit is de 6e keer in 1jaar dat ik niet op mijn werk kom. De lol is er wel vanaf.

Primaire taak voldoet de auto niet aan. Betrouwbaarheid en ik zie ook nog geen licht aan eind van de tunnel
Current car: Volvo V60 D6 PIH

Previous Cars:
Seat Leon
Peugeot 3008
BMW 320D
Volvo S40
Citroen C5
Ford Focus
Renault Megane CC 2.0 IDE
PHEV60PHEV
2nd Gear member
Berichten: 64
Lid geworden op: 26.03.2018 - 15:58

Inderdaad de volgende ACpomp zit er weer in.
De vierde in 1jr tijd.
Laatst gewijzigd door PHEV60PHEV op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
Current car: Volvo V60 D6 PIH

Previous Cars:
Seat Leon
Peugeot 3008
BMW 320D
Volvo S40
Citroen C5
Ford Focus
Renault Megane CC 2.0 IDE
V60Driver
3rd Gear member
Berichten: 364
Lid geworden op: 28.05.2018 - 20:47

Ik snap je heel goed. Als ik jou verhaal lees begrijp ik dat de lol er van af is.
Succes met je beslissing.
Gebruikersavatar
RoaldH
6th Gear member
Berichten: 3919
Lid geworden op: 15.06.2013 - 17:03
Locatie: Utrecht

Spijtig, maar ik snap je beslissing. 4 pompen per jaar zou ik ook te gortig vinden.
2024 Polestar 2 BST 230 Nebula MY24 (in bestelling)
2023 Volvo XC40 Recharge T5 Dark Onyx Black MY24
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
Volvo V60 1983
1st Gear member
Berichten: 34
Lid geworden op: 26.02.2019 - 20:28

Wat een pech inderdaad met de Volvo, buiten de aircopomp nog geen klachten gehad die het rijplezier dusdanig beïnvloeden dat ik hem wil inruilen.
Even over de airco pomp, ik mail de dealer altijd wel met de vraag over de 100% coulance regeling dit wil ik toch echt bevestigd krijgen.
-Volvo V50 2.4 5 cilinder 140PK 2004 verkocht.
-Alfa Romeo Giulietta QV 1750 TBI 235PK 2010 verkocht.
-Alfa Romeo Giulietta QV 1750 TBI Squadra tuning 290 pk 2015 verkocht.
-Audi A4 1.8 TFSI S-line 170 PK 2013 verkocht.
-Opel insignia 2.0 CTDI 140 Pk 2
013 verkocht.
-Volvo V60 2.4 PIH 2013-My2014.
Gebruikersavatar
HeinvdW
4th Gear member
Berichten: 679
Lid geworden op: 26.02.2014 - 18:48

Kwestie van volhouden.
De mijne is was na 4 jaar en 11½ maanden ineens af.
Alles werkt!

(over de navigatie praten we even niet)
Volvo XC40 Recharge Extended Range Plus Afbeelding
Volvo V60 PIH 2013: Afbeelding
Honda Civic Hybride 2010: Afbeelding
Gebruikersavatar
360Degreez
5th Gear member
Berichten: 1519
Lid geworden op: 20.10.2004 - 19:02
Locatie: Poortugaal

HeinvdW schreef: Kwestie van volhouden.
De mijne is was na 4 jaar en 11½ maanden ineens af.
Alles werkt!

(over de navigatie praten we even niet)
Wordt het dan ook niet eens tijd voor een nieuw profielplaatje? :D
ElectriCo
1st Gear member
Berichten: 10
Lid geworden op: 30.11.2016 - 14:19

Begin mei een 30k km beurt laten uitvoeren bij Volvo Apeldoorn. Vervanging van de aircopomp stond standaard op het lijstje (recall).
Zoveelste (4e, 5e?) pomp onder garantie vervangen. Auto is van september 2013 dus over de 5 jaar oud.

Jammer dat deze coulance niet ook voor de key-less entry en de achteruitrijcamera geldt. Waren ook binnen de 5 jaar defect als gevolg van een design fout.
Wat betreft de achteruitrijcamera; deze kan je relatief goedkoop zelf repareren. (staat hier ergens op het forum)

Fingers crossed voor de zomervakantie in zuid Europa, airco is toch wel fijn...
Dave_de_W
1st Gear member
Berichten: 24
Lid geworden op: 27.10.2018 - 17:19

ElectriCo schreef: Wat betreft de achteruitrijcamera; deze kan je relatief goedkoop zelf repareren. (staat hier ergens op het forum)
Alleen vervangen of ook toevoegen als deze er standaard niet in zit?
PHEV60PHEV
2nd Gear member
Berichten: 64
Lid geworden op: 26.03.2018 - 15:58

Na een week orienteren ben ik tot conclusie gekomen dat ik niet overhaast en andere auto ga kopen. Het enige echte probleem is de pomp. Voor de rest werkt alles geen storingen. Denk wel dat ik de week voordat ik vertrek en op vakantie niet ga laden. Even niet de kat op spek binden.

Ik merk trouwens nu al week voordat pomp het begeeft dat de auto bij laden de ventilatoren vol aanzet. Terwijl laden met 8a gaat een temperatuur niet erg hoog is.

Merk ik ook als ik na reparatie hem aansluit. Dacht de laatste keer dat hij niet deed, maar was wel gewoon aan laden zonder ventilator.

Wel weer assistance premium met 30 dagen vervangend vervoer.
ANWB doet er gemiddeld 2,3 weken over om auto in NL te krijgen en 3 dagen heb je niks aan.

BTW Volvo dealer in Frankrijk, gap, raakt electrisch gedeelte niet aan.
Kleine kans dat gerepareerd kan worden in Frankrijk.

Zorg voor goede verzekering als je niet naar Zweden gaat
Current car: Volvo V60 D6 PIH

Previous Cars:
Seat Leon
Peugeot 3008
BMW 320D
Volvo S40
Citroen C5
Ford Focus
Renault Megane CC 2.0 IDE
Gebruikersavatar
iDanman
2nd Gear member
Berichten: 164
Lid geworden op: 10.12.2013 - 00:18
Locatie: bij knooppunt Hoevelaken

@PPHeijnen, vorig jaar had ik na mijn eerste airco pomp debacle ook Volvo Assistance Premium genomen en op de heenreis naar de franse alpen reeds de airco kapot.
Om een lang verhaal kort te maken, de Volvo dealer in Grenoble had geen monteur, Volvo Assistance (gewoon ANWB) heeft alles perfect getracht te regelen en uiteindelijk kon ik in Gap een fonkel nieuwe XC40 met werkelijk alle extra opties ophalen, die onze 1700kg caravan naar huis mocht trekken, na er eerst 2,5 week van op vakantie gebruikt te hebben mogen maken, terwijl onze PIH op transport naar NL ging.
Werkelijk perfecte service via Volvo Assistance Premium, ga met een gerust hart op vakantie!
ᐯ60 ᗷ3 ᗰY2022 ᗰOᗰᕮᑎTᑌᗰ ᗩᗪᐯᗩᑎTᗩGᕮ ᗷᖇIGᕼT SIᒪᐯᕮᖇ ᗰᕮTᗩᒪᒪIᑕ
ᐯ60 ᗪ6 ᑭIᕼ ᗰY2014 Sᑌᗰᗰᑌᗰ 477 ᕮᒪᕮᑕTᖇIᑕ SIᒪᐯᕮᖇ
ᐯ70 2.5T ᗰY2009 ᗰOᗰᕮᑎTᑌᗰ 477 ᕮᒪᕮᑕTᖇIᑕ SIᒪᐯᕮᖇ ᗰᕮTᗩᒪᒪIᑕ
Dave_de_W
1st Gear member
Berichten: 24
Lid geworden op: 27.10.2018 - 17:19

Dus met alleen een defecte airco krijg je vervangend vervoer? Op basis waarvan dan precies, want de auto rijdt nog gewoon...
Gebruikersavatar
iDanman
2nd Gear member
Berichten: 164
Lid geworden op: 10.12.2013 - 00:18
Locatie: bij knooppunt Hoevelaken

Klopt, echter we hebben een hond en met 30+ graden overleeft die dat niet, daarnaast was men er niet gerust op dat we hier met een PIH 3 weken + terugreis met 1700kg caravan zonder problemen zouden doorstaan. Dus puike oplossing!
ᐯ60 ᗷ3 ᗰY2022 ᗰOᗰᕮᑎTᑌᗰ ᗩᗪᐯᗩᑎTᗩGᕮ ᗷᖇIGᕼT SIᒪᐯᕮᖇ ᗰᕮTᗩᒪᒪIᑕ
ᐯ60 ᗪ6 ᑭIᕼ ᗰY2014 Sᑌᗰᗰᑌᗰ 477 ᕮᒪᕮᑕTᖇIᑕ SIᒪᐯᕮᖇ
ᐯ70 2.5T ᗰY2009 ᗰOᗰᕮᑎTᑌᗰ 477 ᕮᒪᕮᑕTᖇIᑕ SIᒪᐯᕮᖇ ᗰᕮTᗩᒪᒪIᑕ
Plaats reactie

Terug naar “Plug In Hybrid Volvo's”