De aircopomp van onze V60 D6

Het board om te praten over zaken die exclusief voor de Plug In Hybrid Volvo's van toepassing zijn
Plaats reactie
aristo
2nd Gear member
Berichten: 58
Lid geworden op: 18.07.2009 - 23:13
Locatie: Zwolle

Na een lange rit te hebben gemaakt met onze caravan en een lange rit van 1600 km wilden we vandaag even een Zadar bekijken, helaas deed de airco het niet. De moed zakte me in de schoenen omdat we ruim 8 maanden
probleemloos hebben gereden. Ik had nog hoop dat het met een herstart wel goed zou komen, alleen ik hoorde het vertrouwde gezoem van de airco niet. Gebeld met Volvo assistance en die zeiden na me een tijdje in de wacht gezet te hebben dat de auto( vooral de D6) met aircoproblemen direct gerepatrieerd worden. Ik was blij dat een geweldige buurman op de camping zo vriendelijk was om mij naar de verhuurcentrale waar een gloednieuwe Audi A6 45 tfsi met 1300 km op de teller voor me klaarstond. Wij waren erg blij met Volvo assistance PREMIUM.
Ik hoop dat de problemen weer opgelost worden maar helaas mijn vertouwen krijgt weer een deuk, vooral als onze vakantie (bijna) de dupe er van wordt......... :-/
Laatst gewijzigd door aristo op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
RoaldH
6th Gear member
Berichten: 3919
Lid geworden op: 15.06.2013 - 17:03
Locatie: Utrecht

Echt balen Aristo
2024 Polestar 2 BST 230 Nebula MY24 (in bestelling)
2023 Volvo XC40 Recharge T5 Dark Onyx Black MY24
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
aristo
2nd Gear member
Berichten: 58
Lid geworden op: 18.07.2009 - 23:13
Locatie: Zwolle

RoaldH schreef: Echt balen Aristo
Jammer hè, mag overal gebeuren alleen niet op vakantie. Het vreemde was dat eerst de airco niet werkte en daarna de melding; airco service! Ik hoop dat de uiterlijke luxe en het gevoel dat je in een vliegtuig zit van de Audi A6 mijn zorgen een beetje weg kan nemen, alleen de stoelen van de Volvo zitten zoveel lekkerder, en ik denk ook dat ik de kracht op de terugweg wel zal missen van de 5 cilinder diesel :'(
Laatst gewijzigd door aristo op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
RoaldH
6th Gear member
Berichten: 3919
Lid geworden op: 15.06.2013 - 17:03
Locatie: Utrecht

Ik kan me dat goed voorstellen met zowel een A3 als een V60 op de oprit. De D5 heeft meer karakter dan een 4 pitter van Audi. De stoelen van de V60 zijn inderdaad beter. Ik plan de grote beurt net airco vervanging vlak voor de zomervakantie. Maar aan die tip heb jij hekaas niets. P
2024 Polestar 2 BST 230 Nebula MY24 (in bestelling)
2023 Volvo XC40 Recharge T5 Dark Onyx Black MY24
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
JoopXC
2nd Gear member
Berichten: 186
Lid geworden op: 07.05.2012 - 22:59

RoaldH schreef: Ik kan me dat goed voorstellen met zowel een A3 als een V60 op de oprit. De D5 heeft meer karakter dan een 4 pitter van Audi. De stoelen van de V60 zijn inderdaad beter. Ik plan de grote beurt net airco vervanging vlak voor de zomervakantie. Maar aan die tip heb jij hekaas niets. P
't is toch eigenlijk wel van de gekke dat je een reparatie vlak voor de vakantie moet plannen, om niet in je vakantie met pech te komen te staan.
440 GL 1989
850 Est. 2.5 10V 1993
V70 2.5 20V 2004
XC90 3.2 Sport 2007
V60 PIH 2013[/size]
850 Est T-5R 1995
V60 T8 R-Design(2019)
aristo
2nd Gear member
Berichten: 58
Lid geworden op: 18.07.2009 - 23:13
Locatie: Zwolle

JoopXC schreef:
RoaldH schreef: Ik kan me dat goed voorstellen met zowel een A3 als een V60 op de oprit. De D5 heeft meer karakter dan een 4 pitter van Audi. De stoelen van de V60 zijn inderdaad beter. Ik plan de grote beurt net airco vervanging vlak voor de zomervakantie. Maar aan die tip heb jij hekaas niets. P
't is toch eigenlijk wel van de gekke dat je een reparatie vlak voor de vakantie moet plannen, om niet in je vakantie met pech te komen te staan.
Ik vindt het jammer om nu ook te zeggen; waarschijnlijk moeten we nu zo diep gezonken zijn dat we hopen dat de aircopomp vlak voor de vakantie vervangen moet worden..... <_<
Gebruikersavatar
diesel01
8th Gear member
Berichten: 19843
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

Lijkt mij ook geen straf, die A6!
Wat een lekker ding is dat zeg.
V90 D5 AWD Inscription Polestar.
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Gebruikersavatar
DB200
6th Gear member
Berichten: 3382
Lid geworden op: 29.12.2016 - 13:00

Lijkt mij ook geen straf, die A6!
Wat een lekker ding is dat zeg.
En die uitspraak op een Volvo forum. Jij durft :bandit: . Gelukkig zijn wij Volvo-rijders een tolerant volkje :P
XC70 2.4 D4 AWD Polestar 2016, 190D 2.5 1991, 200D /8 1973 ‘Bauern Benz’
#dieseldrammer

“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.

"What we do in life, echoes in eternity"
Gebruikersavatar
diesel01
8th Gear member
Berichten: 19843
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

DB200 schreef:
Lijkt mij ook geen straf, die A6!
Wat een lekker ding is dat zeg.
En die uitspraak op een Volvo forum. Jij durft :bandit: . Gelukkig zijn wij Volvo-rijders een tolerant volkje :P
Ckers, het maakt ons allemaal niet uit he?
En bovenal, het zijn maar woorden.
V90 D5 AWD Inscription Polestar.
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
4wielen
5th Gear member
Berichten: 1084
Lid geworden op: 10.10.2011 - 13:06

Ik heb het idee dat er momenteel wel uitzonderlijk veel PIH’s met aircoproblemen uitvallen en allemaal tijdens hoge temperaturen (op vakantie). Die hoge temperaturen lijken mij er dus ook een factor in het probleem...

Overigens vind ik het niet eerlijk dat mijn buurman een gloednieuwe V90 ter vervanging kreeg, Aristo een A6 en ik met veel moeite ‘slechts’ een bmw 218i. Rijdt overigens ok, maar mooi kun je hem niet noemen...
V60 2013 (MY14) D6 PIH summum
V70 2005 (MY06) D5 185 pk Momentum220 pk powered by Volvotune
S60 2011 D3 Geartronic Momentum
aristo
2nd Gear member
Berichten: 58
Lid geworden op: 18.07.2009 - 23:13
Locatie: Zwolle

4wielen schreef: Ik heb het idee dat er momenteel wel uitzonderlijk veel PIH’s met aircoproblemen uitvallen en allemaal tijdens hoge temperaturen (op vakantie). Die hoge temperaturen lijken mij er dus ook een factor in het probleem...

Overigens vind ik het niet eerlijk dat mijn buurman een gloednieuwe V90 ter vervanging kreeg, Aristo een A6 en ik met veel moeite ‘slechts’ een bmw 218i. Rijdt overigens ok, maar mooi kun je hem niet noemen...
Wij moeten met een 1600 kg zware caravan terugrijden, ik denk dat het daaraan ligt :-)
aristo
2nd Gear member
Berichten: 58
Lid geworden op: 18.07.2009 - 23:13
Locatie: Zwolle

4wielen schreef: Ik heb het idee dat er momenteel wel uitzonderlijk veel PIH’s met aircoproblemen uitvallen en allemaal tijdens hoge temperaturen (op vakantie). Die hoge temperaturen lijken mij er dus ook een factor in het probleem...

Overigens vind ik het niet eerlijk dat mijn buurman een gloednieuwe V90 ter vervanging kreeg, Aristo een A6 en ik met veel moeite ‘slechts’ een bmw 218i. Rijdt overigens ok, maar mooi kun je hem niet noemen...
Zou kunnen, maar ik vindt het gewoon raar! Wij hebben een airco op de caravan en we hebben een warmtepomp in huis en die draaien allemaal in de olie op hetzelfde principe en die hebben geen problemen( afkloppen O-) ) en de hoogspannings airco van Volvo krijgen ze niet voor elkaar <_< .
Ik wil een auto die ik met -20 tot +50 moet kunnen vertrouwen. Nu wil ik er wel bij zeggen dat Volvo met de coulance er alles aan doet om me op de weg te houden! Maar ik hoop dat er echt eens iemand bij de pompen fabrikant een eureka momentje heeft en de oplossing vindt. Dit wordt mijn 4e pomp. De levenscyclus van de pompen zijn; juli 2018 auto gekocht eind juli pomp 1, op vakantie geweest en na de vakantie in september pomp 2 daarna eind november pomp 3 hier was bij gezegd dat ze de oplossing hadden en nu dus 8 maanden later in 2019 gaat de 4e pomp erin. De auto hebben we gekocht is van 2014 en had 62.000 km op de teller
aristo
2nd Gear member
Berichten: 58
Lid geworden op: 18.07.2009 - 23:13
Locatie: Zwolle

DB200 schreef:
Lijkt mij ook geen straf, die A6!
Wat een lekker ding is dat zeg.
En die uitspraak op een Volvo forum. Jij durft :bandit: . Gelukkig zijn wij Volvo-rijders een tolerant volkje :P
Mijn vrouw is het niet met je eens hoor, die mist de luxe van de D6 8-)
Gebruikersavatar
RoaldH
6th Gear member
Berichten: 3919
Lid geworden op: 15.06.2013 - 17:03
Locatie: Utrecht

aristo schreef:
JoopXC schreef:
RoaldH schreef: Ik kan me dat goed voorstellen met zowel een A3 als een V60 op de oprit. De D5 heeft meer karakter dan een 4 pitter van Audi. De stoelen van de V60 zijn inderdaad beter. Ik plan de grote beurt net airco vervanging vlak voor de zomervakantie. Maar aan die tip heb jij hekaas niets. P
't is toch eigenlijk wel van de gekke dat je een reparatie vlak voor de vakantie moet plannen, om niet in je vakantie met pech te komen te staan.
Ik vindt het jammer om nu ook te zeggen; waarschijnlijk moeten we nu zo diep gezonken zijn dat we hopen dat de aircopomp vlak voor de vakantie vervangen moet worden..... <_<
Geen commentaar... :D
2024 Polestar 2 BST 230 Nebula MY24 (in bestelling)
2023 Volvo XC40 Recharge T5 Dark Onyx Black MY24
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
PHEV60PHEV
2nd Gear member
Berichten: 64
Lid geworden op: 26.03.2018 - 15:58

Ik heb auto in 2018 gekocht en 1 week voor mijn vakantie vorige maand nummer 6 ontvangen.
Laatste exemplaar hield nog geen 4 weken vol.

Besloten om nu afscheid te gaan nemen. Op de pomp zit minimaal nog 1jr garantie voor de volgende eigenaar.
Echter het is geen geheim meer en inruil is lastig meeste dealers zien je liever gaan dan komen.

Ik heb de auto nu ook prive te koop staan en blijkbaar is de auto zeer gewild in Duitsland omdat deze als elektrische auto ingeschreven kan worden.
Omdat hij theoretisch 50km kan halen.

Daarnaast is export ook gunstig. Echter hoe zit het dan met garantie? Ik zou me toch enigzins bezwaard voelen als bij export garantie verloopt..
De kans dat de pomp in 1x wel heel blijft is nihil en binnen NL kan ik uitgaan van garantie..

Iemand hier idee van?

Ik wou dat er oplossing in zicht was dan wist ik het wel dan bleef ik lekker doorrijden.
Current car: Volvo V60 D6 PIH

Previous Cars:
Seat Leon
Peugeot 3008
BMW 320D
Volvo S40
Citroen C5
Ford Focus
Renault Megane CC 2.0 IDE
V60Driver
3rd Gear member
Berichten: 364
Lid geworden op: 28.05.2018 - 20:47

Jammer van je besluit. Maar ik begrijp je volkomen.
Ik heb ook in 2018 een V60 PIH gekocht en zit met hetzelfde dilemma.

Ben echter nog niet zover dat ik hem verkoop. Maar ik heb wel een vertrouwensbreuk met deze auto.
Ik wil dus absoluut niet met deze auto naar bijvoorbeeld Zuid Frankrijk rijden.
Risico van stranden is mij te hoog door het airco debacle. Ondanks de geroemde pechhulp service van Volvo.

Mijn vraag is hoe je deze auto privé verkoopt? Welke website is het beste om daarvoor te gebruiken, een die ook in Duitsland gebruikt wordt.
Over de garantie zou ik me niet zo druk maken. Iedereen met een beetje verstand weet dat die verandert bij kopen van auto’s van over de grens.
En dat je jezelf goed moet inlezen en informeren hierover. Dat is (lijkt mij) per merk en land verschillend waar je hem koopt.
Gebruikersavatar
HeinvdW
4th Gear member
Berichten: 664
Lid geworden op: 26.02.2014 - 18:48

Mobile.de

Ik hou mijn V60.
Bij de laatste reparatie heeft 'ie me beloofd mij niet meer in de steek te laten.
En daar houdt hij zich nu al 10 maanden aan.
Volvo XC40 Recharge Extended Range Plus Afbeelding
Volvo V60 PIH 2013: Afbeelding
Honda Civic Hybride 2010: Afbeelding
PHEV60PHEV
2nd Gear member
Berichten: 64
Lid geworden op: 26.03.2018 - 15:58

Hij staat te koop op marktplaats, autowereld en autoscout24

Ben woensdag naar andere dealer Volvo in de buurt gegaan met geen state of the art showroom, maar wel heel vriendelijke medewerkers.
Hij staat nog te koop, maar heb wel voor mijzelf een prijs gesteld. Onder die prijs gaat hij nog niet weg.

Als ik er mooie prijs voor krijg doe ik hem weg met pijn in mijn hart. Want er zijn momenteel geen auto's die vergelijkbaar zijn.
Maar vorig jaar terug met andere auto. In december in Frankrijk 3x stilgestaan langs snelweg omdat auto stilviel met hele gezin erin en deze vakantie 1 week voor vertrek pomp kapot.
Vakantie was prima, alle laadkabels thuis gelaten. Toen merkte ik dat verbruik zonder laden niet rendabel is en als prinsjesdag niet iets doet met halftarief na 2020 dan blijft het export product.

Heb elke dag twee poppetjes op mijn schouder, de een roept verkopen en de andere wil hem niet wegdoen.

Laat weten wat het wordt. Zit nu met gips in arm, dus heb geen 2e auto nodig. Mooi moment voor verkoop en op de AC-pomp zit nu minimaal 11mnd garantie in Europa.
Current car: Volvo V60 D6 PIH

Previous Cars:
Seat Leon
Peugeot 3008
BMW 320D
Volvo S40
Citroen C5
Ford Focus
Renault Megane CC 2.0 IDE
Gebruikersavatar
henkchroom
3rd Gear member
Berichten: 358
Lid geworden op: 09.01.2014 - 21:58
Contacteer:

Net bij de Volvo dealer geweest en de airco-pomp vertoont weer een foutmelding bij het uitlezen. Zelf nog geen foutmelding gehad. (Ik was er voor iets anders).
De pomp wordt woensdag gelijk vervangen. Volgens de monteur blijven ze de pomp vervangen onder garantie als deze een foutmelding geeft.
Het blijft lastig, maar het wordt in ieder geval geen kostenpost. (behalve de auto naar de dealer brengen)
Volgens de monteur is bij de eerste lichting pompen een verkeerde olie in het systeem gedaan. Deze olie tast op den duur de isolatie aan.
Helaas kunnen ze de olie niet helemaal uit het systeem krijgen, zodat het probleem zich voor kan blijven doen.
Dit gaat over een D6 van dec 2013. Deze heb ik nog steeds naast de V60 T8
Laatst gewijzigd door henkchroom op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
360Degreez
5th Gear member
Berichten: 1519
Lid geworden op: 20.10.2004 - 19:02
Locatie: Poortugaal

henkchroom schreef: Volgens de monteur is bij de eerste lichting pompen een verkeerde olie in het systeem gedaan. Deze olie tast op den duur de isolatie aan.
Helaas kunnen ze de olie niet helemaal uit het systeem krijgen,
Er is wel een manier, Zoals in dit topic geopperd dient het systeem gespoeld te worden met speciale apparatuur. Maar schijnbaar hebben de dealers hier de apparatuur niet voor.
Plaats reactie

Terug naar “Plug In Hybrid Volvo's”