Standkachel Service Vereist. Nee, hè...die ook al

Het board om te praten over zaken die exclusief voor de Plug In Hybrid Volvo's van toepassing zijn
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Marelli
3rd Gear member
Berichten: 299
Lid geworden op: 15.01.2006 - 13:26
Locatie: Noord Veluwe

Al een tijdje (sinds het buiten kouder aan het worden is ;o) valt me op dat de standkachel soms niet werkt met preconditioning via de app. Ook merk ik dat de dieselmotor na een paar minuten aanslaat terwijl er nog ruim voldoende acculading is. Via het menu kan ik voor het starten de standkachel aanzetten (er verschijnt het opwarmplaatje in het display). Maar dan blijft de kachel niet doorlopen tijdens de rit.
*Voor de duidelijkheid: Ja, er zit genoeg diesel in de tank en ja, de verwarming is ingesteld op buiten en ja, staat ingesteld dat ie aan mag. En, nee het is geen roetregeneratie.

Ik heb inmiddels 5 aircopompen versleten, maar het zal toch niet zo zijn dat nu ook die dieselkachel de geest geeft bij bijna 200 kkm?? Of, als je die onderdelen nodig hebt gaan ze stuk ?? 🤔Bij mijn vorige XC70 kreeg ik pas bij 350 kkm gezeur met de standkachel. Na een smerige zwarte aankoek schoonmaak bleef de kachel wel weer een tijdje doorlopen (wat een primitieve techniek, maar dit terzijde)
Laatst gewijzigd door Marelli op 20.11.2019 - 19:37, 4 keer totaal gewijzigd.
V60 PIH (2013)
Gebruikersavatar
The Mechanic
5th Gear member
Berichten: 1436
Lid geworden op: 16.04.2018 - 19:53

Even laten uitlezen. Een standkachel wordt in een hybride wel veel meer gebruikt dan in een normale auto.
Gebruikersavatar
Marelli
3rd Gear member
Berichten: 299
Lid geworden op: 15.01.2006 - 13:26
Locatie: Noord Veluwe

Ik heb de auto laten uitlezen: Vlamsensor defect. Kosten €350 aan onderdelen (revisiesetje***) exclusief paar uur (de)montage en excl BTW.

Wat een gef*ck is dit toch: Nu al 3 zomers een overleden airco en nu in de 'winter' een defecte standkachel. Heb ik pech of een "maandagmorgen" exemplaar?? De 5 airco's heb ik uiteindelijk gratis gekregen (de garage wilde in eerste instantie dat ik €1000 zou betalen als coulance....). Coulance voor een 5 jaar oude standkachel zit er niet in (want???)

@The Mechanic: Een PIH zonder standkachel zal bij koud weer altijd na enkele minuten op diesel overschakelen omdat ja dat alleen daarmee het interieur zal kunnen verwarmen. DUS: een PIH zonder standkachel is géén PIH (althans als het buiten onder de 15 graden komt)

*** ik heb bij mijn vorige V70 al eens de standkachel gerepareerd (goed te doen). Ik 'krijg' korting op de onderdelen als ik het zelf monteer. Ik heb helaas geen VIDA (of hoe heet dat nu) voor deze V60 PIH.
Wie kan mij hier aan helpen? Of wie heeft er demontage instructies voor de standkachel van de V60 PIH 2013??
V60 PIH (2013)
Plaats reactie

Terug naar “Plug In Hybrid Volvo's”