Volvo on call werkt half. (auto zend wel, ontvangt niet)

Het board om te praten over zaken die exclusief voor de Plug In Hybrid Volvo's van toepassing zijn
Plaats reactie
Gebruikersavatar
HugoD6
1st Gear member
Berichten: 11
Lid geworden op: 28.12.2019 - 16:56

Goedenacht,

Ik heb sinds een maand een problemen met de VOC, voorheen deed alles het prima.

Probleem: De auto wil geen signalen meer ontvangen, dus klimaatbeheersing, toeteren, auto van- of op slot doen.
Als ik een functie geef via de app dan geeft hij na een minuut proberen aan: Kan Uw verzoek niet initiëren.
Zenden doet de auto wel keurig, dus start ik klimaatbeheersing met de sleutel dan zie ik dat direct terug in de app.

Wat heb ik geprobeerd:
De zekering eruit van: zekering nr. 19 eruit en erin: Telematica, bluetooth en tevens de startaccu even ontkoppeld, maar helaas helpt niet.
De app opnieuw geïnstalleerd en tevens op een andere mobiel geprobeerd, helaas.

Mijn vragen:
Waar zit deze module in de auto?
Is de zekering 19 telematica wel de juiste?
Is deze module op een andere manier te resetten?

Groet Hugo
evkessel
2nd Gear member
Berichten: 200
Lid geworden op: 03.08.2018 - 21:52

Dit ervaar ik ook af en toe, maar dan helpt de accu los voor een paar minuten, maar daar heb je dus al gegaan..
V60 Hybride Limited Edition 038 MY13
Gebruikersavatar
RoaldH
6th Gear member
Berichten: 3919
Lid geworden op: 15.06.2013 - 17:03
Locatie: Utrecht

HugoD6 schreef: 04.01.2020 - 02:29 Goedenacht,

Ik heb sinds een maand een problemen met de VOC, voorheen deed alles het prima.

Probleem: De auto wil geen signalen meer ontvangen, dus klimaatbeheersing, toeteren, auto van- of op slot doen.
Als ik een functie geef via de app dan geeft hij na een minuut proberen aan: Kan Uw verzoek niet initiëren.
Zenden doet de auto wel keurig, dus start ik klimaatbeheersing met de sleutel dan zie ik dat direct terug in de app.

Wat heb ik geprobeerd:
De zekering eruit van: zekering nr. 19 eruit en erin: Telematica, bluetooth en tevens de startaccu even ontkoppeld, maar helaas helpt niet.
De app opnieuw geïnstalleerd en tevens op een andere mobiel geprobeerd, helaas.

Mijn vragen:
Waar zit deze module in de auto?
Is de zekering 19 telematica wel de juiste?
Is deze module op een andere manier te resetten?

Groet Hugo
Ik heb in overleg met de dealer VOC in de auto (via het navigatiesysteem) gereset met een aantal (door de dealer aangeven) codes kunnen resetten. Toen was alles weer goed.
2024 Polestar 2 BST 230 Nebula MY24 (in bestelling)
2023 Volvo XC40 Recharge T5 Dark Onyx Black MY24
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
Gebruikersavatar
HugoD6
1st Gear member
Berichten: 11
Lid geworden op: 28.12.2019 - 16:56

Ok, bedankt dan ga ik dat eerst even proberen.
PHS
1st Gear member
Berichten: 42
Lid geworden op: 30.07.2019 - 16:07

RoaldH schreef: 04.01.2020 - 22:39
HugoD6 schreef: 04.01.2020 - 02:29 Goedenacht,

Ik heb sinds een maand een problemen met de VOC, voorheen deed alles het prima.

Probleem: De auto wil geen signalen meer ontvangen, dus klimaatbeheersing, toeteren, auto van- of op slot doen.
Als ik een functie geef via de app dan geeft hij na een minuut proberen aan: Kan Uw verzoek niet initiëren.
Zenden doet de auto wel keurig, dus start ik klimaatbeheersing met de sleutel dan zie ik dat direct terug in de app.

Wat heb ik geprobeerd:
De zekering eruit van: zekering nr. 19 eruit en erin: Telematica, bluetooth en tevens de startaccu even ontkoppeld, maar helaas helpt niet.
De app opnieuw geïnstalleerd en tevens op een andere mobiel geprobeerd, helaas.

Mijn vragen:
Waar zit deze module in de auto?
Is de zekering 19 telematica wel de juiste?
Is deze module op een andere manier te resetten?

Groet Hugo
Ik heb in overleg met de dealer VOC in de auto (via het navigatiesysteem) gereset met een aantal (door de dealer aangeven) codes kunnen resetten. Toen was alles weer goed.
Dus niet bij de dealer langs maar gewoon even bellen en codes krijgen?
Ik heb namelijk identieke situatie met VOC.
Gebruikersavatar
RoaldH
6th Gear member
Berichten: 3919
Lid geworden op: 15.06.2013 - 17:03
Locatie: Utrecht

Gewoon bellen dus.
2024 Polestar 2 BST 230 Nebula MY24 (in bestelling)
2023 Volvo XC40 Recharge T5 Dark Onyx Black MY24
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
Gebruikersavatar
HugoD6
1st Gear member
Berichten: 11
Lid geworden op: 28.12.2019 - 16:56

Ik ben toch even bij de dealer geweest met de berichten uit dit forum, maar ze geven aan dat dit niet kan via het navigatiescherm resetten??
Ze hebben ook nog nooit eerder van deze klachten gehad, ik heb een afspraak gemaakt om uit te lezen en zal daar bovenop zitten.

Wordt vervolgd...

p.s. dat van die accu loskoppelen zal ik vandaag eens doen en de hele nacht afgekoppeld laten.
-KJ-
4th Gear member
Berichten: 950
Lid geworden op: 01.03.2016 - 20:22

OnCall heeft een eigen back-up accu, juist bedoeld om toch alarmmeldingen te kunnen verzenden als de accu wordt losgekoppeld. Na het ontkoppelen van de hoofdaccu zul je dus moeten wachten tot de back-up accu ook leeg is. Accu's worden er niet beter van (lees: gaan dood) als je ze helemaal leegtrekt, dus ik raad je aan om dit niet te doen. De dealer zal met Vida de juiste reset kunnen doen, indien noodzakelijk.
Gebruikersavatar
HugoD6
1st Gear member
Berichten: 11
Lid geworden op: 28.12.2019 - 16:56

Aha dat dacht ik al zoiets, want hij blijft alle gegevens doorzenden terwijl de accu eraf is.
Is er geen mogelijkheid om die backup accu even af te koppelen? (om toch te resetten)

p.s. als je een hoge hartslag wil krijgen moet je de auto open doen, motorkap open, auto weer op slot (om de accu eraf te halen en de auto toch op slot te houden) en vervolgens de accupool eraf halen O.O
Gebruikersavatar
jp-v60
4th Gear member
Berichten: 664
Lid geworden op: 22.06.2013 - 12:10

Kan de back up batterij niet op zijn. Bij mij doet de voc al enige maanden vreemd. Dan is die weer offline i.v.m. te weinig spanning. Ik kan al enige tijd de verwarming niet op afstand aanzetten. Preconditioning werkt dan weer wel dan weer niet. Voc geeft vaak aan dat de auto nog in gebruik is, terwijl die dan al uren geparkeerd staat.
Apejoekie
2nd Gear member
Berichten: 169
Lid geworden op: 15.03.2008 - 09:17
Locatie: Purmerend

Ik krijg steeds vaker de melding dat de auto in stand-by staat en dat het ontvangen van info tot een uur kan duren. Voorheen stond hij een week stil en kreeg ik deze melding niet. Nu al na 3 dagen.
Volvo V60 D6 PIH MY2014, Savile grey, Lines: Driver support, Hybrid Technology & Winter line
Volvo XC90 2.5t Geartronic USA import
Citroën C1 baby blue
mikepih
1st Gear member
Berichten: 29
Lid geworden op: 26.10.2018 - 09:30

Mijn VOC geeft al een tijdje de melding dat de auto in gebruik is en niets kan ontvangen. DE app blijft hangen op een bepaalde datum/dag(4 weken geleden). Ik kan geen navi doorsturen en dergelijke. App opnieuw installeren en inloggen werkte niet. Iemand een idee?
Wouterarnouts
2nd Gear member
Berichten: 51
Lid geworden op: 18.11.2019 - 12:24
Locatie: Brabant

Ik had hetzelfde probleem weet niet of het de juiste oplossing is maar bij mij heeft geholpen zekering 1 onder het handschoenenkastje eruit te doen en opnieuw erin te doen is een grote vierkante zekering
mikepih
1st Gear member
Berichten: 29
Lid geworden op: 26.10.2018 - 09:30

Ga ik morgen overdag eens proberen.
mikepih
1st Gear member
Berichten: 29
Lid geworden op: 26.10.2018 - 09:30

Bedankt voor de tip mbt zekering nummer 1. het heeft gewerkt!!
Plaats reactie

Terug naar “Plug In Hybrid Volvo's”