Ervaring XC40 Twin engine PIH

Het board om te praten over zaken die exclusief voor de Plug In Hybrid Volvo's van toepassing zijn
Plaats reactie
HP4VOLVO
2nd Gear member
Berichten: 74
Lid geworden op: 14.09.2014 - 18:51
Locatie: Vlaardingen

Aan Gouwe, de timer van de parkeerverwarming kan je instellen op datums en tijdstippen, in mijn ogen gebeurt hier hetzelfde als met uitgesteld laden.
XC40T5 Recharge PIH , Business Pro, Pebble Grey metallic, Park assist “fisheye” view
(V40 D2, MY2015, Momentum, Bright Silver metallic, P520, Business Pack Connect, verwarmbare voorruit)
Gebruikersavatar
Sjaaktrekhaak
2nd Gear member
Berichten: 114
Lid geworden op: 23.07.2020 - 16:54

Dank HP4. Maar ik zocht naar een manier om uitgesteld te laden. Dat is iets anders. Groet

Volvo XC40 T5 Recharge
Volvo V40 T4
Volvo S40 T5
HP4VOLVO
2nd Gear member
Berichten: 74
Lid geworden op: 14.09.2014 - 18:51
Locatie: Vlaardingen

Sjaak trekhaak
Stel je voor, je wilt om 23:00 beginnen met de accu te laden en als de accu leeg is duurt het laden bijvoorbeeld 5 uur. Als je de parkeerverwarming dan instelt op 4:00 uur ( s’morgens vroeg) dan bereik je toch hetzelfde als uitgesteld laden om 23:00 uur ?
XC40T5 Recharge PIH , Business Pro, Pebble Grey metallic, Park assist “fisheye” view
(V40 D2, MY2015, Momentum, Bright Silver metallic, P520, Business Pack Connect, verwarmbare voorruit)
Gebruikersavatar
Gouwe
6th Gear member
Berichten: 4536
Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44

@HP4VOLVO: Eh nee, de auto gaat niet laden als je de parkeerverwarming aanzet. En bovendien kost het laden inclusief verwarmen zo meer dan de besparing van 1 ct per kW. Tot slot: voorverwarmen heeft een max tijd van geloof ik 45 minuten. Het gaat dus helaas niet werken op de manier die je voorstelt.
Of ik kan je redenatie geheel niet volgen?
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor de fun een Z4 roadster er bij
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
HP4VOLVO
2nd Gear member
Berichten: 74
Lid geworden op: 14.09.2014 - 18:51
Locatie: Vlaardingen

Sorry Gouwe dacht dat ik een goede oplossing had gevonden
XC40T5 Recharge PIH , Business Pro, Pebble Grey metallic, Park assist “fisheye” view
(V40 D2, MY2015, Momentum, Bright Silver metallic, P520, Business Pack Connect, verwarmbare voorruit)
Sprite
1st Gear member
Berichten: 15
Lid geworden op: 14.01.2021 - 16:47

Hoi
Heb een vraagje. Heb in december een xc40 T5 hybride (1400km gelopen) gekocht en in januari gekregen. Deze was voorzien van alarm klasse 3 orgineel van Volvo(af fabriek) nu vroeg de verzekeraar om een certificaat. Heb de verkoper gemaild in december en die zou het regelen. Helaas in januari géén certificaat in de map dus gemaild, was vergeten.
Nu is de vraag ,zit er normaal bij Volvo een certificaat af fabriek bij.....

Dealer zegt dat hij 30 december nog het certificaat had kunnen aanvragen , maar omdat ie nu in januari zit waren de eisen aangescherpt en moeten de sleutels niet meer signaal zenden als ze stil liggen.,,dit bij keyles intree. Dus op deze basis géén certificaat meer.

Ze zouden er op terug komen, maar nog niks vernomen.
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 12219
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

Het klopt helaas, voor de eisen van 21 voldoet 'n 20 alarm niet meer, de sleutel moet met de nieuwe Nederlandse eisen al met 5 minuten in rust gaan..(dat is dus eerder dan wat std geleverd wordt)
De key tag moet daarbij ook uit nog geprogrammeerd worden.
Af fabriek zit er geen certificaat bij.
Sprite
1st Gear member
Berichten: 15
Lid geworden op: 14.01.2021 - 16:47

Verzekeraar vraagd om een VbV/SCM goedgekeurd alarmsysteem. Deze moet met certificaat zijn....
Gebruikersavatar
The Mechanic
5th Gear member
Berichten: 1436
Lid geworden op: 16.04.2018 - 19:53

De keyless protector, om te voldoen aan de nieuwe SCM eisen is nu als accessoire (9006070) te bestellen bij de dealer, de CR2032 batterij dient dan vervangen te worden door een plattere CR2025 variant.

Ook wordt er software geladen om te waterdichte keytag uit te programmeren.

Kosten voor dit alles (2 sleutels) bedraagt 400 euro.
Sprite
1st Gear member
Berichten: 15
Lid geworden op: 14.01.2021 - 16:47

Oke en heb je dan een VbV/SCM certificaat....
Gebruikersavatar
The Mechanic
5th Gear member
Berichten: 1436
Lid geworden op: 16.04.2018 - 19:53

Sprite schreef: 23.01.2021 - 11:22 Oke en heb je dan een VbV/SCM certificaat....
Dan kan de dealer hem afmelden bij het SCM en een certificaat printen.
Sprite
1st Gear member
Berichten: 15
Lid geworden op: 14.01.2021 - 16:47

Oke, dank voor uw reactie!
Sprite
1st Gear member
Berichten: 15
Lid geworden op: 14.01.2021 - 16:47

Hoi

Ik zet de auto wel eens op hold zodat ie géén stroom verbruikt en ik het later kan gebruiken.
Vind alleen vreemd dat er km van het elektrisch gebruik af gaan Terwijl hij op Hold staat. Hoe kan dat....
Gebruikersavatar
Gouwe
6th Gear member
Berichten: 4536
Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44

Omdat er bij optrekken altijd wel iets van elektrische ondersteuning plaatsvindt. Overigens zal bij gas loslaten en licht remmen / gebruik B stand de accu ook weer opladen. Per saldo zul je dus nagenoeg geen verbruik zien. Daarnaast is je range een indicatieve waarde eb berekent de auto die continue aan de hand van de omstandigheden. Volgens mij dus geen reden om je zorgen over te maken.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor de fun een Z4 roadster er bij
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Sprite
1st Gear member
Berichten: 15
Lid geworden op: 14.01.2021 - 16:47

Duidelijk. Dank voor uw reactie!
[]v[]o
2nd Gear member
Berichten: 216
Lid geworden op: 23.07.2009 - 11:23
Locatie: Egem

Hoi iedereen, ik heb sinds enkele weken een T4 Recharge, super tevreden van!
Nu valt er mij iets op dat me hard stoort, nl bij volgas optrekken houdt de wagen in vanaf 90kmh tem 100kmh en dan versnelt hij terug zoals voor 90kmh (de duw in de rug). Voor alle duidelijkheid, er wordt tussen 90 en 100kmh niet geschakeld!
Zou het kunnen dat de T4 en T5 toch dezelfde moter zijn die bij de T4 begrensd wordt om zo trager naar 100 te gaan? Mijn dealer had er nog niets van gehoord... zijn er hier nog T4 rijders die dit ervaren?
Nu: 2021 XC40 Recharge T4
2007 Mercedes Vito 115
2009 - 2012: 2002 My03 Volvo V70 2.4D 198pk 430nm - Full Option - RTI - VolCanExt
2007 - 2009: 2005 Skoda fabia RS mod 200pk
2006 - 2007: 2000 Alfa Romeo 156 jtd 150pk
2006: 1993 Renault 19 1.8 95pk
nicodemus
1st Gear member
Berichten: 15
Lid geworden op: 25.07.2020 - 13:54

[]v[]o schreef: 06.02.2021 - 20:14 Hoi iedereen, ik heb sinds enkele weken een T4 Recharge, super tevreden van!
Nu valt er mij iets op dat me hard stoort, nl bij volgas optrekken houdt de wagen in vanaf 90kmh tem 100kmh en dan versnelt hij terug zoals voor 90kmh (de duw in de rug). Voor alle duidelijkheid, er wordt tussen 90 en 100kmh niet geschakeld!
Zou het kunnen dat de T4 en T5 toch dezelfde moter zijn die bij de T4 begrensd wordt om zo trager naar 100 te gaan? Mijn dealer had er nog niets van gehoord... zijn er hier nog T4 rijders die dit ervaren?
Lees even een paar bladzijden terug, IEDEREEN heeft hier last van en Volvo heeft het lef om dit een "produkt-eigenschap" te noemen.
Gebruikersavatar
Gouwe
6th Gear member
Berichten: 4536
Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44

Als je goed terug hebt gelezen heb je kunnen lezen dat Volvo hier kennelijk een software update voor heeft uitgebracht. Kortom Volvo heeft o.b.v. de denk ik terechte feedback van gebruikers een aanpassing gedaan. Ben jij inmiddels al langs de dealer gereden ( :-) )?
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor de fun een Z4 roadster er bij
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Gebruikersavatar
dennisdoomen
2nd Gear member
Berichten: 148
Lid geworden op: 31.12.2019 - 11:58
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Gouwe schreef: 14.02.2021 - 11:23 Als je goed terug hebt gelezen heb je kunnen lezen dat Volvo hier kennelijk een software update voor heeft uitgebracht. Kortom Volvo heeft o.b.v. de denk ik terechte feedback van gebruikers een aanpassing gedaan. Ben jij inmiddels al langs de dealer gereden
Een software update voor dat inhouden. Dat zou mooi zijn, maar ik heb recentelijk contact gehad met Volvo Nederland en die vertelde mij dat dit door de fysieke eigenschappen van de versnellingsbak komt, en dus niet op te lossen is.
(2020) Volvo XC40 T5 TE R-Design, Glacier Silver, 20"
(2019) Opel Adam Rocks 1.0 Turbo, 90PK, Saturday White Fever, 17"
(2017) MB C350e Estate, 278PK, Brilliant Blue, 18"
(2014) Audi A3 Sedan S-Line 1.4 TFSI, 140PK, Scuba Blue, 18"
(2014) Opel Adam Jam 1.0T, 90PK, Let It Blue, 16"
(2011) Audi A4 Avant S-Line 1.8 TFSI, 160PK, Brilliant Rood, 18"
(2011) Hyundai i10 1.1 i-Motion, 69PK, 14"
(2007) Volvo V50 2.0D Edition II Sport Estate, 136PK, 17"
Gebruikersavatar
Gouwe
6th Gear member
Berichten: 4536
Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44

OK, meende hier op het forum toch echt anders gelezen te hebben?
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor de fun een Z4 roadster er bij
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Plaats reactie

Terug naar “Plug In Hybrid Volvo's”