Ervaring XC40 Twin engine PIH
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 74
- Lid geworden op: 14.09.2014 - 18:51
- Locatie: Vlaardingen
Aan Gouwe, de timer van de parkeerverwarming kan je instellen op datums en tijdstippen, in mijn ogen gebeurt hier hetzelfde als met uitgesteld laden.
XC40T5 Recharge PIH , Business Pro, Pebble Grey metallic, Park assist “fisheye” view
(V40 D2, MY2015, Momentum, Bright Silver metallic, P520, Business Pack Connect, verwarmbare voorruit)
(V40 D2, MY2015, Momentum, Bright Silver metallic, P520, Business Pack Connect, verwarmbare voorruit)
- Sjaaktrekhaak
- 2nd Gear member
- Berichten: 114
- Lid geworden op: 23.07.2020 - 16:54
Dank HP4. Maar ik zocht naar een manier om uitgesteld te laden. Dat is iets anders. Groet
Volvo XC40 T5 Recharge
Volvo V40 T4
Volvo S40 T5
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 74
- Lid geworden op: 14.09.2014 - 18:51
- Locatie: Vlaardingen
Sjaak trekhaak
Stel je voor, je wilt om 23:00 beginnen met de accu te laden en als de accu leeg is duurt het laden bijvoorbeeld 5 uur. Als je de parkeerverwarming dan instelt op 4:00 uur ( s’morgens vroeg) dan bereik je toch hetzelfde als uitgesteld laden om 23:00 uur ?
Stel je voor, je wilt om 23:00 beginnen met de accu te laden en als de accu leeg is duurt het laden bijvoorbeeld 5 uur. Als je de parkeerverwarming dan instelt op 4:00 uur ( s’morgens vroeg) dan bereik je toch hetzelfde als uitgesteld laden om 23:00 uur ?
XC40T5 Recharge PIH , Business Pro, Pebble Grey metallic, Park assist “fisheye” view
(V40 D2, MY2015, Momentum, Bright Silver metallic, P520, Business Pack Connect, verwarmbare voorruit)
(V40 D2, MY2015, Momentum, Bright Silver metallic, P520, Business Pack Connect, verwarmbare voorruit)
- Gouwe
- 6th Gear member
- Berichten: 4621
- Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44
@HP4VOLVO: Eh nee, de auto gaat niet laden als je de parkeerverwarming aanzet. En bovendien kost het laden inclusief verwarmen zo meer dan de besparing van 1 ct per kW. Tot slot: voorverwarmen heeft een max tijd van geloof ik 45 minuten. Het gaat dus helaas niet werken op de manier die je voorstelt.
Of ik kan je redenatie geheel niet volgen?
Of ik kan je redenatie geheel niet volgen?
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor de fun een Z4 roadster er bij
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 74
- Lid geworden op: 14.09.2014 - 18:51
- Locatie: Vlaardingen
Sorry Gouwe dacht dat ik een goede oplossing had gevonden
XC40T5 Recharge PIH , Business Pro, Pebble Grey metallic, Park assist “fisheye” view
(V40 D2, MY2015, Momentum, Bright Silver metallic, P520, Business Pack Connect, verwarmbare voorruit)
(V40 D2, MY2015, Momentum, Bright Silver metallic, P520, Business Pack Connect, verwarmbare voorruit)
-
- 1st Gear member
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 14.01.2021 - 16:47
Hoi
Heb een vraagje. Heb in december een xc40 T5 hybride (1400km gelopen) gekocht en in januari gekregen. Deze was voorzien van alarm klasse 3 orgineel van Volvo(af fabriek) nu vroeg de verzekeraar om een certificaat. Heb de verkoper gemaild in december en die zou het regelen. Helaas in januari géén certificaat in de map dus gemaild, was vergeten.
Nu is de vraag ,zit er normaal bij Volvo een certificaat af fabriek bij.....
Dealer zegt dat hij 30 december nog het certificaat had kunnen aanvragen , maar omdat ie nu in januari zit waren de eisen aangescherpt en moeten de sleutels niet meer signaal zenden als ze stil liggen.,,dit bij keyles intree. Dus op deze basis géén certificaat meer.
Ze zouden er op terug komen, maar nog niks vernomen.
Heb een vraagje. Heb in december een xc40 T5 hybride (1400km gelopen) gekocht en in januari gekregen. Deze was voorzien van alarm klasse 3 orgineel van Volvo(af fabriek) nu vroeg de verzekeraar om een certificaat. Heb de verkoper gemaild in december en die zou het regelen. Helaas in januari géén certificaat in de map dus gemaild, was vergeten.
Nu is de vraag ,zit er normaal bij Volvo een certificaat af fabriek bij.....
Dealer zegt dat hij 30 december nog het certificaat had kunnen aanvragen , maar omdat ie nu in januari zit waren de eisen aangescherpt en moeten de sleutels niet meer signaal zenden als ze stil liggen.,,dit bij keyles intree. Dus op deze basis géén certificaat meer.
Ze zouden er op terug komen, maar nog niks vernomen.
- OGA244
- 8th Gear member
- Berichten: 12277
- Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
- Locatie: Skåne
Het klopt helaas, voor de eisen van 21 voldoet 'n 20 alarm niet meer, de sleutel moet met de nieuwe Nederlandse eisen al met 5 minuten in rust gaan..(dat is dus eerder dan wat std geleverd wordt)
De key tag moet daarbij ook uit nog geprogrammeerd worden.
Af fabriek zit er geen certificaat bij.
De key tag moet daarbij ook uit nog geprogrammeerd worden.
Af fabriek zit er geen certificaat bij.
- The Mechanic
- 5th Gear member
- Berichten: 1441
- Lid geworden op: 16.04.2018 - 19:53
De keyless protector, om te voldoen aan de nieuwe SCM eisen is nu als accessoire (9006070) te bestellen bij de dealer, de CR2032 batterij dient dan vervangen te worden door een plattere CR2025 variant.
Ook wordt er software geladen om te waterdichte keytag uit te programmeren.
Kosten voor dit alles (2 sleutels) bedraagt 400 euro.
Ook wordt er software geladen om te waterdichte keytag uit te programmeren.
Kosten voor dit alles (2 sleutels) bedraagt 400 euro.
- The Mechanic
- 5th Gear member
- Berichten: 1441
- Lid geworden op: 16.04.2018 - 19:53
- Gouwe
- 6th Gear member
- Berichten: 4621
- Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44
Omdat er bij optrekken altijd wel iets van elektrische ondersteuning plaatsvindt. Overigens zal bij gas loslaten en licht remmen / gebruik B stand de accu ook weer opladen. Per saldo zul je dus nagenoeg geen verbruik zien. Daarnaast is je range een indicatieve waarde eb berekent de auto die continue aan de hand van de omstandigheden. Volgens mij dus geen reden om je zorgen over te maken.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor de fun een Z4 roadster er bij
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 216
- Lid geworden op: 23.07.2009 - 11:23
- Locatie: Egem
Hoi iedereen, ik heb sinds enkele weken een T4 Recharge, super tevreden van!
Nu valt er mij iets op dat me hard stoort, nl bij volgas optrekken houdt de wagen in vanaf 90kmh tem 100kmh en dan versnelt hij terug zoals voor 90kmh (de duw in de rug). Voor alle duidelijkheid, er wordt tussen 90 en 100kmh niet geschakeld!
Zou het kunnen dat de T4 en T5 toch dezelfde moter zijn die bij de T4 begrensd wordt om zo trager naar 100 te gaan? Mijn dealer had er nog niets van gehoord... zijn er hier nog T4 rijders die dit ervaren?
Nu valt er mij iets op dat me hard stoort, nl bij volgas optrekken houdt de wagen in vanaf 90kmh tem 100kmh en dan versnelt hij terug zoals voor 90kmh (de duw in de rug). Voor alle duidelijkheid, er wordt tussen 90 en 100kmh niet geschakeld!
Zou het kunnen dat de T4 en T5 toch dezelfde moter zijn die bij de T4 begrensd wordt om zo trager naar 100 te gaan? Mijn dealer had er nog niets van gehoord... zijn er hier nog T4 rijders die dit ervaren?
Nu: 2021 XC40 Recharge T4
2007 Mercedes Vito 115
2009 - 2012: 2002 My03 Volvo V70 2.4D 198pk 430nm - Full Option - RTI - VolCanExt
2007 - 2009: 2005 Skoda fabia RS mod 200pk
2006 - 2007: 2000 Alfa Romeo 156 jtd 150pk
2006: 1993 Renault 19 1.8 95pk
2007 Mercedes Vito 115
2009 - 2012: 2002 My03 Volvo V70 2.4D 198pk 430nm - Full Option - RTI - VolCanExt
2007 - 2009: 2005 Skoda fabia RS mod 200pk
2006 - 2007: 2000 Alfa Romeo 156 jtd 150pk
2006: 1993 Renault 19 1.8 95pk
-
- 1st Gear member
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 25.07.2020 - 13:54
Lees even een paar bladzijden terug, IEDEREEN heeft hier last van en Volvo heeft het lef om dit een "produkt-eigenschap" te noemen.[]v[]o schreef: ↑06.02.2021 - 20:14 Hoi iedereen, ik heb sinds enkele weken een T4 Recharge, super tevreden van!
Nu valt er mij iets op dat me hard stoort, nl bij volgas optrekken houdt de wagen in vanaf 90kmh tem 100kmh en dan versnelt hij terug zoals voor 90kmh (de duw in de rug). Voor alle duidelijkheid, er wordt tussen 90 en 100kmh niet geschakeld!
Zou het kunnen dat de T4 en T5 toch dezelfde moter zijn die bij de T4 begrensd wordt om zo trager naar 100 te gaan? Mijn dealer had er nog niets van gehoord... zijn er hier nog T4 rijders die dit ervaren?
- Gouwe
- 6th Gear member
- Berichten: 4621
- Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44
Als je goed terug hebt gelezen heb je kunnen lezen dat Volvo hier kennelijk een software update voor heeft uitgebracht. Kortom Volvo heeft o.b.v. de denk ik terechte feedback van gebruikers een aanpassing gedaan. Ben jij inmiddels al langs de dealer gereden ( )?
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor de fun een Z4 roadster er bij
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
- dennisdoomen
- 2nd Gear member
- Berichten: 148
- Lid geworden op: 31.12.2019 - 11:58
- Locatie: Den Haag
- Contacteer:
Een software update voor dat inhouden. Dat zou mooi zijn, maar ik heb recentelijk contact gehad met Volvo Nederland en die vertelde mij dat dit door de fysieke eigenschappen van de versnellingsbak komt, en dus niet op te lossen is.
(2020) Volvo XC40 T5 TE R-Design, Glacier Silver, 20"
(2019) Opel Adam Rocks 1.0 Turbo, 90PK, Saturday White Fever, 17"
(2017) MB C350e Estate, 278PK, Brilliant Blue, 18"
(2014) Audi A3 Sedan S-Line 1.4 TFSI, 140PK, Scuba Blue, 18"
(2014) Opel Adam Jam 1.0T, 90PK, Let It Blue, 16"
(2011) Audi A4 Avant S-Line 1.8 TFSI, 160PK, Brilliant Rood, 18"
(2011) Hyundai i10 1.1 i-Motion, 69PK, 14"
(2007) Volvo V50 2.0D Edition II Sport Estate, 136PK, 17"
(2019) Opel Adam Rocks 1.0 Turbo, 90PK, Saturday White Fever, 17"
(2017) MB C350e Estate, 278PK, Brilliant Blue, 18"
(2014) Audi A3 Sedan S-Line 1.4 TFSI, 140PK, Scuba Blue, 18"
(2014) Opel Adam Jam 1.0T, 90PK, Let It Blue, 16"
(2011) Audi A4 Avant S-Line 1.8 TFSI, 160PK, Brilliant Rood, 18"
(2011) Hyundai i10 1.1 i-Motion, 69PK, 14"
(2007) Volvo V50 2.0D Edition II Sport Estate, 136PK, 17"
- Gouwe
- 6th Gear member
- Berichten: 4621
- Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44
OK, meende hier op het forum toch echt anders gelezen te hebben?
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor de fun een Z4 roadster er bij
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor