Laad problemen v60 Hybrid

Het board om te praten over zaken die exclusief voor de Plug In Hybrid Volvo's van toepassing zijn
BuiterV60
1st Gear member
Berichten: 13
Lid geworden op: 07.11.2019 - 15:20

Vee60 schreef: 24.09.2020 - 13:07 Ik heb het idee dat Sjaak Trekhaak in de goede richting zit. Weet je echt 100% zeker dat je schuur een afzonderlijke groep heeft? Ik vraag dit omdat ook wij in een nieuwbouwwoning wonen en in onze meterkast wordt aangegeven dat de schuur een 'eigen' groep zou hebben. Bij controle hierop bleek dat er wel degelijk apparatuur vanuit de keuken in de woning (ondermeer de waterkoker en de verlichting van de keuken en bijkeuken) geschakeld staat op de groep van de schuur. Op zich onder normale omstandigheden niet zo'n probleem, maar wel als je op zo'n groep van 16 ampere probeert te laden met het 220Volt laadapparaat ingesteld op 16 Amp. Dat gaat dus niet en klappen de stoppen eruit. (als je denkt even een kopje thee te zetten...)

Goede randaarde is essentieel voor de werking en mocht je een verlengsnoer gebruiken (wat ik niet aanneem, maar toch) dan kan dit alleen met een professionele kabel die geschikt is voor het amperage en dus niet met een verlengsnoer van de Action.

Mijn vijftig cent... Succes met jullie probleem!
Bedankt voor je antwoord.

Nu is het zo dat hij 1,5 jaar prima heeft gedaan op het thuisladen en originele stekker. Ineens deed hij het niet meer.
Gebruikersavatar
RoaldH
6th Gear member
Berichten: 3919
Lid geworden op: 15.06.2013 - 17:03
Locatie: Utrecht

BuiterV60 schreef: 26.09.2020 - 19:44
Vee60 schreef: 24.09.2020 - 13:07 Ik heb het idee dat Sjaak Trekhaak in de goede richting zit. Weet je echt 100% zeker dat je schuur een afzonderlijke groep heeft? Ik vraag dit omdat ook wij in een nieuwbouwwoning wonen en in onze meterkast wordt aangegeven dat de schuur een 'eigen' groep zou hebben. Bij controle hierop bleek dat er wel degelijk apparatuur vanuit de keuken in de woning (ondermeer de waterkoker en de verlichting van de keuken en bijkeuken) geschakeld staat op de groep van de schuur. Op zich onder normale omstandigheden niet zo'n probleem, maar wel als je op zo'n groep van 16 ampere probeert te laden met het 220Volt laadapparaat ingesteld op 16 Amp. Dat gaat dus niet en klappen de stoppen eruit. (als je denkt even een kopje thee te zetten...)

Goede randaarde is essentieel voor de werking en mocht je een verlengsnoer gebruiken (wat ik niet aanneem, maar toch) dan kan dit alleen met een professionele kabel die geschikt is voor het amperage en dus niet met een verlengsnoer van de Action.

Mijn vijftig cent... Succes met jullie probleem!
Bedankt voor je antwoord.

Nu is het zo dat hij 1,5 jaar prima heeft gedaan op het thuisladen en originele stekker. Ineens deed hij het niet meer.
En heb je de “thuislader” vervangen voor een ander exemplaar om dat uit te sluiten?
2024 Polestar 2 BST 230 Nebula MY24 (in bestelling)
2023 Volvo XC40 Recharge T5 Dark Onyx Black MY24
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
Bertsnippe
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 27.01.2019 - 00:26

BuiterV60 schreef: 20.09.2020 - 22:14
Sjaaktrekhaak schreef: 16.09.2020 - 11:09 Het zou mij niets verbazen als er aan de zijde van je auto niets mis is. Het lijkt me veel aannemelijker dat er iets mis is met je aansluiting bij je thuis.
Heb je een 1 of 3 fase aansluiting? (1x 32A of 3x 25A) En in het geval van 3x 25A, kun je dan aangeven op welke fase de schuur zit en wat daar nog meer op zit? Het kan zo zijn dat je nu probeert te laden op een groep die al behoorlijk belast is. Bijvoorbeeld omdat er op dezelfde groep 's nachts een wasmachine aanslaat. Als dat het geval is en de autolader krijgt niet voldoende dan gebeuren er gekke dingen. Aangezien je geen laadpaal gebruikt (al dan niet een paal met dynamic load balancing) moeten de verschillen opgevangen worden aan de zijde van je auto. Ik ben ook benieuwd naar de aansluiting in je schuur en de bedrading. Als het allemaal oud en dun bedraad is zou het ook daardoor kunnen komen. Het feit dat de auto in de garage gewoon netjes oplaad zegt toch eigenlijk al genoeg? Dan ligt het dus niet aan de auto......
Storingen zoeken is een kwestie van uitsluiten ;)
Veel sterkte gewenst
Wij wonen in een nieuwbouw huis met zonnepanelen.
Hij staat dan te laden om een aparte groep waar alleen de verlichting van de schuur op zit. 1 led lamp met een schemer oog.

De dealer heeft 4 keer de auto uitgelezen. Er zijn geen foutcodes gevonden.
De dealer vertelde 4 van deze zelfde problemen te hebben. 4x V60 hybride.
Laden wel bij de dealer maar thuis gaat het fout.
Ook al ligt het aan het huis... ik ga er vanuit dat die auto het opladen blokkeert en afsluit als er iets niet goed gaat. Tenminste dat mag je wel verwachten.

Het probleem kan zeker aan het huis liggen, gezien het feit dat de stoppen er redelijk vaak zijn uitgeknalt tijdens het laad proces.
Weet je al wat het veroorzaakt?

Ik heb waarschijnlijk het zelfde probleem.
Het laden is nooit een probleem geweest tot 3 weken terug.
Op mijn werk gaat de laadpaal nu gelijk in storing als ik mijn auto aansluit.
Thuis laden op 13 amp dan knalt de 16 amp automaat van de garage eruit. Ik geeft het laden dan zo'n verstoring in mijn huis net dat mijn espresso apparaat van slag raakt.
Ik de cv ketel kan problemen geven.

Ik heb een slim stopcontact. normaal was het laden in huis 2690 watt. Deze is drie weken gelden naar 3000 watt gegaan.
Ik heb de laadsnelheid nu thuis verlaagd naar 10 Amp. dat gaat redelijk goed. Wel langzamer als dat ik zou willen.
De 16 amp automaat van de garage knalt er niet uit.

Mijn Volvo garage heeft geen foutcodes kunnen vinden en zegt dat de auto gewoon laad.
De laatste keer een nieuwe 12 volt accu geplaatst en de software gedowngrade. Dit heeft het nog niet verholpen.

groeten Bert
jefko
1st Gear member
Berichten: 23
Lid geworden op: 13.02.2017 - 16:28

Mijn V60-PIH aug. 2013 met reeds 3 maal nieuwe airco-compressor heeft vannacht niet opgeladen. Kreeg van de VOC-App een SMSje: "Het autoalarm van uw Volvo is afgegaan, Schakel het alarm indien mogelijk uit." Ik heb de wagen dinsdag ochtend elektrisch helemaal leeg gereden en aan de thuislader gezet. Vanochtend bleek de accu niet geladen te zijn en nu krijg ik de auto niet meer open. Ik zie wel dat ik het open dak bij het wegzetten niet gesloten had, staat dus nog 'n beetje open. Mijn belangrijkste vraag is, op welke manier kan ik de auto met de sleutel openen?
Jefko
V60-PIH 2013
Gebruikersavatar
fredhead
Geartronic member
Berichten: 27061
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

Zit er geen kapje naast de deurklink? Zo ja, die verwijderen en dan zal je een gewoon slot aantreffen.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Gebruikersavatar
RoaldH
6th Gear member
Berichten: 3919
Lid geworden op: 15.06.2013 - 17:03
Locatie: Utrecht

fredhead schreef: 30.09.2020 - 14:39 Zit er geen kapje naast de deurklink? Zo ja, die verwijderen en dan zal je een gewoon slot aantreffen.
Er zit een kapje naast de deur klink met een normaal slot.
2024 Polestar 2 BST 230 Nebula MY24 (in bestelling)
2023 Volvo XC40 Recharge T5 Dark Onyx Black MY24
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
Gebruikersavatar
RoaldH
6th Gear member
Berichten: 3919
Lid geworden op: 15.06.2013 - 17:03
Locatie: Utrecht

jefko schreef: 30.09.2020 - 14:37 Mijn V60-PIH aug. 2013 met reeds 3 maal nieuwe airco-compressor heeft vannacht niet opgeladen. Kreeg van de VOC-App een SMSje: "Het autoalarm van uw Volvo is afgegaan, Schakel het alarm indien mogelijk uit." Ik heb de wagen dinsdag ochtend elektrisch helemaal leeg gereden en aan de thuislader gezet. Vanochtend bleek de accu niet geladen te zijn en nu krijg ik de auto niet meer open. Ik zie wel dat ik het open dak bij het wegzetten niet gesloten had, staat dus nog 'n beetje open. Mijn belangrijkste vraag is, op welke manier kan ik de auto met de sleutel openen?
omdat de 12v leeg is zal het laden via een laadpaal niet lukken. Eerst een booster op de 12v accu zetten (of accu lader). Dan contact aan. Dieselmotor zal meteen starten. Even 5 km rijden in Save. Dan heb je 5/10km range in de batterij en zal het laden lukken en is de 12v accu ook weer enigszins op prik. Ik had dit ook een keer om 0.30 met een harde sirene en geen steeksleutel 10 in de buurt...
2024 Polestar 2 BST 230 Nebula MY24 (in bestelling)
2023 Volvo XC40 Recharge T5 Dark Onyx Black MY24
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
mikeph
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 15.08.2019 - 20:41

BuiterV60 schreef: 03.09.2020 - 09:36
mikeph schreef: 01.09.2020 - 22:19 Interessant, mijn auto heeft hetzelfde probleem gehad dat hij na het laden niet meer wilde starten en de hele accu leeg was getrokken. Probleem nooit gevonden. Kan iemand nog iets opmaken aan de hierboven vermelde foutcodes?
Ik heb deze week 10 volvo dealers gebeld.
Vrijwel iedere werkplaastchef had het over de aircopomp en de OBC on board charger (kosten 2300 Euro)

De aircopomp is al vervangen volgende de nieuwe methode bij ons dus bij ons zit ergens anders het probleem.
OBC on board charger zou de heel logische zijn. maar te duur om even te laten doen.
Bij mij is hetzelfde advies gegeven dat de OBC charger vervangen moet worden.. De aircopomp is inmiddels al twee keer vervangen.
Ik merk dat hij nu wel goed laad als het kouder buiten is (geen idee of dat ermee te maken heeft). Nu zit de accu iedere ochtend weer 100% vol.
Het blijft een vreemde situatie en volg aandachtig de ervaringen van andere volvo rijders.
jefko
1st Gear member
Berichten: 23
Lid geworden op: 13.02.2017 - 16:28

Bedankt voor de reacties en VOC wees mij ook de plek waar het insteekslot zat. Daarna heeft de ANWB via VOC de booster erven opgehad. IK heb dat in het andere topic (Laadproblemen onder de 5Km) reeds gemeld. Dat topic geeft meer info over mijn situatie, vandaar.
Jefko
V60-PIH 2013
Gebruikersavatar
RoaldH
6th Gear member
Berichten: 3919
Lid geworden op: 15.06.2013 - 17:03
Locatie: Utrecht

mikeph schreef: 01.10.2020 - 08:41
BuiterV60 schreef: 03.09.2020 - 09:36
mikeph schreef: 01.09.2020 - 22:19 Interessant, mijn auto heeft hetzelfde probleem gehad dat hij na het laden niet meer wilde starten en de hele accu leeg was getrokken. Probleem nooit gevonden. Kan iemand nog iets opmaken aan de hierboven vermelde foutcodes?
Ik heb deze week 10 volvo dealers gebeld.
Vrijwel iedere werkplaastchef had het over de aircopomp en de OBC on board charger (kosten 2300 Euro)

De aircopomp is al vervangen volgende de nieuwe methode bij ons dus bij ons zit ergens anders het probleem.
OBC on board charger zou de heel logische zijn. maar te duur om even te laten doen.
Bij mij is hetzelfde advies gegeven dat de OBC charger vervangen moet worden.. De aircopomp is inmiddels al twee keer vervangen.
Ik merk dat hij nu wel goed laad als het kouder buiten is (geen idee of dat ermee te maken heeft). Nu zit de accu iedere ochtend weer 100% vol.
Het blijft een vreemde situatie en volg aandachtig de ervaringen van andere volvo rijders.
Bij normale OBC problemen zou je een rood lampje moeten zien bij laadpoort en geeft de VOC app aan dat het laden onderbroken is.

Een OBC van de sloop halen laat je wel weer op 6A of 8A laden. Maar hoger lukt niet zonder een calibratie van Volvo. Het feit dat temperatuur een rol speelt, lijkt ook te wijzen op aircopomp issues of software issues.
2024 Polestar 2 BST 230 Nebula MY24 (in bestelling)
2023 Volvo XC40 Recharge T5 Dark Onyx Black MY24
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
mikeph
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 15.08.2019 - 20:41

Het is wellicht toeval maar de problemen zijn ontstaan nadat de aircopomp voor de tweede keer is vervangen.

Kent iemand een Volvo specialist waar ik eventueel terecht zou kunnen met dit probleem?
Gebruikersavatar
Gouwe
6th Gear member
Berichten: 4536
Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44

Is het geen optie om dan eerst terug te gaan naar de dealer die de AC pomp vervangen heeft en je verhaal daar voor te leggen? Of heb je zo weinig vertrouwen in je dealer.....
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor de fun een Z4 roadster er bij
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Gebruikersavatar
RoaldH
6th Gear member
Berichten: 3919
Lid geworden op: 15.06.2013 - 17:03
Locatie: Utrecht

Gouwe schreef: 12.10.2020 - 10:34 Is het geen optie om dan eerst terug te gaan naar de dealer die de AC pomp vervangen heeft en je verhaal daar voor te leggen? Of heb je zo weinig vertrouwen in je dealer.....
Kan immers een calibratie dingetje zijn.
2024 Polestar 2 BST 230 Nebula MY24 (in bestelling)
2023 Volvo XC40 Recharge T5 Dark Onyx Black MY24
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
Johnnydusbaba
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 28.12.2019 - 20:56

Als ik mijn volvo aan de mobiele lader zet dan slaat de automaat in de meterkast uit.
Dit is nadat ik de auto aan de vaste laadpaal had gezet en de laadpaal een storing had gegeven.
Lijkt er op dat er wat mis is in de laadfunctie van de auto.
Veroorzaakt een sluiting.
Heb de auto nog geen jaar maar heb al diverse problemen gehad.
Airco is vervangen (garantie)
Sluiting in de kabelboom van de trekhaak.
Alarm gaat zonder reden af.
Stuurbekrachtigingspomp werkt niet goed in een lange bocht. Stuur gaat schommelen.
Valt me erg tegen van een degelijk merk en een auto van 70 duizend euro.
vaudi
5th Gear member
Berichten: 1032
Lid geworden op: 26.12.2013 - 20:33

Het probleem is bij de bij ons bekende V60's ontstaan na de airco vervanging 2.0.

Onze diagnose:
Het ontstaat bij wat hogere buiten temperaturen en nagenoeg leeg rijden van de accu. (blauwe vakje is weg) .
Bij het laden wordt dan direct de airco met de ventilatoren ingeschakeld. De auto gaat flink loeien.
Dit kan wel meer dan een kwartier duren. Hierdoor gaat de 12V accu leeglopen. Het laden zal stoppen als de
board accu een te lage waarde heeft.
Als je pech hebt wordt de hele 12V accu leeggedronken. En de drive accu is niet opgeladen.

Dit kun je voorkomen, door eerst met de auto een blokje om te gaan, terwijl je op save of hybride rijdt.
Daarna opladen is geen probleem.
Of een temperatuur sensor is niet meer lekker, of de 12V accu is ver heen.
Echter de software zal dat onnodig lang door loeien moeten stoppen bij leeglopende accu. Dat gebeurd niet.
Wij wijten dit probleem volledig aan niet verfijnde software in het laadproces.
Gebruikersavatar
RoaldH
6th Gear member
Berichten: 3919
Lid geworden op: 15.06.2013 - 17:03
Locatie: Utrecht

vaudi schreef: 01.11.2020 - 23:32 Het probleem is bij de bij ons bekende V60's ontstaan na de airco vervanging 2.0.

Onze diagnose:
Het ontstaat bij wat hogere buiten temperaturen en nagenoeg leeg rijden van de accu. (blauwe vakje is weg) .
Bij het laden wordt dan direct de airco met de ventilatoren ingeschakeld. De auto gaat flink loeien.
Dit kan wel meer dan een kwartier duren. Hierdoor gaat de 12V accu leeglopen. Het laden zal stoppen als de
board accu een te lage waarde heeft.
Als je pech hebt wordt de hele 12V accu leeggedronken. En de drive accu is niet opgeladen.

Dit kun je voorkomen, door eerst met de auto een blokje om te gaan, terwijl je op save of hybride rijdt.
Daarna opladen is geen probleem.
Of een temperatuur sensor is niet meer lekker, of de 12V accu is ver heen.
Echter de software zal dat onnodig lang door loeien moeten stoppen bij leeglopende accu. Dat gebeurd niet.
Wij wijten dit probleem volledig aan niet verfijnde software in het laadproces.
Je zou ook kunnen experimenteren door de auto bij thuiskomst pas na 30 min in te pluggen. Dan heb je dat geloei niet. Of je zet een tijdklok op je thuislader zodat je kort nadat het laden is begonnen je het laadproces een paar minuten onderbreekt. Dan heb je hetzelfde als bij uitgesteld laden.
2024 Polestar 2 BST 230 Nebula MY24 (in bestelling)
2023 Volvo XC40 Recharge T5 Dark Onyx Black MY24
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
vaudi
5th Gear member
Berichten: 1032
Lid geworden op: 26.12.2013 - 20:33

Klopt, als je direct gaat laden bij thuiskomst is er meer kans dat de hele zaak gaat koelen. Volgens mij is het niet tijds afhankelijk maar temperatuur afhankelijk.
Laad je pas in de avond dan is er ook niets aan de hand.
Wat ook vreemd is: Als de accu volgeladen is, gaat de koeling vaak ook nog even ruim 5 min. aan. Jammer toch, kost gelijk weer rijbereik.
Gebruikersavatar
RoaldH
6th Gear member
Berichten: 3919
Lid geworden op: 15.06.2013 - 17:03
Locatie: Utrecht

vaudi schreef: 03.11.2020 - 21:59 Klopt, als je direct gaat laden bij thuiskomst is er meer kans dat de hele zaak gaat koelen. Volgens mij is het niet tijds afhankelijk maar temperatuur afhankelijk.
Laad je pas in de avond dan is er ook niets aan de hand.
Wat ook vreemd is: Als de accu volgeladen is, gaat de koeling vaak ook nog even ruim 5 min. aan. Jammer toch, kost gelijk weer rijbereik.
Je kan minder snel laden of de auto even ontgrendelen en vergrendelen. Dit laatste geeft de auto weer een “puls” dat hij kan doorladen.
2024 Polestar 2 BST 230 Nebula MY24 (in bestelling)
2023 Volvo XC40 Recharge T5 Dark Onyx Black MY24
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
Bertsnippe
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 27.01.2019 - 00:26

Bertsnippe schreef: 29.09.2020 - 19:09
BuiterV60 schreef: 20.09.2020 - 22:14
Sjaaktrekhaak schreef: 16.09.2020 - 11:09 Het zou mij niets verbazen als er aan de zijde van je auto niets mis is. Het lijkt me veel aannemelijker dat er iets mis is met je aansluiting bij je thuis.
Heb je een 1 of 3 fase aansluiting? (1x 32A of 3x 25A) En in het geval van 3x 25A, kun je dan aangeven op welke fase de schuur zit en wat daar nog meer op zit? Het kan zo zijn dat je nu probeert te laden op een groep die al behoorlijk belast is. Bijvoorbeeld omdat er op dezelfde groep 's nachts een wasmachine aanslaat. Als dat het geval is en de autolader krijgt niet voldoende dan gebeuren er gekke dingen. Aangezien je geen laadpaal gebruikt (al dan niet een paal met dynamic load balancing) moeten de verschillen opgevangen worden aan de zijde van je auto. Ik ben ook benieuwd naar de aansluiting in je schuur en de bedrading. Als het allemaal oud en dun bedraad is zou het ook daardoor kunnen komen. Het feit dat de auto in de garage gewoon netjes oplaad zegt toch eigenlijk al genoeg? Dan ligt het dus niet aan de auto......
Storingen zoeken is een kwestie van uitsluiten ;)
Veel sterkte gewenst
Wij wonen in een nieuwbouw huis met zonnepanelen.
Hij staat dan te laden om een aparte groep waar alleen de verlichting van de schuur op zit. 1 led lamp met een schemer oog.

De dealer heeft 4 keer de auto uitgelezen. Er zijn geen foutcodes gevonden.
De dealer vertelde 4 van deze zelfde problemen te hebben. 4x V60 hybride.
Laden wel bij de dealer maar thuis gaat het fout.
Ook al ligt het aan het huis... ik ga er vanuit dat die auto het opladen blokkeert en afsluit als er iets niet goed gaat. Tenminste dat mag je wel verwachten.

Het probleem kan zeker aan het huis liggen, gezien het feit dat de stoppen er redelijk vaak zijn uitgeknalt tijdens het laad proces.
Weet je al wat het veroorzaakt?

Ik heb waarschijnlijk het zelfde probleem.
Het laden is nooit een probleem geweest tot 3 weken terug.
Op mijn werk gaat de laadpaal nu gelijk in storing als ik mijn auto aansluit.
Thuis laden op 13 amp dan knalt de 16 amp automaat van de garage eruit. Ik geeft het laden dan zo'n verstoring in mijn huis net dat mijn espresso apparaat van slag raakt.
Ik de cv ketel kan problemen geven.

Ik heb een slim stopcontact. normaal was het laden in huis 2690 watt. Deze is drie weken gelden naar 3000 watt gegaan.
Ik heb de laadsnelheid nu thuis verlaagd naar 10 Amp. dat gaat redelijk goed. Wel langzamer als dat ik zou willen.
De 16 amp automaat van de garage knalt er niet uit.

Mijn Volvo garage heeft geen foutcodes kunnen vinden en zegt dat de auto gewoon laad.
De laatste keer een nieuwe 12 volt accu geplaatst en de software gedowngrade. Dit heeft het nog niet verholpen.

groeten Bert
Bij mij is het probleem nu opgelost.
Ik kan weer thuis laden zonder dat mijn zekering van de garage eruit klapt.
Ook weer laden op het werk zonder dat de laadpaal in storing valt.
Auto gaf geen enkele fout code en wilde wel laden bij dealer. Nadat een kennis bij thuis is geweest met een plug-in XC40 om te laden en dit geen probleem gaf met de zekering van mijn garage
Weer overleg gehad met mijn dealer en deze kwam het voorstel om een gebruikte OBC te monteren. Nu gaat het laden weer prima. 4 keer thuis en 2 keer op het werk.


Groeten Bert
Gebruikersavatar
abbabak1
4th Gear member
Berichten: 510
Lid geworden op: 02.05.2010 - 18:36
Locatie: bergneustadt

Ik gebruik ook stopcontacten, 1Fase 32A zekering 6mm2, vanaf de krachtstroom doos 2,5mm2 voor 16A. ik heb bij de Volvo PIH(2,5kW) en Smart ED (1,8 of 3,2kW) wel een schakelaar. De kombi moet dus 3,6kW kunnen doorlaten....ECHTER de Volvo schakelaar heb ik al 2x vanwege doorbranden moeten vervangen.
Ik in mijn eigen meters dat er alleen bij de Volvo een piekbelasting bij aangaan inzit. Ik heb overigens wel een nieuwe kabeltrafo van Volvo die zelf onderhandeld.

Ik denk dat je je aansluiting moet controleren met alle lasdozen en adviseer je de zekering op 10A apart te zekeren. Zo bescherm je tegen brandhaarden waar je ze niet wil hebben.

hoop dat dit helpt.
soon: Scheafler Bio Hybrid
KTM Macina Sport 9
Smart cabrio 451 ed, 2012 battery owned
V60 d6, 2015, summum, glasdak, trekhaak
BMW F800GS te koop
https://photos.app.goo.gl/KWgEiAxusqSjd3zG9
Plaats reactie

Terug naar “Plug In Hybrid Volvo's”