Polestar Tuning Aanbieding wel of niet doen?

Het board om te praten over zaken die exclusief voor de Plug In Hybrid Volvo's van toepassing zijn
Gebruikersavatar
diesel01
8th Gear member
Berichten: 19846
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

Klopt, de auto had zo van de band moeten komen.
Degene die awd hebben merken ook dat er meer kracht naar achteren gaat, ik had vanmorgen tussen Nijverdal en Beilen enorme regenbuien op koppel rotonde af geeft een nog zekerder weggedrag.
V90 D5 AWD Inscription Polestar.
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Gebruikersavatar
lint
Geartronic member
Berichten: 27432
Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
Locatie: Ridderkerk

Ik ben het helemaal met je eens, zo had de auto eigenlijk standaard geleverd moeten worden.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
V40 T3 Polar+ Sport 2019
BMW Z4 2007
Gebruikersavatar
RoaldH
6th Gear member
Berichten: 3919
Lid geworden op: 15.06.2013 - 17:03
Locatie: Utrecht

V60Driver schreef: 05.07.2020 - 08:46 Gouwe, Dank voor je info. Ik wil de versnellingsbak laten spoelen nog voordat de Polestar Tuning actie voorbij is. Dat is inderdaad mijn strategie op dit moment. Als het budget het dan nog toelaat en ik mezelf een cadeautje mag geven kan ik Polestar als Icing On The Cake nog doen.
Ik kan het je zeker aanraden. Heb zonder en met Polestar gereden met de D6.
2024 Polestar 2 BST 230 Nebula MY24 (in bestelling)
2023 Volvo XC40 Recharge T5 Dark Onyx Black MY24
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
Gebruikersavatar
freelermarc
1st Gear member
Berichten: 27
Lid geworden op: 15.08.2014 - 18:46
Locatie: 040

Zijn er ook mensen die niet tevreden zijn met de upgrade? Ik heb een V70 My 2016 met VEA D4GT en ben eigenlijk wel te spreken over de standaardafstelling (en mijn dynamic onderstel). Tuurlijk is extra koppel fijn en meer responsiviteit ook. Lijkt het op gedrag dat je krijgt als je de bak in S zet? Dat maakt gaspedaal harder en bak alerter en schakelt hij eerder terug. Ik vind die S stand enerzijds fijn, maar vind het ook fijn dat het uit kan. Niet nodig om bij elke inhaalactie terug te schakelen. Als ik een nerveuze auto had gewild had ik wel een Alfa gekocht. Kan ik met polestar tune nog steeds genieten van een rustgevende auto, of wordt hij permanent een alerte jonge dartele hond? Ik wil blijven genieten van de macht van koppel. De fun van koppel is nu juist dat je niet steeds hoeft terug te schakelen.
Laatst gewijzigd door freelermarc op 14.07.2020 - 22:04, 4 keer totaal gewijzigd.
XC40 Recharge ER Ultimate RWD MY2024
V70 Dynamic D4 GT, MY2016
XC60 Momentum D4 GT, MY 2015
V70 Limited Edition 2.4D GT, MY2010
Jelmer de Jong
6th Gear member
Berichten: 3158
Lid geworden op: 20.03.2009 - 16:04

Vroeger mocht je het twee weken proberen.
Gebruikersavatar
Gouwe
6th Gear member
Berichten: 4608
Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44

Van een Polestar upgrade wordt de auto zeker niet nerveuzer, het wordt allemaal nog makkelijker / smoother rijden.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor de fun een Z4 roadster er bij
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
GerardV70
3rd Gear member
Berichten: 434
Lid geworden op: 09.07.2009 - 19:33
Locatie: Heerhugowaard

Ik heb mijn XC70 D5 AWD op 2 juli j.l. laten tunen bij de Volvo dealer. Dit naar aanleiding van een actie die tot 20 september duurt, € 495,- ipv € 695,-. Ik heb er een tijd mee gewacht omdat ik bij Polestar en de diverse sites een bedrag voorbij zag komen van € 995,-. Ik had mijn vorige V70 laten tunen bij Obbe en was daar prima te spreken over.
Mijn ervaring tot nu toe; schakelt en loopt rustig en bij inhaalmanoeuvres een krachtige sprint en voor de rest rijdt hij met veel souplesse. Het verbruik moet ik nog even in de gaten houden. Mijn rijstijl blijft gewoon hetzelfde zoals altijd, rustig en na 1000km even een km of 15 op de hand(GT) rond de 3000 toeren om de alles op te schonen .
V40 1998 G3
V70 D5 2002 automaat
XC70 D5 Geartronic 4wd 2008
Gebruikersavatar
diesel01
8th Gear member
Berichten: 19846
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

freelermarc schreef: 12.07.2020 - 12:54 Zijn er ook mensen die niet tevreden zijn met de upgrade? Ik heb een V70 My 2016 met VEA D4GT en ben eigenlijk wel te spreken over de standaardafstelling (en mijn dynamic onderstel). Tuurlijk is extra koppel fijn en meer responsiviteit ook. Lijkt het op gedrag dat je krijgt als je de bak in S zet? dat wordt gaspedaal harder en bak alerter en schakelt hij eerder terug. Ik vind die S stand enerzijds fijn, maar vind het ook fijn dat het uit kan. Niet nodig om bij elke inhaalactie terug te schakelen. Als ik een nerveuze auto had gewild had ik wel een Alfa gekocht. Kan ik met polestar tune nog steeds genieten van een rustgevende auto, of wordt hij permanent een alerte jonge dartele hond? Ik wil blijven genieten van de macht van koppel. De fun van koppel is nu juist dat je niet steeds hoeft terug te schakelen.
Die sportstand is alleen handig in de bergen, houdt langer de versnellingen vast en daardoor dus meer toeren waardoor je wat vlotter de bocht uitkomt.
Jij gaat met de upgrade 20pk en 50nm meer krijgen waardoor de auto makkelijker vooruit gaat, de bak gaat eerder en vlotter schakelen waardoor de souplesse behoorlijk beter word, niet nerveuzer.
Ik ben met mijn D5 dik tevreden voor de upgrade maar zeker na de update, het ding loopt nu zo mooi door de versnellingen, het nukkige wat ik soms had bij een rotonde is helemaal weg.
V90 D5 AWD Inscription Polestar.
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Gebruikersavatar
lint
Geartronic member
Berichten: 27432
Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
Locatie: Ridderkerk

Hier spreekt een tevreden gebruiker.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
V40 T3 Polar+ Sport 2019
BMW Z4 2007
Athome
2nd Gear member
Berichten: 179
Lid geworden op: 15.07.2017 - 19:01

S60-Rijder schreef: 06.07.2020 - 09:50 Mogelijk krijg je bedenktijd, niet goed geld terug en terug naar de originele afstelling. Heb zelf eens een D2 stage 1 laten uitvoeren, niet zozeer om meer pk maar om het efficiente rijgedrag. Hij werd zuiniger en de schakelmomenten gingen vloeiender. Het nu en dan irritante inhouden tijdens het optrekken was voorgoed voorbij.
Dat heb ik meerdere keren gevraagd. De prijs is fors en juist de aanpassingen aan de bak zijn alleen voelbaar. Niet in cijfers uit te drukken. Daarom had ik ook graag niet goed geld terug gezien maar dat blijkt niet te gaan.
De dealer vertelde het als volgt:
- De Volvo wordt aan de kast gehangen.
- Er wordt gekeken welke versie er voor handen is voor jouw specifieke auto.
- Zodra de monteur de software in je auto laadt, wordt de rekening bij Polestar op gemaakt en naar de dealer gestuurd.
Volvo V60 PiH Summum MY14
sjoef
1st Gear member
Berichten: 27
Lid geworden op: 09.08.2019 - 12:19

Hoe gaat het met een "reguliere" update? Stel ik heb de polestar software, en volvo brengt voor de XC40 Twin engine een software update uit. Die wordt dan bij een service beurt geladen. Is dat dan ook een polestar update of ga ik dan weer naar de "standaard" software terug?
Gebruikersavatar
Rinootje
4th Gear member
Berichten: 669
Lid geworden op: 07.05.2017 - 12:05

Nee, aangezien Polestar tuning door Volvo dealer zelf geïnstalleerd wordt, zal deze ook na een software update nog gewoon aanwezig zijn en werken.
Volvo V40 T5 Inscription (MY2017) Polestar
VW Scirocco 2.0 Tsi (MY2011)
sjoef
1st Gear member
Berichten: 27
Lid geworden op: 09.08.2019 - 12:19

Dank voor je reactie....
sjoef
1st Gear member
Berichten: 27
Lid geworden op: 09.08.2019 - 12:19

Voor diegene die van de actie gebruik hebben gemaakt, hoe lang duurt het inlezen? Kun je er op wachten?
-KJ-
4th Gear member
Berichten: 954
Lid geworden op: 01.03.2016 - 20:22

Half uurtje tot drie kwartier.
sjoef
1st Gear member
Berichten: 27
Lid geworden op: 09.08.2019 - 12:19

Dank voor je reactie
V60Driver
3rd Gear member
Berichten: 364
Lid geworden op: 28.05.2018 - 20:47

Recentelijk op vakantie geweest in de Alpen. Eindelijk (na 3 jaar) de auto eens vol op z’n staart trappen op de Duitse Autobahn. Heel gemakkelijk accelereert de auto naar de 160 tot 180 km/u die ik prettig vindt rijden. Maar ook af en toe doorhalen naar 200 is goed te doen en de sporadische uitschieters naar 230 (om het te ervaren) bleken geen moeite. Met deze snelheden behoor je ook in Duitsland tot de weinige en zeer snelle rijders en ik kan echt op één hand tellen wie mij heeft ingehaald. Dus, vermogen is er genoeg.
Maar ook het schakelen in de bergen van de Geartronic automaat heb ik niet als onlogisch of vreemd ervaren. Berg op veel in SAVE of POWER modus gereden en bergafwaarts in SPORT modus. SPORT modus heb ik gebruikt om zelf met de versnelling de snelheid te controleren, vooral als de afdaling erg steil en lang was.

Omdat mijn auto nu de 200k heeft behaald en technisch echt 100% is. En op dit moment betrouwbaar overkomt. (Zelfs de aircopomp zonder 2.0 wissel houd het goed). Zie ik geen reden om deze auto, die (voor mij) volledig in ballans is met schakelen en accelereren, te veranderen. Daarmee is bij mij de noodzaak of de reden om gebruik te maken van de Polestar tuning actie, echt van de baan.

Ik ga nu denk ik met het niet gebruikte budget, Apple CarPlay installeren. Omdat ik daar wel een verbetering in het infotainment mee kan verkrijgen die mij wel prettig lijkt.

Dank voor alle reacties op mijn vraag als starter van dit topic, en het kan wat mij betreft gesloten worden.
Laatst gewijzigd door V60Driver op 04.09.2020 - 08:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Gouwe
6th Gear member
Berichten: 4608
Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44

Blijf vooral lekker genieten van je D6 (ook zonder Polestar), enne die SAFE stand klinkt als een super veilige stand :-).
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor de fun een Z4 roadster er bij
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
V60Driver
3rd Gear member
Berichten: 364
Lid geworden op: 28.05.2018 - 20:47

Toch maar even aangepast met een V. 🤣
Gebruikersavatar
V480-S60
8th Gear member
Berichten: 19474
Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
Locatie: La Grande Verriere

Op verzoek van TS gesloten.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 236.000 kms (6-18 tm ..)
Gesloten

Terug naar “Plug In Hybrid Volvo's”