V60 D5 TE aangeschaft en op zoek naar goede specialist/dealer in het Noorden

Het board om te praten over zaken die exclusief voor de Plug In Hybrid Volvo's van toepassing zijn
Plaats reactie
jowa
1st Gear member
Berichten: 21
Lid geworden op: 23.04.2017 - 21:15

Goedenavond, ik ben al een poosje volger/lezer op dit mooie forum en heb in het verleden 1x een bericht geplaatst over het aanschaffen van een V60 Hybrid. Onlangs heb ik mijn BMW 525d verkocht en ben op zoek gegaan naar een V60 Hybrid, omdat ik fan ben van het model en de techniek spreekt me enorm aan. Deze week heb ik een witte V60 D5 Twin Engine Special Edition gekocht met 170 dkm. Over 10 dkm dienen de distributieriem en multiriem vervangen te worden. Ik woon in Friesland en ben op zoek naar een goede Volvo specialist in het noorden des lands die deze ingreep kan uitvoeren. Ik ben benieuwd naar reacties van leden die goede ervaringen hebben met specialisten. Op de website van Volvo lees ik dat deze beurt bij de dealer ruim 1.600 Euro kost, dat is een pak geld en denk dat een specialist dit goedkoper moet kunnen doen. Of is het raadzaam gewoon naar de dealer te gaan, hier in Friesland zitten Van der Schaaf of Schaap. Alvast bedankt.
hsv70
4th Gear member
Berichten: 557
Lid geworden op: 22.07.2017 - 09:36

Persoonlijk goede ervaringen met Mudde en Kok op Urk.
Is iets verder rijden, maar hebben ook haal en breng service of een leenauto.
Gebruikersavatar
DB200
6th Gear member
Berichten: 3382
Lid geworden op: 29.12.2016 - 13:00

Brouwer in Rogat.
Lees maar eens de reviews op Google.
XC70 2.4 D4 AWD Polestar 2016, 190D 2.5 1991, 200D /8 1973 ‘Bauern Benz’
#dieseldrammer

“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.

"What we do in life, echoes in eternity"
Jelmer de Jong
6th Gear member
Berichten: 3158
Lid geworden op: 20.03.2009 - 16:04

Voor dit specifieke onderhoud zou ik naar de dealer gaan. Nog niet iedereen is up to date met onderhoud van auto's op batterijen en deze simpele riem wissel kost meer moeite dan je denkt.

viewtopic.php?f=127&t=84701
Gebruikersavatar
The Mechanic
5th Gear member
Berichten: 1436
Lid geworden op: 16.04.2018 - 19:53

Jelmer de Jong schreef: 02.07.2020 - 06:50 Voor dit specifieke onderhoud zou ik naar de dealer gaan. Nog niet iedereen is up to date met onderhoud van auto's op batterijen en deze simpele riem wissel kost meer moeite dan je denkt.

viewtopic.php?f=127&t=84701
Idd, zelfde verhaal voor airco onderhoud/reparaties.
jowa
1st Gear member
Berichten: 21
Lid geworden op: 23.04.2017 - 21:15

Bedankt voor de tips. Ik heb besloten voor een Volvo dealer te gaan, heb een op 20 km afstand gebeld en kan de 180.000 beurt uitvoeren voor een pakketprijs van 1420 Euro all-in en incl. BTW. De mevrouw die ik sprak kon in het systeem zien dat de airco compressor en de ISG al een keer vervangen zijn. Is de ISG, die na de recall is geplaatst, van betere kwaliteit/duurzamer dan de af-fabriek ISG? En is Volvo coulant als deze weer een keer sneuvelt, net als wat men doet met het vervangen van de airco compressor (en nu natuurlijk de 2.0 methode)?
Gebruikersavatar
Gouwe
6th Gear member
Berichten: 4536
Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44

Dat is een mooie prijs en als het goed is dus inclusief Volvo Assistance wat je ook weer een jaar ANWB/Routemobiel scheelt (in mijn geval ruim 200,- besparing per jaar). Het probleem met de ISG was een lager. Ik neem aan dat die bij de nieuwere typen van een betere kwaliteit is. Extra coulance krijg je er in ieder geval niet op maar zou dus ook niet nodig moeten zijn.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor de fun een Z4 roadster er bij
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Plaats reactie

Terug naar “Plug In Hybrid Volvo's”