Hybride kiest om alleen dieselmotor te gebruiken

Het board om te praten over zaken die exclusief voor de Plug In Hybrid Volvo's van toepassing zijn
jowa
1st Gear member
Berichten: 21
Lid geworden op: 23.04.2017 - 21:15

S80 TDI schreef: 01.01.2021 - 18:20
RoaldH schreef: 30.12.2020 - 21:25
jowa schreef: 28.12.2020 - 14:08 Is de compressor al eens vaker vervangen? Want dan valt de uitwisseling onder de garantie. Mijn V60 uit 2015 rijdt nog met de eerste aircopomp rond en geeft in VIDA een foutmelding weer. De coulance vanuit Volvo is 50% omdat het de eerste keer is (gaat tot 72 maanden na registratiegeloof ik).
Coulance geldt alleen als de originele aircopomp al is vervangen. Dus niet op de originele pomp die het 4/5 jaar heeft volgehouden.
Mijn originele gaf na 52 maanden de geest. Werd netjes vervangen zonder factuur. Mijn dealer informeerde mij dat wanneer onderhoud bij een volvo dealer uitgevoerd werd deze tot 96 maanden vervangen werden bij problemen.
Welke dealer is er zo ruimhartig ;-)? Mijn V60 TE is van 2015 en altijd door dezelfde dealer (in Goes) onderhouden. Toen ik hem kocht heb ik hem gelijk voor de 180 dkm beurt naar een dealer in L'warden gebracht. Zij gaven aan dat de aircopomp een foutmelding geeft, terwijl de airco het overigens helemaal top doet. Ik kan hem met 50% coulance laten vervangen door een nieuw exemplaar. Zij kunnen, naar eigen zeggen, 50% declareren bij VCNL mits het voertuig niet ouder is dan 72 maanden en kost mij ongeveer EUR 1.000,--. 100% vergoeding zou natuurlijk helemaal mooi zijn.
Athome
2nd Gear member
Berichten: 179
Lid geworden op: 15.07.2017 - 19:01

Dat je soms toch niet electrisch kan rijden, terwijl je dat kort daarvoor wel kon, zou toch te maken hebben met de temperatuur van de accu.
Wij hebben het ook een paar keer gehad. Je rijd elektrisch ongeveer 5 kilometer, parkeert de auto en stapt een kwartier later weer in. De auto weigert elektrisch te rijden. Een melding dat het hybride systeem het niet toelaat (exacte melding weet ik niet meer).

Destijds de exacte melding eens opgezocht en stond netjes in de handleiding vermeld. De temperatuur/staat van de accu was niet correct om elektrisch te rijden.
Het blijft een vage melding.

Wat betreft airco.
Mijn auto had ook nog een originele airco (kenteken december 2013). Afgelopen Juni (2020) bleek dat deze toch vervangen moest worden. Deze lekte. Das was in eerste instantie de reden waarom Volvo destijds de omruilactie is begonnen en daarmee een beerput heeft open getrokken.
De 50% coulance actie voor mijn auto eindige in december 2019. Dus 72 maanden na 1e registratie. Ik heb met wat overleg toch nog de 50% coulance kunnen krijgen. Ze (Volvo NL en de dealer) hebben er zelfs 60% van gemaakt op voorwaarde dat ik de reeds aangevraagde Polestar Tuning ook echt ging uitvoeren (voor de actieprijs afgelopen zomer).
Volvo V60 PiH Summum MY14
Gebruikersavatar
Gouwe
6th Gear member
Berichten: 4632
Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44

Dat lijkt me en schappelijke deal!
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor de fun een Z4 roadster er bij
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Athome
2nd Gear member
Berichten: 179
Lid geworden op: 15.07.2017 - 19:01

Vond ik ook netjes.
Je kunt er in principe niet onderuit omdat zonder airco de auto ook kreupel wordt en zijn waarde (voor zo ver er nog restwaarde is) nog meer verliest.
Volvo V60 PiH Summum MY14
Plaats reactie

Terug naar “Plug In Hybrid Volvo's”