V60 Hybride laadt net als laad kabel koud is.

Het board om te praten over zaken die exclusief voor de Plug In Hybrid Volvo's van toepassing zijn
Plaats reactie
rudma
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 23.04.2018 - 13:14

In de laatste 3 tot 4 weken heb ik het probleem dat met mijn originele laad-kabel (Mennekes) het opladen niet lukt als de kabel koud is. De lampjes op de unit branden allemaal rood.
Ik leg dan de kabel een tijdje in huis neer en prik 'm af en toe in het stopcontact. Na een tijdje, als de kabel weer warmer wordt, worden de lampjes wel groen als ik de kabel in 't stopcontact steek. Dan kan ik ook de kabel buiten weer aansluiten op de auto.
Bijkomend gevolg (door 't koude weer?) : als ik de parkeerverwarming in stel en deze springt smorgens aan, dan zie ik de ledjes op de unit in de kabel weer op rood springen.

Iemand bekend met dit probleem?
Gebruikersavatar
The Mechanic
5th Gear member
Berichten: 1436
Lid geworden op: 16.04.2018 - 19:53

Kabel stuk.
rudma
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 23.04.2018 - 13:14

@ The Mechanic,

Da's wel erg kort door de bocht. De kabel is niet stuk want als ik de kabel 'opwarm' doet hij het wel.
Gebruikersavatar
RoaldH
6th Gear member
Berichten: 3919
Lid geworden op: 15.06.2013 - 17:03
Locatie: Utrecht

Er kan sprake van een draad breuk zijn.
2024 Polestar 2 BST 230 Nebula MY24 (in bestelling)
2023 Volvo XC40 Recharge T5 Dark Onyx Black MY24
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
Gebruikersavatar
Gouwe
6th Gear member
Berichten: 4536
Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44

Uit je beschrijving leid ik af dat je een 230V-Mennekes kabel hebt? Naast kabelbreuk kan het dan ook nog de elektronica in de regelunit van de laadkabel zijn die problemen geeft. . Rode ledjes kunnen ook duiden op een probleem met de randaarde. Weet je zeker dat het de kou is? Heb je al eens een ander stopcontact geprobeerd (al dan niet tijdelijk even met een verlengsnoer)? Heb je tijdens het laden wel eens de kabel bewogen/gebogen met name bij de stekkers? Is de kabel aan de buitenzijde nog helemaal onbeschadigd? Het feit dat er hier weinig reactie komt zou er op kunnen duiden dat mensen hier je probleem niet herkennen. Ik in ieder geval niet. Ik heb eventueel wel een kabel om te testen....
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor de fun een Z4 roadster er bij
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Plaats reactie

Terug naar “Plug In Hybrid Volvo's”