De aardlekschakelaar van de laadkabel is in werking getreden

Het board om te praten over zaken die exclusief voor de Plug In Hybrid Volvo's van toepassing zijn
Plaats reactie
S80 TDI
2nd Gear member
Berichten: 142
Lid geworden op: 01.03.2009 - 20:38

Vanochtend wilde ik in mijn T6 TE wegrijden, bleek de accu niet bijgeladen te zijn. Blijkt er op de lader het rode autootje te braden. Volvo support geeft aan:

- Het autosymbool (5) brandt continu rood.

- Oplading is niet mogelijk.

De aardlekschakelaar van de laadkabel is in werking getreden.
Trek de laadkabel uit het stopcontact van 230 VAC los.
De aardlekschakelaar wordt gereset en de eenheid herstart.

Dit enkele malen geprobeerd. Auto wordt groen, om na aansluiten weer rood te worden (zowel bij de D6 als de T6). Daar wij ook de originele muurhouder + slot aan ons huis hadden hangen gebruikte in nog altijd de lader van de D6. De lader van de T6 zat nog nieuw in de verpakking en was nog nooit gebruikt. Deze maar eens aangesloten. Laden gaat met deze zowel op de D6 als de T6 op hetzelfde stopcontact.

De laadkabel van de D6 heeft dus de geest gegeven. Iemand bekend met het probleem? Is de aardlek te vervangen? Of wordt het een nieuwe laadkabel?
Gebruikersavatar
Msuidgeest
Geartronic member
Berichten: 20410
Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Vanuit mijn vakgebied zeg ik laadkabel vervangen. Een aardlek zorgt er voor dat de spanning wordt afgeschakeld als er ergens sluiting zit naar aarde zoals dat heet.
Is je kabel misschien vochtig geworden? Dat veroorzaakt ook dat de aardlek afschakelt.
Mark


Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying.

Arthur C. Clarke

Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/werken-bij-wouda/
Athome
2nd Gear member
Berichten: 178
Lid geworden op: 15.07.2017 - 19:01

Uiteraard is een aardlek te vervangen in de meterkast maar de oorzaak zit eerder in de lader
Volvo V60 PiH Summum MY14
Gebruikersavatar
Sjaaktrekhaak
2nd Gear member
Berichten: 114
Lid geworden op: 23.07.2020 - 16:54

Athome schreef: 21.04.2021 - 21:29 Uiteraard is een aardlek te vervangen in de meterkast maar de oorzaak zit eerder in de lader
Het gaat natuurlijk om de aardlek IN de lader. Op dit vlak moet je misschien terughoudend zijn met adviezen geven als het je vakgebied niet is. Zoals Mark zegt, laadkabel vervangen!

Volvo XC40 T5 Recharge
Volvo V40 T4
Volvo S40 T5
Athome
2nd Gear member
Berichten: 178
Lid geworden op: 15.07.2017 - 19:01

Niet goed gelezen dat het de aardlek in de laadkabel is.
Maar als de aardlek in de meterkast er uit springt, heeft dat reden en dat ligt meestal aan een apparaat en niet aan de aardlek zelf.
Volvo V60 PiH Summum MY14
Plaats reactie

Terug naar “Plug In Hybrid Volvo's”