Volvo V60 AwD plug in Hybrid uit 2014, met een kapotte hoogvolume accu

Het board om te praten over zaken die exclusief voor de Plug In Hybrid Volvo's van toepassing zijn
arnodeheus
1st Gear member
Berichten: 10
Lid geworden op: 25.05.2021 - 10:03

Vraagje,
Wij hebben een Volvo V60 D6 AWD plug in hybrid, van april 2014, wij zelf hebben hem gekocht in December 2018. 2x is de airco pomp kosteloos vervangen door een Volvo dealer en nu is de hoog volt accu defect er zit een permanente fout op, kosten van het vervangen zijn, 12.789,00 bij een volvo dealer, waar we ook navragen of zoeken, niemand is nog bekend met dit defect, Volvo dekt het niet want hij heeft 194.000 kilometer gereden en is niet altijd in onderhoud geweest bij Volvo. Iemand een idee wat we hier nog mee kunnen?
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 12219
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

"EV Repair - Reparatie en onderhoud van Elektrische Auto's" https://ev-repair.nl?gclid=Cj0KCQjwwLKF ... WfEALw_wcB
Gebruikersavatar
NielsPHEV
7th Gear member
Berichten: 5095
Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13

oei, er zijn volgens mij bedrijven die accu's refurbishen, of ze ervaring hebben met de V60 weet ik. Los van de accu zelf heb ik wel begrepen dat er ook een regeleenheid is die kapot kan gaan en die ook zeer prijzig is. Is er geen schade auto waar iets mee te doen is ? want om dit soort bedragen te moeten uitgeven aan een 7 jaar oude auto met 200 k km's lijkt me nogal een drempel
arnodeheus
1st Gear member
Berichten: 10
Lid geworden op: 25.05.2021 - 10:03

Klopt, dat bedrag gaan we niet meer uitgeven, nu hopen dat er iemand ervaring heeft, ons kan helpen aan een goedkopere oplossing, hoe kom je aan een schadeauto en hoe weet je dat het overplaatsen goed gaat, welk bedrijf zou dat kunnen en we zijn bang dat je weer een risico neem
Hans O.
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 13.08.2020 - 15:19

Neem eens contact op met Dortmans van https://www.hybride-shop.nl/. Wellicht kan hij je helpen.
arnodeheus
1st Gear member
Berichten: 10
Lid geworden op: 25.05.2021 - 10:03

Hans O. schreef: 25.05.2021 - 13:25 Neem eens contact op met Dortmans van https://www.hybride-shop.nl/. Wellicht kan hij je helpen.

BEDANKT, gaan we doen
Annemia
1st Gear member
Berichten: 40
Lid geworden op: 24.03.2008 - 12:11
Locatie: Groningen

Ik heb eenzelfde auto, ook bouwjaar 2014 en bijna 225.000 op de teller. Wel altijd in onderhoud gehad bij Volvo en de garantie kunnen verlengen tot 8 jaar of 250.000 km. Ben bezig geweest met inruilen en toen werd er maximaal € 10.000 voor gegeven. Jouw auto lijkt me de reparatie dus niet waard.

Gaan we hier wel lezen hoe dit afloopt?
360 340 V70 V70 XC90 V70 V60PIH XC40
Gebruikersavatar
Frits V70
5th Gear member
Berichten: 1202
Lid geworden op: 15.08.2014 - 19:49
Locatie: Groningen

Annemia schreef: 25.05.2021 - 16:05 Ik heb eenzelfde auto, ook bouwjaar 2014 en bijna 225.000 op de teller. Wel altijd in onderhoud gehad bij Volvo en de garantie kunnen verlengen tot 8 jaar of 250.000 km. Ben bezig geweest met inruilen en toen werd er maximaal € 10.000 voor gegeven. Jouw auto lijkt me de reparatie dus niet waard.

Gaan we hier wel lezen hoe dit afloopt?
Is dit geval een incident? Ik las vanmiddag ook iets over een terrein bij Parijs die vol zou staan met kapotte gemeente auto's, daarvan waren de accu's ook kapot. Vervangen van de gehele auto was goedkoper dan de accu zelf. Als dit de milieuvriendelijke oplossing moet zijn krijg ik nu wel mijn vraagtekens.
Van:
Saab 9-3 Tid Estate,
Saab 9-3 TTid Estate,
V70 2.4 D5 (2008),
XC60 D3 (2011)
naar:
XC70 D4 (5 cil 400 >>> 480Nm) (2014)
en:
Saab 9-3 Cabriolet 1.8t Hirsch
V60Driver
3rd Gear member
Berichten: 364
Lid geworden op: 28.05.2018 - 20:47

Kijk eens bij www.Deijne.nl. Gespecialiseerd in gebruikte Volvo onderdelen. Heeft er ook veel staan, inclusief PIH modellen.

Die bijna 13.000 Euro is een hoog bedrag. Maar je moet jezelf afvragen of je voor dat bedrag een vergelijkbare auto er voor terug krijgt. Dat zou dit bedrag dan toch kunnen rechtvaardigen om het uit te geven aan je auto. Die keuze moet je zelf maken.
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 12219
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

Dit is wat het kost bij 'n dealer, dan heb je 'n nieuwe accu plus arbeidsloon..
Dat accu's eindig zijn zie je ook bij El. Fietsen al jaren
arnodeheus
1st Gear member
Berichten: 10
Lid geworden op: 25.05.2021 - 10:03

OGA244 schreef: 25.05.2021 - 18:11 Dit is wat het kost bij 'n dealer, dan heb je 'n nieuwe accu plus arbeidsloon..
Dat accu's eindig zijn zie je ook bij El. Fietsen al jaren
Klopt, maar 7 jaar is wel erg kort en het komt er op neer dat de auto dan is afgeschreven
arnodeheus
1st Gear member
Berichten: 10
Lid geworden op: 25.05.2021 - 10:03

V60Driver schreef: 25.05.2021 - 17:29 Kijk eens bij www.Deijne.nl. Gespecialiseerd in gebruikte Volvo onderdelen. Heeft er ook veel staan, inclusief PIH modellen.

Die bijna 13.000 Euro is een hoog bedrag. Maar je moet jezelf afvragen of je voor dat bedrag een vergelijkbare auto er voor terug krijgt. Dat zou dit bedrag dan toch kunnen rechtvaardigen om het uit te geven aan je auto. Die keuze moet je zelf maken.

Stel dat je er dan weer 7 jaar mee rijdt, dan haal je de kosten er nooit uit, wij vinden het niet waard
arnodeheus
1st Gear member
Berichten: 10
Lid geworden op: 25.05.2021 - 10:03

Annemia schreef: 25.05.2021 - 16:05 Ik heb eenzelfde auto, ook bouwjaar 2014 en bijna 225.000 op de teller. Wel altijd in onderhoud gehad bij Volvo en de garantie kunnen verlengen tot 8 jaar of 250.000 km. Ben bezig geweest met inruilen en toen werd er maximaal € 10.000 voor gegeven. Jouw auto lijkt me de reparatie dus niet waard.

Gaan we hier wel lezen hoe dit afloopt?
Nee, de auto is het niet meer waard, vandaag bij een ander bedrijf nagevraagd, daar kosten nieuwe accu's ook 11.000 euro en gereviseerd ong 3400, maar dan heb je maar 80 procent terug, dat is ook nog de vraag of dat het waard is, we gaan er nog even goed over nadenken en we laten weten als we er uit zijn
Gebruikersavatar
NielsPHEV
7th Gear member
Berichten: 5095
Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13

dat de accu maar 80% cap zou hebben bij een revisie voor 3400 zou voor mij geen probleem zijn zolang de accu maar blijft werken en je ook enige garantie hebt dat de de accu een paar jaar blijft werken, zelfs met nauwelijks accu capaciteit is een D6 een erg fijne wagen
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 12219
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

Koop 'n andere auto van 25k, daar is volgend jaar ook zomaar 7.5k af..
Zou idd n accurevisie bedrijf opzoeken
Gebruikersavatar
Gouwe
6th Gear member
Berichten: 4536
Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44

En je D6 zonder werkende accu verkopen betekent ook dat hij de oud ijzer prijs oplevert..... Oftewel je schrijft dan veel meer af dan 3500 euro.
Ben dan wel weer benieuwd waar die 80% vandaan komt / op slaat, wellicht een gegarandeerde minimum capaciteit? En vergis je niet, dan had je waarschijnlijk ook voordat je accu de geest gaf). Geen enkele 7 jaar oude accu haalt nog 100%.
Overigens leef ik met je mee en vind ik het behoorlijk balen voor je dat de accu nu kapot is en ik wens je wijsheid toe in de te nemen beslissing.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor de fun een Z4 roadster er bij
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
V60Driver
3rd Gear member
Berichten: 364
Lid geworden op: 28.05.2018 - 20:47

arnodeheus schreef: 25.05.2021 - 18:26 Stel dat je er dan weer 7 jaar mee rijdt, dan haal je de kosten er nooit uit, wij vinden het niet waard
Kosten haal je nooit uit een auto berijden. Auto’s kosten altijd geld (althans bij mij) Maar ik ben het wel met je eens dat dit een erg groot bedrag is voor deze auto. Ik zou voor een gereviseerde accu gaan. En dan bekijken of je deze auto wilt blijven rijden of inruilen. Iets moet je doen (helaas) want nu heeft de auto alleen schroot waarde. Succes met je keuze in deze lastige en vervelende situatie.
Gebruikersavatar
Paul
Top Gear member
Berichten: 32840
Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38

Wat balen! Ik zou even die bedrijven contacten die werden genoemd en zou zeker kijken of er niet gewoon een accu uit een total losse D6 in kan.
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY23 XC40 Pure Electric Plus
michelm1978
2nd Gear member
Berichten: 211
Lid geworden op: 13.11.2006 - 10:40

Even advocaat van de duivel spelen... rijdt de auto ook zonder accu? Dus gewoon op diesel? Waarom dan de accu er niet uithalen en nog een paar jaar lage wegenbelasting betalen, maar wel een lekkere d5 onder de kap. Een d4 van dezelfde leeftijd kost t zelfde, maar betaal je meer belasting voor. Vergeet niet dat deze auto’s al vanaf 70k komen en je een heerlijke auto rijdt voor een fractie van de nieuwprijs. Natuurlijk had je m niet voor dat doel gekocht. Gevoelsmatig zou ik maximaal 2.000 uit willen geven om een accu weer werkend te krijgen.
Gebruikersavatar
V480-S60
8th Gear member
Berichten: 19427
Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
Locatie: La Grande Verriere

Nee, de auto rijdt niet zonder accu.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 236.000 kms (6-18 tm ..)
Plaats reactie

Terug naar “Plug In Hybrid Volvo's”