Volvo had het kunnen maskeren door het gecombineerd vermogen gelijk te houden, dan start je de brandstofmotor bij 80 en gooi je die bij 100 weer uit. Klinkt een beetje raar maar de oude V60 PIH werkte op soortgelijke manier. Daar werd de elektromotor gebruikt om de schakelmomenten van de dieselmotor weg te poetsen.dimitripb schreef: ↑26.08.2021 - 10:42 Dat was duidelijk maar ik wist niet dat dat principe (bijna) alleen bij de XC40 werd toegepast. Ik dacht dat het een algemene omschrijving van een hybride was. Blijft dan toch raar dat de fabrikant de negatieve rij-eigenschap die eruit voortvloeit voor lief neemt. Wel een goede uitleg van het probleem overigens!
Betekend wel dat je voor 10 seconde een brandstofmotor aanslingert met alle vragen die daar dan weer bij komen. In hybrid en power gebeurd dit wel omdat die brandstofmotor toch al draait. Als ontwerper zou ik er voor kiezen om vanaf 80 altijd de brandstofmotor er bij aan te gooien, maar daar denkt de WLTP-afdeling vast anders over.