2014 D6 | Fluitende 6e versnelling >

Het board om te praten over zaken die exclusief voor de Plug In Hybrid Volvo's van toepassing zijn
Plaats reactie
Gebruikersavatar
360Degreez
5th Gear member
Berichten: 1519
Lid geworden op: 20.10.2004 - 19:02
Locatie: Poortugaal

Ha Volvisten,

Sinds een paar maanden maakt de bak van, zoals we hem liefkozend noemen; "de foptesla", in de zesde versnelling een fluitend geluid wat hoorbaar is bij matige belasting en intensiveert bij volledige belasting.

Vorige week heb ik daarom de bak laten powerflushen waarbij ze de.."appelstroop" hebben vervangen voor een frisse plens smeersap. De eerste 20 kilometer na de flush was het gefluit er nog tot het plotseling verdween en ook wegbleef! Blij als een kind, want ik had het ergste verwacht.

Ik rij zo'n 100km per dag en afgelopen vrijdag echter was de fluittoon plots terug, hetzij minder heftig van voor de flush. Gezien het fluiten alleen in de zesde versnelling voorkomt vermoed ik slijtage aan de vertanding.

De vraag is of de auto fluitend écht hoogbejaard kan worden (nu al 304.000), of ik zachtjesaan "project bakrevisie" moet gaan overwegen? Zeker omdat ik in ieder geval volgend jaar nog met de Beyerland aan de knobbel de Franse alpen wil trotseren.

Iemand bekend met het fluiten van deze bakken en of dit reden is voor een dermate heftig herstel?
Plaats reactie

Terug naar “Plug In Hybrid Volvo's”