Volvo on call auto offline

Het board om te praten over zaken die exclusief voor de Plug In Hybrid Volvo's van toepassing zijn
Plaats reactie
volvopilot
2nd Gear member
Berichten: 154
Lid geworden op: 03.01.2018 - 15:31

Dag allemaal,

gister is mijn 2015 V60 D6 twin engine voor een 180k beurt bij de dealer geweest. Dure grap natuurlijk. Hierbij is ook de 12V accu vervangen. Dikke rekening van ruim €2000,-. Hoort er bij, verder is het een fijne auto.

Afgelopen maand heeft mijn Volvo on call app de melding dat mijn auto offline is en dat ik deze handmatig moet starten om weer connectie te maken. Dit handmatig starten geeft niet de oplossing. De auto gaf verder helemaal geen melding in de display dat er problemen waren.

Gister bij het afgeven van de auto bij de dealer even kort gevraagd of hiervoor een oplossing is zonder al te hoge kosten. De oplossing zou kunnen zijn nieuwe software laden.

Toen ik thuis zat te wachten kreeg ik tot 3 keer toe een melding van mijn volvo on call app dat het auto alarm was afgegaan incl locatie (de dealer). Ofwel, er is nog enige vorm van communicatie dus tussen de auto en volvo on call.

Helaas werd mij telefonisch verteld dat de software update niet geholpen had en dat ik even voor €1500,- een nieuwe telecom module kon kopen. Dat zou dan de oplossing zijn voor de foutmelding die de auto nu geeft bij het starten van de auto: 'volvo on call service vereist'.

Het voelt erg krom om een auto te brengen, €2000,- te betalen om vervolgens een auto mét foutmelding terug te krijgen. Deze onvrede heb ik ook uitgesproken bij de dealer maar hier konden ze verder niets mee. Dat volvo on call niet werkt is voor mij namelijk geen heel groot probleem. Maar een foutmelding wel, ook met oog op inruilen van de auto t.z.t.

Nu ben ik benieuwd of mensen ervaring hebben met deze telecom module en of ze deze problemen herkennen. Ik kan me niet voorstellen dat deze namelijk compleet defect is door de alarm communicatie. Of weten mensen of VOC compleet te deactiveren is in de auto zodanig dat ik de melding kwijt ben?

En in hoeverre ben ik reëel dat ik mag verwachten dat ik de auto terugkrijg zoals ik 'm heb afgegeven bij de dealer? Er is mij op geen enkele manier verteld dat het updaten dit tot gevolg kan hebben.
2016 Volvo V60 D6 Twin Engine
2006 Volvo S40 1.8
2011 Volvo V50 D2
Gebruikersavatar
Obbetuning
2nd Gear member
Berichten: 244
Lid geworden op: 21.12.2012 - 13:14
Locatie: Elst (Gld)- werkplaats
Contacteer:

Hoi Volvopilot,

Volvo on call staat in de auto configuratie (bij jou staat deze aan).
We kunnen Volvo on call uitzetten, dan is jou melding daarover weg.
Wat je met een klik van de muis al niet kan leren.

www.obbetuning.nl (voorheen volvotune)
Gebruikersavatar
Bursting_Blue_II
2nd Gear member
Berichten: 82
Lid geworden op: 17.01.2023 - 09:54

Tja, dan is de melding wel weg maar de oorzaak niet verholpen. Gezien de zorgen over de foutmelding bij 'doorverkoop' klinkt dat een beetje als wegmoffelen. Wel bizar dat de dealer hier geen enkel boetekleed aantrekt, want ze zouden zo moeten kunnen zien wanneer de foutcode voor het eerst opdoemde. Gezien het vervangen van een accu klinkt het wel erg 'toevallig'.
nv.apple
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 17.11.2019 - 12:15

De Volvo dealer probeerde mij ook wijs te maken dat er een nieuwe module in moest (à € 1600,-)
Bleek in mijn geval dat de auto zo lang in de werkplaats had gestaan met afgekoppelde accu's dat de VOC batterij leeg was gelopen.
Ik heb deze toen zelf vervangen en gereset met VIDA. dit was bij mij de oplossing.
Ik heb bij de Volvo dealer toch vaak het idee dat er erg makkelijk voor heel veel geld aan onderdelen vervangen wordt terwijl dit niet nodig is...

Krijg steeds meer het idee dat dit standaard geldklopperij is bij de Volvo dealer...

zie ook onderstaande topic:
viewtopic.php?p=1752773#p1752773
Plaats reactie

Terug naar “Plug In Hybrid Volvo's”