Eigenaren van elektrische auto's kunnen langer blijven genieten van korting op de wegenbelasting. Dat wil het demissionaire kabinet bekendmaken bij het verschijnen van de voorjaarsnota, melden bronnen aan de politieke redactie van RTL Nieuws. Wel wordt de belastingkorting de komende jaren alsnog langzaam afgebouwd. Vanaf 2026 gaan elektrische rijders 60 procent wegenbelasting betalen, vanaf 2029 wordt dat 65 procent en vanaf 2031 verdwijnt de korting dan alsnog helemaal. Omdat de korting op de wegenbelasting deels blijft bestaan, blijft de schatkist geld mislopen. Om dat gat te vullen, zal de belasting voor zogenoemde plug-in hybride auto's (met een brandstofmotor en een stekker) worden verhoogd. Zij gaan vanaf volgend jaar al de volledige wegenbelasting betalen. Nu is dat maar 50 procent.
bron: RTL nieuws
Mods edit: titel aangepast
Wegenbelasting op Plug In Hybrid in NL - verkeerd bericht in de krant
- Rogier64
- 4th Gear member
- Berichten: 983
- Lid geworden op: 10.04.2006 - 21:57
- Locatie: Achterhoek
2020 Volvo V60 T4 Inscription Polestar Engineered Alderbastend compleet
V40 T3 Dynamic Edition Geartronic IntelliSafe Pro MY2019
V70LE T4 PowerShift, MY2012, Family Line, Driver Support Line
V70 2.0D, MY2009 Prof. Tunex
V70 T5 aut, MY2001 Full Options
V70 2.5 Europa, MY1998
V40 T3 Dynamic Edition Geartronic IntelliSafe Pro MY2019
V70LE T4 PowerShift, MY2012, Family Line, Driver Support Line
V70 2.0D, MY2009 Prof. Tunex
V70 T5 aut, MY2001 Full Options
V70 2.5 Europa, MY1998
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Berichten: 21430
- Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
Lijkt mij prima dat iedereen MRB betaalt. Of juist niemand en dat het MRB verwerkt wordt in de benzineprijs. Wie onzuinig rijdt betaalt dan meer dan een ander die wel een zuinige auto heeft.
Mark
Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying.
Arthur C. Clarke
Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures/
Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying.
Arthur C. Clarke
Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures/
- OGA244
- 8th Gear member
- Berichten: 12458
- Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
- Locatie: Skåne
Veel particuliere plug in rijders rijden om de lagere uitstoot cq het lagere verbruik, die zijn een stuk gemotiveerder dan zakelijke die uitsluitend voor de bijtelling gingen (en mogelijk zelfs nooit geladen hebben) de suggestie wordt nu ook gedaan dat de plug in rijder extra gestraft wordt om de voorlopige lasten verlichting van de ev rijders te financieren.
In de brandstof wordt in Nederland met de hoogste brandstof prijzen van Europa ook wel weer een dingetje
In de brandstof wordt in Nederland met de hoogste brandstof prijzen van Europa ook wel weer een dingetje
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 225
- Lid geworden op: 13.11.2006 - 10:40
Het batterijpakket van onze V60 D6 is dood verklaard door de dealer, sinds afgelopen maandag storing op het dashboard. Auto heeft 325.000km gereden, vanaf nieuw altijd dealer onderhoud. We stonden op het punt om een refurbished batterij te laten plaatsen of de auto verkopen. Doordat we vanaf volgend jaar volle pond gaan betalen, nu maar definitef afscheid nemen van deze fijne auto... Jammer, maar het is niet anders.
Een gelukje.. had de auto eigenlijk verkocht aan een particulier. Dit ging door omstandigheden niet door. Blij voor hem (en mij, had deze discusie niet willen voeren).
Een gelukje.. had de auto eigenlijk verkocht aan een particulier. Dit ging door omstandigheden niet door. Blij voor hem (en mij, had deze discusie niet willen voeren).
- Frits V70
- 5th Gear member
- Berichten: 1222
- Lid geworden op: 15.08.2014 - 19:49
- Locatie: Groningen
En wat krijg je dan voor een dood verklaarde auto? 6.000,- minder i.v.m. nieuw accu pakket?michelm1978 schreef: ↑10.04.2024 - 18:19 Het batterijpakket van onze V60 D6 is dood verklaard door de dealer, sinds afgelopen maandag storing op het dashboard. Auto heeft 325.000km gereden, vanaf nieuw altijd dealer onderhoud. We stonden op het punt om een refurbished batterij te laten plaatsen of de auto verkopen. Doordat we vanaf volgend jaar volle pond gaan betalen, nu maar definitef afscheid nemen van deze fijne auto... Jammer, maar het is niet anders.
Een gelukje.. had de auto eigenlijk verkocht aan een particulier. Dit ging door omstandigheden niet door. Blij voor hem (en mij, had deze discusie niet willen voeren).
Van:
Saab 9-3 Tid Estate,
Saab 9-3 TTid Estate,
V70 2.4 D5 (2008),
XC60 D3 (2011)
XC70 D4 (5 cil 400 >>> 480Nm) (2014)
Naar:
Saab 9-3 Cabriolet 1.8t Hirsch
Saab 9-3 Tid Estate,
Saab 9-3 TTid Estate,
V70 2.4 D5 (2008),
XC60 D3 (2011)
XC70 D4 (5 cil 400 >>> 480Nm) (2014)
Naar:
Saab 9-3 Cabriolet 1.8t Hirsch
- Frits V70
- 5th Gear member
- Berichten: 1222
- Lid geworden op: 15.08.2014 - 19:49
- Locatie: Groningen
Niet. Levert niet genoeg op. De melkkoe van jou en mij wordt zo lang mogelijk levend gehouden. Geen MRB op elektrische auto's geeft nu al een probleem voor de overheid Met uitsmeren proberen ze het te verzachten, maar je hebt de kans dat dat nog een groter probleem gaat geven. De aanschaf van E wordt dan mogelijk door jou en mij nog langer uitgesteld, want wie vertrouwt er nou op dat over 2 jaar het uitsmeren alsnog gestopt wordt? Het kan maar zo in de tegenwoordige politiek.
Van:
Saab 9-3 Tid Estate,
Saab 9-3 TTid Estate,
V70 2.4 D5 (2008),
XC60 D3 (2011)
XC70 D4 (5 cil 400 >>> 480Nm) (2014)
Naar:
Saab 9-3 Cabriolet 1.8t Hirsch
Saab 9-3 Tid Estate,
Saab 9-3 TTid Estate,
V70 2.4 D5 (2008),
XC60 D3 (2011)
XC70 D4 (5 cil 400 >>> 480Nm) (2014)
Naar:
Saab 9-3 Cabriolet 1.8t Hirsch
- Gouwe
- 6th Gear member
- Berichten: 4875
- Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44
Het gewenste effect is dat iedereen nu een BEV koopt, het daadwerkelijke effect is dat veel mensen door de wispelturigheid (of noem het onbetrouwbaarheid van de politiek) gaan afwachten en ondertussen dus niet gaan investeren.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor de fun een Z4 roadster er bij
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
-
- Starter
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 07.04.2024 - 18:46
Ik heb het nieuwsbericht op RTL4 gezien zojuist, daar werd met geen woord gerept over een eerdere afschaffing van de MRB-korting voor PHEV’s. Er was een BBB-woordvoerder die zich afvroeg hoe het later afbouwen van de MRB-korting voor EV’s betaald zou worden. Daar volgde geen antwoord of suggestie op in het nieuwsitem.
Men maakte wel de kanttekening dat de uitvoer hiervan aan het nieuwe kabinet zou worden gelaten. Dus ja… Ik heb nog geen PHEV, of überhaupt een Volvo maar reken wel met het volle pond MRB met de maandelijkse lasten.
Men maakte wel de kanttekening dat de uitvoer hiervan aan het nieuwe kabinet zou worden gelaten. Dus ja… Ik heb nog geen PHEV, of überhaupt een Volvo maar reken wel met het volle pond MRB met de maandelijkse lasten.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 225
- Lid geworden op: 13.11.2006 - 10:40
Rond de 4.500 euro. Met een gezond pakket rond de 6.500 euro (particuliere verkoop).Frits V70 schreef: ↑10.04.2024 - 18:34En wat krijg je dan voor een dood verklaarde auto? 6.000,- minder i.v.m. nieuw accu pakket?michelm1978 schreef: ↑10.04.2024 - 18:19 Het batterijpakket van onze V60 D6 is dood verklaard door de dealer, sinds afgelopen maandag storing op het dashboard. Auto heeft 325.000km gereden, vanaf nieuw altijd dealer onderhoud. We stonden op het punt om een refurbished batterij te laten plaatsen of de auto verkopen. Doordat we vanaf volgend jaar volle pond gaan betalen, nu maar definitef afscheid nemen van deze fijne auto... Jammer, maar het is niet anders.
Een gelukje.. had de auto eigenlijk verkocht aan een particulier. Dit ging door omstandigheden niet door. Blij voor hem (en mij, had deze discusie niet willen voeren).
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 225
- Lid geworden op: 13.11.2006 - 10:40
-
- 1st Gear member
- Berichten: 41
- Lid geworden op: 21.07.2021 - 10:20
Dit is helemaal niet correct! Lees: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... en-klimaatRogier64 schreef: ↑10.04.2024 - 17:05 Eigenaren van elektrische auto's kunnen langer blijven genieten van korting op de wegenbelasting. Dat wil het demissionaire kabinet bekendmaken bij het verschijnen van de voorjaarsnota, melden bronnen aan de politieke redactie van RTL Nieuws. Wel wordt de belastingkorting de komende jaren alsnog langzaam afgebouwd. Vanaf 2026 gaan elektrische rijders 60 procent wegenbelasting betalen, vanaf 2029 wordt dat 65 procent en vanaf 2031 verdwijnt de korting dan alsnog helemaal. Omdat de korting op de wegenbelasting deels blijft bestaan, blijft de schatkist geld mislopen. Om dat gat te vullen, zal de belasting voor zogenoemde plug-in hybride auto's (met een brandstofmotor en een stekker) worden verhoogd. Zij gaan vanaf volgend jaar al de volledige wegenbelasting betalen. Nu is dat maar 50 procent.
bron: RTL nieuws
Volgend jaar krijg je nog steeds de geplande 25% korting, het verschil is dat we dit jaar nog steeds 50 % kregen. Het voordeel met afbouw is dus een jaar verschoven!
En ja alle nieuwssites kopiëren dit foutieve bericht zonder check bij de overheid,....
- raspaardje
- 6th Gear member
- Berichten: 2924
- Lid geworden op: 30.05.2012 - 10:07
- Locatie: Regio Utrecht
Het zijn allemaal nog plannen, er is nog niks definitiefs.
Inclusief de MRB korting voor PHEVs die voor volgend jaar naar 0% zou gaan ipv de nu bekende 25%.
Wel goed lezen en opletten.
Inclusief de MRB korting voor PHEVs die voor volgend jaar naar 0% zou gaan ipv de nu bekende 25%.
Wel goed lezen en opletten.
2019 Volvo V60 T5 R-Design Polestar - Osmium Grey
2017 Fiat 124 Spider Lusso - Bianco Ghiaccio Perla
2017 Fiat 124 Spider Lusso - Bianco Ghiaccio Perla
- BlackcurrantV70
- 7th Gear member
- Berichten: 8211
- Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
- Locatie: Tussen EBBR en EBAW
Woow dan hebben we in Belgie nog niet te klagen, ik betaal 540€/jaar wegenbelasting voor een S90 D4 zonder adblue.michelm1978 schreef: ↑10.04.2024 - 21:12Dat klopt.. met een kwart korting was het voor ons nog wel rond te rekenen, nu is het dus vanaf 2025 215 euro per maand aan wegenbelasting.
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder, professional business pack, etc...
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum + enkele opties Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum + Xenium pack Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 6cyl diesel 300.000km
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder, professional business pack, etc...
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum + enkele opties Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum + Xenium pack Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 6cyl diesel 300.000km
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 225
- Lid geworden op: 13.11.2006 - 10:40
Ja.. jullie hebben daar in de bourgondische lage landen nog niet zoveel te klagen...
- diesel01
- 8th Gear member
- Berichten: 19966
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Hier 185 per maand voor een D5, X12 en je snapt waarom dit wel de laatste diesel word, neem ik voor het gemak niet het onderhoud mee.BlackcurrantV70 schreef: ↑11.04.2024 - 09:16Woow dan hebben we in Belgie nog niet te klagen, ik betaal 540€/jaar wegenbelasting voor een S90 D4 zonder adblue.michelm1978 schreef: ↑10.04.2024 - 21:12Dat klopt.. met een kwart korting was het voor ons nog wel rond te rekenen, nu is het dus vanaf 2025 215 euro per maand aan wegenbelasting.
Er staan hele strakke E300e T te koop voor nette prijzen, daar zit ik een beetje naar te kijken.
Nadeel is de verhoogde vloer bij de Benz.
Laatst gewijzigd door diesel01 op 11.04.2024 - 10:04, 1 keer totaal gewijzigd.
V90 D5 AWD Inscription Polestar B&W, HUD, 360camera, standkachel trekhaak
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
- OGA244
- 8th Gear member
- Berichten: 12458
- Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
- Locatie: Skåne
In Zweden betaalde men voor een xc90 diesel €90 in de maand, een relatief lichte V40D2 was hier al €130 p/mnd..
De Nederlandse overheid durft wel..
Nu schaamteloos (en eerder dan verwacht) de rekening dan maar presenteren aan PHEV rijders die waarschijnlijk zomaar stukken zuiniger en schoner rijden dan om het even welke ice rijder..
Belast auto's met meer dan 200 gr co2 uitstoot met een mrb verhoging van 100% of meer wil je qua terug dringen van uitstoot iets doen (of vliegtuigen en schepen...)
De Nederlandse overheid durft wel..
Nu schaamteloos (en eerder dan verwacht) de rekening dan maar presenteren aan PHEV rijders die waarschijnlijk zomaar stukken zuiniger en schoner rijden dan om het even welke ice rijder..
Belast auto's met meer dan 200 gr co2 uitstoot met een mrb verhoging van 100% of meer wil je qua terug dringen van uitstoot iets doen (of vliegtuigen en schepen...)
Laatst gewijzigd door OGA244 op 11.04.2024 - 09:57, 1 keer totaal gewijzigd.
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 41121
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
Mods break
En ik maar denken dat dit topic over MRB op hybride Volvo's gaat.
Heren, we dwalen weer af.
En ik maar denken dat dit topic over MRB op hybride Volvo's gaat.
Heren, we dwalen weer af.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70