Sensus Connected Touch

Over Sensus, Sensus Connect, Sensus Connet Touch etc
Gebruikersavatar
Ben
Executive Member
Berichten: 40631
Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
Locatie: Even ten noorden van de Paltz
Contacteer:

Marc Apeldoorn schreef:Bart, jij hebt het over een andere groep dan ik. Ik heb het over de groep Volvo rijders die een niet nieuwe Volvo hebben met Sensus. Deze groep wordt simpelweg niet bediend door Volvo vanwege de prijs...
Wie weet wat er allemaal moet gebeuren om dat in te bouwen?
Moet de halve auto dan uit elkaar?
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

volvosan schreef:Lekkere benadering hoor, een klant van je een centenneuker noemen. Maar je ben blij vanwege de verkoop. Zegt mij genoeg.
Als je ziet wat mensen soms uithalen om € 25,-- per maand te privé besparen zijn sommigen inderdaad volkomen idioten qua kosten voor de zaak... en ik noem ze dan inderdaad dcentenneukers....
Wat was de reden voor jou ook alweer om een pih te kopen?
Marc Apeldoorn schreef:Bart, jij hebt het over een andere groep dan ik. Ik heb het over de groep Volvo rijders die een niet nieuwe Volvo hebben met Sensus. Deze groep wordt simpelweg niet bediend door Volvo vanwege de prijs...
Ik doe al wat langer volvo's, in 1999 betaalde je voor een rti systeem in een V70 in guldens nog 10.500,--, je hebt in jouw voorbeeld al sensus, dan zou ik zelf die € 500,-- er niet voor over hebben om wat op internet te kunnen klooien, maar jij vind het een te verantwoorden investering
Volvo for life
Gebruikersavatar
RichieB
6th Gear member
Berichten: 2784
Lid geworden op: 13.05.2008 - 17:46
Locatie: Goeree-Overflakkee

Iemand een kale auto laten bestellen en dan laten aankleden met accessoires is falend leasebeleid. Maar om die € 25 in de bijtelling te compenseren moeten de inkomsten worden verhoogd, bijv. via een tijdelijke onkosten vergoeding oid. De meeste bedrijven zullen het te lastig vinden om hierin een kostenoptimalisatie te doen die ook de financiele situatie van de berijder meeneemt. Dus krijg je het gedrag dat Bart beschrijft.
Tesla Model S 75D, 2018 AWD Enhanced Autopilot 2.5 Sunroof
Tesla Model S 70, 2016 base + black headliner
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
V70 MY2012 T4 Powershift LE Luxery Line Driver Support Line Family Line
V70 MY2004 Geartronic 185pk
Gebruikersavatar
Bluemagics
4th Gear member
Berichten: 509
Lid geworden op: 14.01.2013 - 15:14
Locatie: Den Haag

bart simpson schreef:
Marc Apeldoorn schreef:Ik zouhet graag willen hebben, maar is een echt absurde prijs,gaat nergens over 1550 Euro..
En ben benieuwd welk percentage van de Volvo rijders met een 7 Sensus in hun auto dit achteraf laten in bouwen, 0,01%????
centenneukers die vanwege de bijtelling achteraf liever het driedubbele betalen
Dit is een duidelijk voorbeeld van het kromme beleid van de moderatoren op de forum hier. Topic's sluiten omdat zij vinden dat wij (de PIH kopers) opmerkingen maken die niet bevorderend zijn voor de sfeer op het forum. Wat doet BS dan en waarom wordt hier dan nooit wat van gezegd?

Iemand geeft terecht aan dat 1550,- euro best duur is voor een touch screen. Pas sinds deze week is de nieuwe prijslijst voor de PIH uitgekomen waarop je hetzelfde systeem als optie kan nemen voor 500,- (een meer realistische prijs). Hiervoor hadden we alleen de mogelijkheid om het systeem als accessoire te bestellen voor +/- 1500,- euro.

BS: We hebben het al over gehad in PM's, maar ik hoop echt dat je dat je iets socialer wil reageren. Dit is vriendelijker tegen je potentiële klanten. Je bent niet de enige die in deze tijd te maken heeft met kritischere klanten.

@Forum admin & moderatoren: Graag eerlijke en gelijke behandelingen op het forum. Het zou jullie sieren om ook wat van te zeggen wanneer iemand als BS opmerkingen maakt die niet bevorderend zijn voor de sfeer. Om maar niet te praten over de off-topic gehalte van zijn bericht. Het gaat hier om de Sensus Touch ipv zijn frustraties over zijn klanten. Zelf ben ik (gelukkig) niet een van zijn klanten en hoef zijn frustraties dan ook niet in mijn topic over de Sensus Connected Touch.

En nu weer on-topic graag.
Gebruikersavatar
NielsPHEV
7th Gear member
Berichten: 5105
Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13

Bluemagics BS is een gerespecteerd forumer oa gezien zijn inhoudelijke kennis. Hem wordt op tal van punten tegenwicht geleverd zie ook een aantal van mijn postings. Volgens mij is het geen enkel probleem om van mening te verschillen zolang we netjes en respectvol met elkaar omgaan. Hierbij zal de een wat meer primair reageren en de ander meer poetisch, niets mis mee.
gvs
1st Gear member
Berichten: 47
Lid geworden op: 19.02.2013 - 20:53

NielsPHEV schreef:Kijk weer een voordeel voor de MY14 plugin bestellers ik moet 1.000 € meer betalen voor connected touch. Nog even en de MY13 PIH rijders starten een mopper topic !
Ruilen? Jouw MY13 tegen mijn MY14...

Dat minimale prijsverschil verrekenen we wel, en dan heb jij alle vrijheid wat betreft kleur, uitvoering etc...

Dan kun je bovendien zonder financiële consequenties gratis afzien van servotronic, arctic night wood inleg, hybrid technology line, inscription metallic lak, verwarmde ruitensproeiers, en niet te vergeten 3 jaar extra garantie op je accu...


Maar eerlijk is eerlijk, je krijgt inderdaad connected toch voor 500 euro, en naar ik me heb laten vertellen automatisch dimmende buitenspiegels...
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

de opmerking was dat het voor dat geld belachelijk is om het te bieden...
Ik leg uit welke groep het koopt en er ontstaat totale verwarring, nog één keer dan...

Achteraf kost een sensus RTI (en dan heb je het hard disk navigatie systeem incl. 7" Multimedia scherm) € 2.055,-
Een Connected Touch, doet € 1.250,- achteraf
Maar... om die eerste te kunnen plaatsen moet je af fabriek wel een high performance audio hebben die wel € 670,-- was...
Nu ben je achteraf dus kwijt € 3.305,-- en was je af fabriek al kwijt € 670,--

Af fabriek had de hele combinatie als b.v. een BBP € 1.195,-- geweest, met een upgrade van € 500,-- voor de connected touch, voor € 1.695,-- had je dan ook nog metaallak en een parkassist gehad...

De "winst" van de centenneuker is dus iets van 25% van € 1.000,-- is € 250,-- bruto in het 52% i.b. tarief is dat dan weer € 11,-- netto p/mnd (ofwel € 528,-- over 48 mnd) dat mocht zijn werkgever dan weer kosten € 3.975,-- (zonder metaallak en parkassist) ipv € 1.695,--, maar ze zijn er die het langs die weg doen en daarom biedt Volvo het aan.....
Volvo for life
Marc Apeldoorn
5th Gear member
Berichten: 1933
Lid geworden op: 17.07.2009 - 10:11

Zal sowieso niet suc6vol zijn, mindere kwaliteit dan BMW's oplossing.
Ben benieuwd hoeveel ze er gaan slijten en bovenal benieuwd hoe lang het duurt alvorens de prijs daalt...
Oh ja..
Fijne paasdagen allemaal :albino:
S80 V8
XC90 V8
C70 2006
V70 R 2004
V70 T5 2005
S80 D5 GT 2012
V70 T4 LE 2012
XC90 Summum 2006
V70 D5 AWD 2006
S60 D5 2002
850 2.5
Gebruikersavatar
NielsPHEV
7th Gear member
Berichten: 5105
Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13

terug on topic, ik ben benieuwd naar ervaringen er zou een extra justificatie voor connected touch kunnen liggen wanneer de kaartupdates goedkoper zijn en actuele flitsers zoals met de tomtom live. Hoop dat er zich snel mensen melden met ervaring
volvosan
3rd Gear member
Berichten: 298
Lid geworden op: 30.01.2013 - 12:25

NielsPHEV schreef:terug on topic, ik ben benieuwd naar ervaringen er zou een extra justificatie voor connected touch kunnen liggen wanneer de kaartupdates goedkoper zijn en actuele flitsers zoals met de tomtom live. Hoop dat er zich snel mensen melden met ervaring
Dat is inderdaad ook een overweging bij mij, het systeem is natuurlijk redelijk makkelijk te updaten / uit te breiden. Of Volvo dat zal doen is natuurlijk de vraag, maar je kunt in principe redelijk makkelijk mee met volgende versies van OS / apps dus ik ga daar wel van uit.

Daarnaast blijft het natuurlijk altijd een afweging, een ingebouwd navisysteem vs iphone/smartphone/tablet. Prima toch als verkiest dat je met losse devices wilt werken, volledig flexibel, goedkoper, maar minder integratie. Anderen willen echter liever een iets meer geintegreerde oplossing. En zoiets komt altijd tegen een hogere prijs. Gewoon een persoonlijke voorkeur/smaak, en daarover valt niet te twisten.
MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid
Gebruikersavatar
RichieB
6th Gear member
Berichten: 2784
Lid geworden op: 13.05.2008 - 17:46
Locatie: Goeree-Overflakkee

Ik ben bang dat ik in mijn V60 MY13 toch weer mijn TomTom 930 met HD Traffic ga monteren. iGo heeft ook Live Traffic, maar ik kan nergens vinden hoe dat zich verhoudt tot HD Traffic van TomTom. Het moet ook wel super-duper slick en perfect zijn wil ik daar 1500 euro voor neertellen.
Tesla Model S 75D, 2018 AWD Enhanced Autopilot 2.5 Sunroof
Tesla Model S 70, 2016 base + black headliner
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
V70 MY2012 T4 Powershift LE Luxery Line Driver Support Line Family Line
V70 MY2004 Geartronic 185pk
Gebruikersavatar
NielsPHEV
7th Gear member
Berichten: 5105
Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13

RichieB schreef:Ik ben bang dat ik in mijn V60 MY13 toch weer mijn TomTom 930 met HD Traffic ga monteren. iGo heeft ook Live Traffic, maar ik kan nergens vinden hoe dat zich verhoudt tot HD Traffic van TomTom. Het moet ook wel super-duper slick en perfect zijn wil ik daar 1500 euro voor neertellen.
Qua plaatsing lijkt me de tomtom lastig enig idee welke plek en mount je gaat gebruiken
Gebruikersavatar
RichieB
6th Gear member
Berichten: 2784
Lid geworden op: 13.05.2008 - 17:46
Locatie: Goeree-Overflakkee

NielsPHEV schreef: Qua plaatsing lijkt me de tomtom lastig enig idee welke plek en mount je gaat gebruiken
Met het nieuwe dashboard zal rechts naast het stuur lastig worden. Maar wellicht dat een van deze twee wel zullen werken. Even wachten tot Brodit de MY14 binnen heeft..
Tesla Model S 75D, 2018 AWD Enhanced Autopilot 2.5 Sunroof
Tesla Model S 70, 2016 base + black headliner
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
V70 MY2012 T4 Powershift LE Luxery Line Driver Support Line Family Line
V70 MY2004 Geartronic 185pk
Gebruikersavatar
NielsPHEV
7th Gear member
Berichten: 5105
Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13

Als je rechtshandig bent is links van het stuur niet prettig lijkt me
Gebruikersavatar
Ben
Executive Member
Berichten: 40631
Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
Locatie: Even ten noorden van de Paltz
Contacteer:

Brodit paddles ? :hello1:
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Gebruikersavatar
RichieB
6th Gear member
Berichten: 2784
Lid geworden op: 13.05.2008 - 17:46
Locatie: Goeree-Overflakkee

NielsPHEV schreef:Als je rechtshandig bent is links van het stuur niet prettig lijkt me
Ach, de Honda Jazz van mijn vrouw heeft ook alleen een mount links. Het is niet ideaal, maar het went. En ik ben bang dat een TomTom links nog steeds functioneler en handiger is dan de geïntegreerde Sensus navigatie. :-(
Tesla Model S 75D, 2018 AWD Enhanced Autopilot 2.5 Sunroof
Tesla Model S 70, 2016 base + black headliner
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
V70 MY2012 T4 Powershift LE Luxery Line Driver Support Line Family Line
V70 MY2004 Geartronic 185pk
Gebruikersavatar
NielsPHEV
7th Gear member
Berichten: 5105
Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13

Ben schreef:Brodit paddles ? :hello1:
Gat in de markt, hij is leuk!
Gebruikersavatar
Bluemagics
4th Gear member
Berichten: 509
Lid geworden op: 14.01.2013 - 15:14
Locatie: Den Haag

Zouden ze eigenlijk installatie van TomTom toestaan en die opnemen in de apps store voor de Sensus Connected Touch? Ik vind die over het algemeen een veel betere navigatie systeem dan wat al die merken standaard bieden.

Alleen de stem al van die mevrouw op de TomTom is veel fijner dan die standaard navigatie meuk. Die lijken vaak door vrouwen van 75+ ingesproken te zijn. :-)
2013 : Volvo V60 PIH - Crystal White
Gebruikersavatar
RichieB
6th Gear member
Berichten: 2784
Lid geworden op: 13.05.2008 - 17:46
Locatie: Goeree-Overflakkee

Dan zal je 'm moeten rooten. Maar het is mogelijk.
Tesla Model S 75D, 2018 AWD Enhanced Autopilot 2.5 Sunroof
Tesla Model S 70, 2016 base + black headliner
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
V70 MY2012 T4 Powershift LE Luxery Line Driver Support Line Family Line
V70 MY2004 Geartronic 185pk
Gebruikersavatar
NielsPHEV
7th Gear member
Berichten: 5105
Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13

Heb net nog even gekeken maar een mount links heeft ook nauwelijks zicht.
Plaats reactie

Terug naar “Communicatie”