Communicatie, Internet, VOC etc.

Over Sensus, Sensus Connect, Sensus Connet Touch etc
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Hansvg
3rd Gear member
Berichten: 411
Lid geworden op: 12.03.2014 - 21:54
Locatie: Weert

Ik heb de diverse berichtjes doorgespit, maar raak het overzicht snel kwijt.
Klopt mijn volgende samenvatting:

Volvo-on-Call is aparte applicatie met aparte SIM (geen "openbaar" gebruik), geen kosten voor gebruik behalve het VOC-abonnement (eerste 3jr inclusief)?
Bij VOC optie wordt ook een aparte SIM-kaart aansluiting geleverd, die zelf te gebruiken is (wordt niet door VOC optie zelf gebruikt, is alleen commercieel gekoppeld)?
Applicaties kunnen via deze SIM-kaart verbonden worden aan het internet?
RTTI maakt ook gebruikt van deze SIM-kaart?
Als er geen SIM-kaart geplaatst wordt of zelfs niet aanwezig is (geen VOC optie), kan de auto via thethering via een telefoon verbonden worden met het internet?

Wat is voordeel van RTTI boven de bestaande verkeersinfo systemen?
Heeft iemand ervaring met SIM-only abonnementen of SIM-only prepay voor bovenstaande opties?
Wat heb je nodig aan data per maand?
Wat levert Apple Carplay extra op boven BT streamen etc.? Apple Carplay kan alleen via kabel?

Alvast dank voor de info!
Hans

In bestelling: 2024 XC60 Ultra, T6 AWD, Dark, Denim Blue. Bijna alle opties en wat accessoires.
In te ruilen: 2018 XC60 Inscription, T5 AWD, Pine Grey. Alle lines, aardig wat opties en accessoires.
2014.5 V60 Summum, Caspian Blue. Silver roofrails en styling pakket, met Business Pack Connect, Driver Support Line, Luxury Line, en een heleboel los spul...
Jelmer de Jong
6th Gear member
Berichten: 3158
Lid geworden op: 20.03.2009 - 16:04

VOC is alleen bedoeld om de auto te laten commniceren met de telefoon zodat je niet terug hoeft te lopen naar de parkeergarage om te checken of de deuren wel op slot zitten. Infotainment(Sensus) wil een eigen verbinding naar het WWW, via 2e sim of tethering.
Als extra sim is het bij sommige telecom-aanbieders mogelijk om een datasim aan te vragen, in tegelstelling tot een standaard 2e simkaart is deze niet te gebruiken voor telefonie en kunnen beide sims tegelijk actief zijn op het netwerk.
De hoeveelheid data die je nodig hebt is natuurlijk erg afhankelijk van je gebruik, met wat file-informatie en 3x zoeken naar een pizzaria in de buurt red je het wel met 100MB, Youtube in de file kan zomaar 100GB per maand worden.
Met Apple carplay wordt het scherm van de auto een extensie van de telefoon, je kan dan niet alleen bellen en muziek streamen maar ook de navigatie van de telefoon gebruiken.

Gebruikersavatar
CH Racing M900
2nd Gear member
Berichten: 187
Lid geworden op: 24.11.2012 - 19:55

Kan je eigenlijk VOC (voor één auto) op meerdere telefoons installeren?
XC90 T8 - 2017 - R-Design
Gebruikersavatar
RichieB
6th Gear member
Berichten: 2784
Lid geworden op: 13.05.2008 - 17:46
Locatie: Goeree-Overflakkee

Ja, dat kan.
Tesla Model S 75D, 2018 AWD Enhanced Autopilot 2.5 Sunroof
Tesla Model S 70, 2016 base + black headliner
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
V70 MY2012 T4 Powershift LE Luxery Line Driver Support Line Family Line
V70 MY2004 Geartronic 185pk
Jelmer de Jong
6th Gear member
Berichten: 3158
Lid geworden op: 20.03.2009 - 16:04

CH Racing M900 schreef: Kan je eigenlijk VOC (voor één auto) op meerdere telefoons installeren?
Je logt in met een emailadres en wachtwoord. Je kan zo vaak en op zoveel telefoons inloggen als je wilt.
Gebruikersavatar
CH Racing M900
2nd Gear member
Berichten: 187
Lid geworden op: 24.11.2012 - 19:55

Done. Bedankt voor jullie reacties!
XC90 T8 - 2017 - R-Design
LaTiNo
1st Gear member
Berichten: 45
Lid geworden op: 06.08.2012 - 15:21

Jelmer de Jong schreef: VOC is alleen bedoeld om de auto te laten commniceren met de telefoon zodat je niet terug hoeft te lopen naar de parkeergarage om te checken of de deuren wel op slot zitten. Infotainment(Sensus) wil een eigen verbinding naar het WWW, via 2e sim of tethering.
Als extra sim is het bij sommige telecom-aanbieders mogelijk om een datasim aan te vragen, in tegelstelling tot een standaard 2e simkaart is deze niet te gebruiken voor telefonie en kunnen beide sims tegelijk actief zijn op het netwerk.
De hoeveelheid data die je nodig hebt is natuurlijk erg afhankelijk van je gebruik, met wat file-informatie en 3x zoeken naar een pizzaria in de buurt red je het wel met 100MB, Youtube in de file kan zomaar 100GB per maand worden.
Met Apple carplay wordt het scherm van de auto een extensie van de telefoon, je kan dan niet alleen bellen en muziek streamen maar ook de navigatie van de telefoon gebruiken.

t-mobile heeft een zogenaamde MB-verdeler, dat is een soort 2e sim waarbij je dus, zoals hierboven is genoemd, niet mee kunt bellen, maar waar je data verbruikt uit je bundel!
Dat is dus best handig. En je betaalt een eenmalig bedrag ipv maandelijks.
V70ORD5
4th Gear member
Berichten: 584
Lid geworden op: 17.11.2006 - 08:57
Locatie: Weet het niet meer

@ LaTiNo
Eenmalig als je een "Stel Samen Stel Bij" abo hebt.
Voor een ander abo betaal je maandelijks.
Bij Tmobile GO bestaat de optie gewoon niet meer....

https://www.t-mobile.nl/klantenservice/ ... b-verdeler
V40 D3 Nordic+ Luxury Pano 2018
V60 T3 Geartronic Polar+ Business edition 2018
Audi A3 1.4 TFSI 2013
Volvo V70 D5 185PK ED-II 2005
LaTiNo
1st Gear member
Berichten: 45
Lid geworden op: 06.08.2012 - 15:21

Ach so.

Ik heb het trouwens anders opgelost. Ik laat mijn telefoon automatisch mijn internet verbinding sharen via BT, en de auto verbind via BT zodat RTTI gewoon werkt :)
Lucifuge
1st Gear member
Berichten: 24
Lid geworden op: 24.07.2017 - 13:16

Nog een vraag m.b.t. internet.... Kan je het op de een of andere manier voor elkaar krijgen om een internet verbinding van je telefoon te delen via Apple Car Play? Ik krijg alleen internet als ik mijn telefoon via BT koppel (maar dan is audio via Spotify niet zo mooi).....
Jelmer de Jong
6th Gear member
Berichten: 3158
Lid geworden op: 20.03.2009 - 16:04

Carplay is helaas niets anders dan een extern scherm voor de telefoon.
Lucifuge
1st Gear member
Berichten: 24
Lid geworden op: 24.07.2017 - 13:16

Bedankt voor je antwoord. Dat begrijp ik.... Maar is er geen manier om, tijdens een verbinding met Car Play, de internet verbinding van je telefoon te delen met de auto (tetheren)?
Jelmer de Jong
6th Gear member
Berichten: 3158
Lid geworden op: 20.03.2009 - 16:04

Alleen op de ouderwetse manier via Bluetooth/Wifi.
Gebruikersavatar
Hansvg
3rd Gear member
Berichten: 411
Lid geworden op: 12.03.2014 - 21:54
Locatie: Weert

t-mobile heeft een zogenaamde MB-verdeler, dat is een soort 2e sim waarbij je dus, zoals hierboven is genoemd, niet mee kunt bellen, maar waar je data verbruikt uit je bundel!
Dat is dus best handig. En je betaalt een eenmalig bedrag ipv maandelijks.
T-Mobile is gestopt met de MB-verdeler op hun GO-abonnementen, ook op de beperkte. Kan dus alleen nog op SIM-basis :-(
Laatst gewijzigd door Hansvg op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Hans

In bestelling: 2024 XC60 Ultra, T6 AWD, Dark, Denim Blue. Bijna alle opties en wat accessoires.
In te ruilen: 2018 XC60 Inscription, T5 AWD, Pine Grey. Alle lines, aardig wat opties en accessoires.
2014.5 V60 Summum, Caspian Blue. Silver roofrails en styling pakket, met Business Pack Connect, Driver Support Line, Luxury Line, en een heleboel los spul...
timvdb
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 20.05.2018 - 08:32

Ik heb een volvo v60 Pplug in 2/2014.
Sins kort lukt de communicatie met internet niet-leden , volvo on call blijft wel werken.

Ik heb provider in België , Telenet , pin code eraf gesmeten , maakt verbinding in de wagen , hotspot werkt , maar de apps van de auto willen maar niet opstarten blijft laden , ook als ik dit doe via Bluetooth , zelfde probleem het lukt gewoon niet meer. Al bij de dealer geweest , daar als software op en af , maar ook zij zitten met hun handen in hun haar en weten niet hoe dit op te lossen , het heeft ooit gewerkt via Bluetooth , maar toen liep de app internet radio gelijk wat vast , en Sinsdien wilt die niks meer doen , kan eventueel een reset door volvo on Call gegevens volledig te verwijderen enopnieuw te registreren een oplossing bieden ? Want een gewone factory reset helpt duidelijk niet.
Jelmer de Jong
6th Gear member
Berichten: 3158
Lid geworden op: 20.03.2009 - 16:04

In theorie is VOC gescheiden van het entertainment gedeelte (daarom ook aparte SIM of via telefoon) en kunnen ze elkaar niet om zeep helpen. Maar de navi krijgt via VOC wel adressen door...
Plaats reactie

Terug naar “Communicatie”