Volvo on Call op geroote Android

Over Sensus, Sensus Connect, Sensus Connet Touch etc
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Rinootje
4th Gear member
Berichten: 669
Lid geworden op: 07.05.2017 - 12:05

Zojuist de nieuwe update van Volvo on Call op mijn Android telefoon gekregen.

Gelijk na het openen, de melding, dat ik de app op een geroot apparaat gebruik en dat het daardoor een "verminderd" beveiligd apparaat betreft.
Misschien kunnen dit soort programmeurs eerst eens bij zichzelf te rade gaan, en zich gaan afvragen, waarom iemand zijn apparaat unlocked?
Ik doe het juist, om apps (zoals bijvoorbeeld Fakeboek) in te dammen, zodat ze juist niet alle rechten hebben.
Ik blijf baas over mijn eigen apparaat en data die er op staat. Het is niet voor niets, dat xda-developers, wereldwijd zo groot geworden is.
Er zijn prachtige programma's, zoals Xprivacy die alle apps voor je in toom (kunnen) houden. Daar maak ik al jaren gebruik van.
Dus vind deze opmerking (die zich ook nog eens, heel irritant, vijf keer herhaald bij het opstarten) een beetje de plank misslaan.
In mijn kennissenkring vind ik alleen mensen met geroote telefoons, die ook daadwerkelijk weten waar ze mee bezig zijn.
Indien Volvo zo door gaat, zal ik mijn root voor hun app verbergen (met dank aan Magix)

Sorry, moest even mijn frustratie kwijt, mijn bank apps werken ook op mijn geroote toestellen, zonder deze melding.
Volvo V40 T5 Inscription (MY2017) Polestar
VW Scirocco 2.0 Tsi (MY2011)
Gebruikersavatar
Speedyace
3rd Gear member
Berichten: 281
Lid geworden op: 03.02.2018 - 19:21

Snapchat doet het ook niet meer op een geroot toestel na een update.
Ik unroot meestal het toestel eerst en dan updaten en daarna weer rooten.
Laatst gewijzigd door Speedyace op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Rinootje
4th Gear member
Berichten: 669
Lid geworden op: 07.05.2017 - 12:05

Speedyace schreef: Dus ik moet hem maar niet updaten
Het werkt wel, en als je van de melding af wilt, moet je hem vijf keer achter elkaar opstarten en weer afsluiten (en op de melding "Continue" klikken).
Volvo V40 T5 Inscription (MY2017) Polestar
VW Scirocco 2.0 Tsi (MY2011)
Gebruikersavatar
Speedyace
3rd Gear member
Berichten: 281
Lid geworden op: 03.02.2018 - 19:21

Moet je dit iedere keer blijven doen bij het opstarten van de App
Gebruikersavatar
Rinootje
4th Gear member
Berichten: 669
Lid geworden op: 07.05.2017 - 12:05

Als je het vijf keer hebt opgestart, dan niet meer.

Gewoon heel erg kinderachtig en schoolmeesterachtig.
Volvo V40 T5 Inscription (MY2017) Polestar
VW Scirocco 2.0 Tsi (MY2011)
Jelmer de Jong
6th Gear member
Berichten: 3158
Lid geworden op: 20.03.2009 - 16:04

Aangezien je met VOC de auto van het slot kan halen snap ik het wel.
Gebruikersavatar
Nomad
5th Gear member
Berichten: 1150
Lid geworden op: 18.04.2013 - 16:39
Locatie: Noord-Oost Brabant

Dat zal altijd een probleem blijven. Op deze manier dwingen bedrijven je om je aan hun policy te houden. Ik heb ook een geroot apparaat en loop alleen tegen het probleem aan dat Samsung geen updates meer geeft...
- Volvo V60 T8 Inscription MY2019. Serviced by Volservice.nl, Soon to be optimized by Obbetuningl
- Polestar 2 MY2023 LRSM

Volhelp.nl

S60, V60 en XC60 fans op Facebook
Gebruikersavatar
jalex_h
6th Gear member
Berichten: 2647
Lid geworden op: 12.12.2014 - 19:20
Locatie: Midden nederland

Even op ‘hide root’ of ‘Magisk Manager’ googelen en er gaat een wereld voor je open.
Ooit: Een kale 440 1.7 DL uit 1989, een flink aangeklede V40 2.0 uit 1996 & V70 D4 GT Nordic+ met een aantal leuke dingetjes uit 2015
Nu: Afbeelding Afbeelding

Je kunt beter een optimist zijn die ongelijk heeft dan een pessimist die gelijk krijgt.
Gebruikersavatar
lancer
6th Gear member
Berichten: 3108
Lid geworden op: 31.05.2006 - 17:06

Overigens, als er op een geroot apparaat wat fout gaat met je bank apps dat je geld heeft gekost is de bank minder geneigd je te helpen (staat, of in ieder geval stond, in de voorwaarden van minimaal 1 app).

Geen enkele app zou met root context mogen draaien of daar toegang toe hebben (het breekt de grenzen tussen de apps af). De impact van hacks en bugs wordt daardoor heel groot. De suggesties van jalex_h is een goede. Het concept is dat de app als een niet root user gedraaid wordt. Of de app alsnog zonder wachtwoord toegang heeft tot root privileges er ik niet. Ik zou ook de app eerst goed evalueren alvorens hem te installeren aangezien ze niet in de store staan (nu heeft Google op dat vlak niet zo'n best track record maar toch)

Overigens zou ik mijn phone ook rooten als die "Out of support" is. Beter geroot met minder bugs dan niet geroot met veel bugs.
Plaats reactie

Terug naar “Communicatie”