Volvo on call geeft geen locatie meer

Over Sensus, Sensus Connect, Sensus Connet Touch etc
Plaats reactie
Gebruikersavatar
sbv
6th Gear member
Berichten: 4278
Lid geworden op: 30.11.2004 - 20:47
Locatie: Nieuwerbrug a.d Rijn

Goedemorgen,

Sinds afgelopen donderdagochtend werkt de locatie van mijn Volo on call app niet meer. Ik dacht vrijdag even de ritten registratie bij te werken maar die is dus gestopt.
Auto blijft steeds op zelfde locatie staan.
Diagnose draaien in de app geeft geen fouten. De auto uitlezen met Vida geeft zo even snel geeft fouten die ik daar toe zou kunnen herleiden.

Iemand dit al eens aan de hand gehad ?

Hij '99 V70 2.5 20V AT en '00 V70R AWD
Zij '19 S60 T5, '99 S70R AT Saffron Pearl en '00 V70R AWD Laserblue
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 12219
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

Die van mij doet het gewoon...
Maar soms werkt het niet ok
Gebruikersavatar
sbv
6th Gear member
Berichten: 4278
Lid geworden op: 30.11.2004 - 20:47
Locatie: Nieuwerbrug a.d Rijn

tot op heden werkte het altijd prima alleen nu sinds afgelopen donderdagochtend niet meer. Ik vermoed een storing in/bij de auto met gps module maar dat is slechts een vermoeden

Hij '99 V70 2.5 20V AT en '00 V70R AWD
Zij '19 S60 T5, '99 S70R AT Saffron Pearl en '00 V70R AWD Laserblue
V50 R
6th Gear member
Berichten: 2570
Lid geworden op: 03.07.2006 - 23:34

Abonnement is toevallig niet verlopen?
Gebruikersavatar
Gouwe
6th Gear member
Berichten: 4536
Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44

sbv schreef: Goedemorgen,

Sinds afgelopen donderdagochtend werkt de locatie van mijn Volo on call app niet meer. Ik dacht vrijdag even de ritten registratie bij te werken maar die is dus gestopt.
Auto blijft steeds op zelfde locatie staan.
Diagnose draaien in de app geeft geen fouten. De auto uitlezen met Vida geeft zo even snel geeft fouten die ik daar toe zou kunnen herleiden.

Iemand dit al eens aan de hand gehad ?
Ik heb op dit moment precies hetzelfde, en ook sinds donderdag ochtend. Zal wel weer een server issue zijn of zo.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor de fun een Z4 roadster er bij
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
-KJ-
4th Gear member
Berichten: 950
Lid geworden op: 01.03.2016 - 20:22

Bij mij hetzelfde: KLIK
De auto opnieuw koppelen aan de app zoals door de helpdesk werd geadviseerd werkt ook niet, dus ik heb nu helemaal geen info meer.
Gebruikersavatar
sbv
6th Gear member
Berichten: 4278
Lid geworden op: 30.11.2004 - 20:47
Locatie: Nieuwerbrug a.d Rijn

Mooi om te lezen dat er meer zijn. Mijn abonnement loopt nog tot aug 2019 dus niet verlopen.

Hoop dan dat het een server issue is.
De update van on call app was een week eerder. Misschien naweeen?

Hij '99 V70 2.5 20V AT en '00 V70R AWD
Zij '19 S60 T5, '99 S70R AT Saffron Pearl en '00 V70R AWD Laserblue
Gebruikersavatar
henkchroom
3rd Gear member
Berichten: 358
Lid geworden op: 09.01.2014 - 21:58
Contacteer:

Hier geen probleem. Het rijlogboek is ook geheel up-to-date. Zowel op de telefoon (android) als op de PC.
Gebruikersavatar
mga1600
6th Gear member
Berichten: 2526
Lid geworden op: 01.12.2007 - 09:22
Locatie: nhn

Bij mij werkt het ook......ik zit zelf tijdelijk in Australië, mijn auto staat thuis in Nederland en de locatie ervan wordt keurig weergegeven.
C40 Ultimate Twin
Gebruikersavatar
sbv
6th Gear member
Berichten: 4278
Lid geworden op: 30.11.2004 - 20:47
Locatie: Nieuwerbrug a.d Rijn

Helaas nog steeds niet. Durf niet niet te zeggen waar probleem nu zit. Ligt hij bij Volvo of toch in de auto zelf iets.

Kan je eea ook nakijken of de pc dan ? Ik weet enkel van de App en verder niet

Hij '99 V70 2.5 20V AT en '00 V70R AWD
Zij '19 S60 T5, '99 S70R AT Saffron Pearl en '00 V70R AWD Laserblue
Gebruikersavatar
Gouwe
6th Gear member
Berichten: 4536
Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44

Als meerdere mensen er last van hebben ligt het niet aan je auto.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor de fun een Z4 roadster er bij
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Gebruikersavatar
henkchroom
3rd Gear member
Berichten: 358
Lid geworden op: 09.01.2014 - 21:58
Contacteer:

De app voor Windows 10 is te downloaden via de volgende link.
https://www.microsoft.com/nl-nl/p/volvo ... verviewtab
Gebruikersavatar
Rha007
5th Gear member
Berichten: 1352
Lid geworden op: 21.04.2014 - 10:17

Ik was afgelopen donderdag bij de dealer en daar stond een klant met het probleem dat on call helemaal niet met werkte. Volgens de dealer was er weer een algemene storing. Bij mijn V70 werkt alles wel naar behoren.
V70 D4 GT Electric Silver Limited-Luxury Line Powered by Volvotune
V40 D2 Rebel Blue powered by Rica
V50 T5
Gebruikersavatar
sbv
6th Gear member
Berichten: 4278
Lid geworden op: 30.11.2004 - 20:47
Locatie: Nieuwerbrug a.d Rijn

henkchroom schreef: De app voor Windows 10 is te downloaden via de volgende link.
https://www.microsoft.com/nl-nl/p/volvo ... verviewtab
Thnx,
Straks even met de laptop in de weer om te zien wat er dan uit gaat komen

Hij '99 V70 2.5 20V AT en '00 V70R AWD
Zij '19 S60 T5, '99 S70R AT Saffron Pearl en '00 V70R AWD Laserblue
-KJ-
4th Gear member
Berichten: 950
Lid geworden op: 01.03.2016 - 20:22

In opdracht van "Beesd" is er vandaag een technische rapportage gemaakt omdat alle andere maatregelen geen oplossing hebben geboden. Zij bij jullie de problemen al voorbij?
Gebruikersavatar
sbv
6th Gear member
Berichten: 4278
Lid geworden op: 30.11.2004 - 20:47
Locatie: Nieuwerbrug a.d Rijn

nee helaas nog niet. Afgelopen week ook geen tijd meer gehad om bij dealer langs te gaan. Naar mijn idee is het iets in de auto of op een server bij Volvo.

Hij '99 V70 2.5 20V AT en '00 V70R AWD
Zij '19 S60 T5, '99 S70R AT Saffron Pearl en '00 V70R AWD Laserblue
Gebruikersavatar
Gouwe
6th Gear member
Berichten: 4536
Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44

Hier ook nog niet, althans wat ik opvallend vind is dat ik de status van brandstof, accu en portieren wel actueel zie en ook als ik ga rijden geeft hij in de app aan dat de auto in gebruik is (dit alles zowel op de app op de IPhone als op mijn W10 PC). Wat alleen niet werkt is het rijlogboek en de positie van het voertuig.

@Sbv: zou wel een heel grote toevalligheid zijn dat er meerdere mensen sinds 30/8 dit probleem hebben en het dan aan de auto's ligt. Moet haast wel een oorzaak buiten de auto zijn.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor de fun een Z4 roadster er bij
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Gebruikersavatar
Dr Schupp
2nd Gear member
Berichten: 68
Lid geworden op: 29.05.2013 - 15:12
Locatie: Bergen op Zoom

Aloha, ook ik heb sinds 30-08-2018 dezelfde problemen, 5 jaar lang zonder enig probleem VOC gebruikt. sindsdien 2x bij dealer geweest en paar x gebeld. Na vruchteloze pogingen is mijn V60PIH gediagnostiseerd. VOC en aanpalende modules werken100%, zelfs nog een update gedraaid. Mijn dealer heeft daarna een rapport gestuurd naar Volvo (ligt nu al 3 dagen in Zweden...). Ik kan VOC niet meer koppelen aan de auto. Het systeem geeft een melding in de trant van "kan Volvo ID niet verifiëren". Dealer hedenochtend gebeld, gevraagd over de status van mijn klacht; status: nog geen reactie uit Zweden (helaas). Er is opnieuw een klacht verstuurd door de dealer. Wat is er aan de hand? Lijkt me een fout (mijn record? en dat van velen?) op de servers van Volvo...
Overigens, de chef WPL van mijn dealer gaf mij aan dat hij had vernomen dat de sim-kaarten van T-mobile in Volvo's problemen hadden gegeven (niet die van Vodafoon) (of andersom). Klopt dit? Weet iemand meer?
Per 14-6-2019: V60 T8 R-Design My2020, Inscript. White, 9 lines, gelam. glas, schakelpaddles, geventil. nappa leder, styling kit, 19" 5-Triple Spaaks M. Black, elektr. trekhaak, ProTech 3D+, Polestar, Pianozwarte wrap grillelijst, Privacy Glass
V60 PIH MY 2014, Ember Black, Beechwood, 3x lines, styling kit silver, afneembare trekhaak, modins 18 inch (grijs-zomer & zwart-winter), Polestar, Heico Chassiskit, Protech
Toyota Avensis D4D: 2009 - 2013
V40 Europa: 1998-2001
V40: 1997-1998
480 Turbo: 1994 - 1996
Volvo 360 GLE: 1991-1994
V50 R
6th Gear member
Berichten: 2570
Lid geworden op: 03.07.2006 - 23:34

Simkaart probleem zou een logische oorzaak kunnen zijn, zeker aangezien de mensen met problemen hier op het forum t/m my14 zijn als ik even zo snel hierboven in de comments kijk. Dus nieuwere auto’s hebben een andere provider?
Laatst gewijzigd door V50 R op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
-KJ-
4th Gear member
Berichten: 950
Lid geworden op: 01.03.2016 - 20:22

Dr Schupp schreef: Aloha, ook ik heb sinds 30-08-2018 dezelfde problemen, 5 jaar lang zonder enig probleem VOC gebruikt. sindsdien 2x bij dealer geweest en paar x gebeld. Na vruchteloze pogingen is mijn V60PIH gediagnostiseerd. VOC en aanpalende modules werken100%, zelfs nog een update gedraaid. Mijn dealer heeft daarna een rapport gestuurd naar Volvo (ligt nu al 3 dagen in Zweden...). Ik kan VOC niet meer koppelen aan de auto. Het systeem geeft een melding in de trant van "kan Volvo ID niet verifiëren". Dealer hedenochtend gebeld, gevraagd over de status van mijn klacht; status: nog geen reactie uit Zweden (helaas). Er is opnieuw een klacht verstuurd door de dealer. Wat is er aan de hand? Lijkt me een fout (mijn record? en dat van velen?) op de servers van Volvo...
Overigens, de chef WPL van mijn dealer gaf mij aan dat hij had vernomen dat de sim-kaarten van T-mobile in Volvo's problemen hadden gegeven (niet die van Vodafoon) (of andersom). Klopt dit? Weet iemand meer?
Op de rapportage die van mijn auto is gemaakt is al wel gereageerd: de VOC-module moet 30 minuten losgekoppeld worden. Ik ben een weekje niet in de gelegenheid om naar de dealer te gaan, maar ik ga zelf even kijken of ik 'm achter het dashboardkastje kan vinden.
Ik heb zelf eerder het idee dat het op de server van OnCall niet goed gaat omdat er geen hardwareproblemen zijn geconstateerd en bepaalde gegevens wel werden doorgegeven aan de app. Dat was helaas voordat de helpdesk met de "briljante" suggestie kwam om de auto te ontkoppelen in de app.
Laatst gewijzigd door -KJ- op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie

Terug naar “Communicatie”