Volvo on call geeft geen locatie meer

Over Sensus, Sensus Connect, Sensus Connet Touch etc
Plaats reactie
Gebruikersavatar
lint
Geartronic member
Berichten: 27000
Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
Locatie: Ridderkerk

Bij mij was er van de week even een storing met de rittenregistratie. Na het herstarten van de app was het probleem verholpen.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
V40 T3 Polar+ Sport 2019
BMW Z4 2007
evkessel
2nd Gear member
Berichten: 200
Lid geworden op: 03.08.2018 - 21:52

Advies van mn garage: geen issue bekend, misschien op te lossen met het laden van nieuwe software.

Verbaasd me.
V60 Hybride Limited Edition 038 MY13
Gebruikersavatar
IzzyT6
2nd Gear member
Berichten: 70
Lid geworden op: 09.11.2019 - 13:34

Mijn On Call App geeft al bijna een week geen push-meldingen meer, bv als de accu is geladen.
Herkent iemand dit?
En wat te doen? Het is de laatste versie en herstarten van de app helpt niet.
Volvo V60 T6 Twin Engine Inscription april 2020
Gebruikersavatar
FrankM
4th Gear member
Berichten: 650
Lid geworden op: 01.08.2005 - 21:39
Locatie: Leiden

Afgelopen vrijdag (26 juni) heeft de auto een total upgrade gehad (in verband met "bogus" meldingen). Sindsdien werkt de gedetailleerde rittenregistratie niet meer. Wel begin/eindpunt, maar geen route en ook geen grafieken. De laatste rit die zichtbaar is, is naar de dealer...
V60 T6 TE MY20 Inscription (lines: Luxury, Winter, Audio, Inscription Plus, Intellisave Pro, Versatility, Park Assist, Verw. voorstoelen)
V60 T5 PS MY11 Sum+BPP+DSL+SL
S60 2.0T MY06 Sum
Cruzy
1st Gear member
Berichten: 24
Lid geworden op: 21.08.2015 - 17:03

Hier ook met de V60 PIH. Afgelopen jaren dan weer spontaan de info verdwenen en dan was het er weer. Nu is het al een paar maanden weg, alleen A en B locatie zie ik.
Maar het is nu ook even ietsjes erger: sinds 30 juni worden er helemaal geen ritten meer geregistreerd. Verder functioneert alles wel in de app, ook laadstatus wordt correct weergegeven.
Het is met VOC altijd maar weer afwachten wanneer e.e.a. gaat werken.
Cruzy
1st Gear member
Berichten: 24
Lid geworden op: 21.08.2015 - 17:03

Voor wat het waard is: ik heb het complete rijlogboek gewist en vanaf dat moment werkt alles weer zoals het moet: ritten worden weer geregistreerd maar nu ook weer met alle details over de gereden route, het verbruik, snelheden etc.
evkessel
2nd Gear member
Berichten: 200
Lid geworden op: 03.08.2018 - 21:52

Cruzy schreef: 12.07.2020 - 11:59 Voor wat het waard is: ik heb het complete rijlogboek gewist en vanaf dat moment werkt alles weer zoals het moet: ritten worden weer geregistreerd maar nu ook weer met alle details over de gereden route, het verbruik, snelheden etc.
Interessant!
Ik heb vanochtend de voc module uit de auto gehaald, de backup batterij los gehad (en gekeken wat voor een modem en simkaart erin zit).
Heeft niks geholpen.

Ik denk dat ik je voorbeeld ga volgen.
V60 Hybride Limited Edition 038 MY13
evkessel
2nd Gear member
Berichten: 200
Lid geworden op: 03.08.2018 - 21:52

Helaas, logboek gewist, ritje gemaakt, nog steeds geen details.

Leg me er maar bij neer.

Dacht dat het mss met 3g netwerk te maken heeft (fadeout), maar de module werkt al op 2g.

Blijf de servers van volvo zelf (of waar ze dit ook inkopen) verdenken.
V60 Hybride Limited Edition 038 MY13
-KJ-
4th Gear member
Berichten: 950
Lid geworden op: 01.03.2016 - 20:22

evkessel schreef: 12.07.2020 - 19:50 Helaas, logboek gewist, ritje gemaakt, nog steeds geen details.

Leg me er maar bij neer.

Dacht dat het mss met 3g netwerk te maken heeft (fadeout), maar de module werkt al op 2g.

Blijf de servers van volvo zelf (of waar ze dit ook inkopen) verdenken.
Als je auto ook op een andere manier met internet is verbonden (wifi/bluetooth/automodem) dan maakt OnCall gebruik van die verbinding i.p.v. 2G. Ik vermoed net als jij dat het er vanaf hangt op welke server je zit. Dat ondervind ik ook bij TuneIn (daar zitten ook Volvoservers tussenin): de ene keer werken zenders wel, een andere keer weer niet.
Gebruikersavatar
FrankM
4th Gear member
Berichten: 650
Lid geworden op: 01.08.2005 - 21:39
Locatie: Leiden

evkessel schreef: 12.07.2020 - 19:50 Helaas, logboek gewist, ritje gemaakt, nog steeds geen details.
Bedoel je het logboek in de app?
Blijf de servers van volvo zelf (of waar ze dit ook inkopen) verdenken.
Ik weet het wel zeker. Er is iemand die het Volvo On Call berichten verkeer heeft uitgedokterd en een heel fijn tooltje heeft gemaakt waarmee je dezelfde gegevens kunt opvragen als de app. Dat tooltje kan je bijvoorbeeld gebruiken met domotica - als je je auto in de buurt parkeert dan gaat de kachel aan en dat soort dingen.
Met dat tooltje kan je ook de ritten opvragen en dan zie je dat er gewoon geen routedetails beschikbaar zijn voor die ritten. Dus ofwel de auto stuurt het (om wat voor reden dan ook) niet door, of het wordt niet (goed) op de server opgeslagen.
V60 T6 TE MY20 Inscription (lines: Luxury, Winter, Audio, Inscription Plus, Intellisave Pro, Versatility, Park Assist, Verw. voorstoelen)
V60 T5 PS MY11 Sum+BPP+DSL+SL
S60 2.0T MY06 Sum
evkessel
2nd Gear member
Berichten: 200
Lid geworden op: 03.08.2018 - 21:52

Je het logboek in de App idd.

Is dat tooltje open source? Interessant.
Op zich goed om te weten dat het dan niet aan de App ligt.
Maar onbegrijpelijk waarom Volvo hier niets mee doet of toelicht.
V60 Hybride Limited Edition 038 MY13
Gebruikersavatar
FrankM
4th Gear member
Berichten: 650
Lid geworden op: 01.08.2005 - 21:39
Locatie: Leiden

evkessel schreef: 28.10.2020 - 22:21 Is dat tooltje open source? Interessant.
Jazeker:, ik vond deze https://github.com/molobrakos/volvooncall - maar er zijn er meer.
Maar onbegrijpelijk waarom Volvo hier niets mee doet of toelicht.
Volgens mijn dealer "is het probleem bekend en wordt er gewerkt aan een oplossing". Ik snap niet zo goed wat het probleem kan zijn dat dat werken zo lang duurt....
V60 T6 TE MY20 Inscription (lines: Luxury, Winter, Audio, Inscription Plus, Intellisave Pro, Versatility, Park Assist, Verw. voorstoelen)
V60 T5 PS MY11 Sum+BPP+DSL+SL
S60 2.0T MY06 Sum
evkessel
2nd Gear member
Berichten: 200
Lid geworden op: 03.08.2018 - 21:52

Ik kreeg vanochtend de ingeving dat mijn route info is gestopt 3 jaar nadat ik voor het eerst het Volvo On Call heb geactiveerd. Heeft iemand misschien een vergelijkbare casus waarbij de route info (details, waar je precies gereden hebt en niet alleen begin-eind punt) gestopt is in dezelfde maand als het abonnement voor het eerst is geactiveerd?
V60 Hybride Limited Edition 038 MY13
evkessel
2nd Gear member
Berichten: 200
Lid geworden op: 03.08.2018 - 21:52

Guess what, ik heb eerst de VOC in de auto gedeactiveerd, toen via de dealer weer geactiveerd (want je hebt codes nodig), opnieuw toegevoegd aan de App (daarvoor was nog een tweede reset nodig door de dealer) en voila, rit details werken weer.
V60 Hybride Limited Edition 038 MY13
Gebruikersavatar
RoaldH
6th Gear member
Berichten: 3919
Lid geworden op: 15.06.2013 - 17:03
Locatie: Utrecht

evkessel schreef: 31.08.2021 - 18:59 Guess what, ik heb eerst de VOC in de auto gedeactiveerd, toen via de dealer weer geactiveerd (want je hebt codes nodig), opnieuw toegevoegd aan de App (daarvoor was nog een tweede reset nodig door de dealer) en voila, rit details werken weer.
Ik heb dat ook gedaan toen ik problemen had ongeveer 1,5 jaar geleden. En met hetzelfde resultaat als jij.
2024 Polestar 2 BST 230 Nebula MY24 (in bestelling)
2023 Volvo XC40 Recharge T5 Dark Onyx Black MY24
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
evkessel
2nd Gear member
Berichten: 200
Lid geworden op: 03.08.2018 - 21:52

Ah, ok, ik had het nog niet eerder gelezen of gevonden. Ben iig weer tevreden.
V60 Hybride Limited Edition 038 MY13
Plaats reactie

Terug naar “Communicatie”