Volvo On call

Over Sensus, Sensus Connect, Sensus Connet Touch etc
Gebruikersavatar
teebee
7th Gear member
Berichten: 6865
Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02

Geïnformeerd bij VNL, zij antwoordden dat er vorige week inderdaad behoorlijke problemen waren met VOC.
Zij adviseerden om de app opnieuw te installeren indien er nog steeds zaken niet in orde zijn.
Gedaan en eea werkt weer naar behoren.
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”

Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder en heel veel lekkers ! :-)
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. met veel lekkers (V40 CC MY18, Denim Blue)
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, Peugeot 208
Gebruikersavatar
stingray71
2nd Gear member
Berichten: 89
Lid geworden op: 11.12.2007 - 23:03

Ik heb sinds een maand VOC in de laatste week is het triest... geen verbinding en geen mogelijkheid de standkachel aan te zetten via VOC.
Even opnieuw de app instaleren bracht geen verbetering. Ik wacht even af en anders ga ik me tot Volvo wenden.
XC70 D5 genieter alsmede een Corvette Stingray 71
Like to drive but hate to arrive!
Gebruikersavatar
teebee
7th Gear member
Berichten: 6865
Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02

Kan ook wel zijn dat de accu spanning laag is; dan wil de standkachel ook niet starten. Je zou dan echter in de auto op je display daar een melding over moeten krijgen.
Laatst gewijzigd door teebee op 14.11.2019 - 16:54, 1 keer totaal gewijzigd.
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”

Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder en heel veel lekkers ! :-)
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. met veel lekkers (V40 CC MY18, Denim Blue)
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, Peugeot 208
Gebruikersavatar
TonH53
6th Gear member
Berichten: 3116
Lid geworden op: 20.02.2018 - 09:14

stingray71 schreef: 14.11.2019 - 11:15 Ik heb sinds een maand VOC in de laatste week is het triest... geen verbinding en geen mogelijkheid de standkachel aan te zetten via VOC.
Even opnieuw de app instaleren bracht geen verbetering. Ik wacht even af en anders ga ik me tot Volvo wenden.
Bij mij werkt de standkachel iedere dag naar behoren. Iedere werkdag is mijn auto om kwart over acht lekker warm.
Is VOC dan het probleem??
1989 440 XV-87-GX
1992 440 FX-TJ-03
2000 S40 15-GB-LL
2005 S60 69-PX-NH
2013 V40 Cross Country 87-ZXR-5
2018 XC40 T4 Inscription SR-297-G
2019 V40 T3 R-Design Geartronic Polar+ Sport + Parkeerverwarming
2021 XC40 P8 met (bijna) alle opties
Gebruikersavatar
IkeV70
5th Gear member
Berichten: 2136
Lid geworden op: 27.01.2006 - 22:18
Locatie: Heerhugowaard

TonH53 schreef: 14.11.2019 - 15:53
stingray71 schreef: 14.11.2019 - 11:15 Ik heb sinds een maand VOC in de laatste week is het triest... geen verbinding en geen mogelijkheid de standkachel aan te zetten via VOC.
Even opnieuw de app instaleren bracht geen verbetering. Ik wacht even af en anders ga ik me tot Volvo wenden.
Bij mij werkt de standkachel iedere dag naar behoren. Iedere werkdag is mijn auto om kwart over acht lekker warm.
Is VOC dan het probleem??
Jij laat je standkachel waarschijnlijk starten via de timer i.p.v. via de VOC app.
V70 - 2.5D
V60 PIH
V60 T5
Gebruikersavatar
sanco
5th Gear member
Berichten: 1894
Lid geworden op: 27.05.2005 - 22:18
Locatie: NO NL

Ik durf het bijna niet te zeggen, maar het lijkt er toch echt op op dat alles bij mij sinds woensdagochtend weer als vanouds is. Geen problemen meer met status "auto in gebruik", de rit registratie klopt weer (ik mis wel een week) en ook de kachel laat zich weer aan- en uitschakelen. Ik had overigens mede op basis van de tip van teebee de app op maandag ook nog maar weer eens opnieuw geinstalleerd, maar dat bracht helaas ook op dinsdag nog geen enkele verbetering, dus ik denk dat de oorzaak echt buiten onze eigen invloedssfeer heeft gelegen. Ik hoop dat de problemen voor de andere melders hier nu ook spoedig voorbij zullen zijn.
2016- XC70 D5 GT AWD MY16 Magic Blue, Inscription leer, standkachel, HK audio, VOC, Keyless, 19"
2010-2016 XC70 2.4D Momentum GT MY10, silver, prof. winterline, schuifdak, niv.reg, 17";sargas/18";minos
2004-2009 V50 Elite 2.0D 2004/5 silver 17"; stylla
Spiekerbox
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 19.04.2015 - 17:43

Ik had de VOC problemen ook, vorige week zei de app constant 'car is offline' en deze week 'car is in use' (ook wanneer dat niet zo was). Heb ook gemaild naar vocapp@volvocars.com over dit probleem, maar geen reactie gehad. Wel lijkt sinds gisterenmiddag het probleem verholpen, nu hopen dat het niet terugkeert...
Overigens werkte de standkachel via VOC bij mij wel ondanks de problemen: de app zei dat ik het niet kon instellen, maar eenmaal bij de auto bleek dat het gewoon werkte...
Volvo XC60 D4 2015 - FWD, Ocean Race, Scandinavian Line, Security Line, Business Pack Connect - Polestar tuning
Volvo V50 D2 Sport 2011
Gebruikersavatar
TonH53
6th Gear member
Berichten: 3116
Lid geworden op: 20.02.2018 - 09:14

IkeV70 schreef: 14.11.2019 - 15:59
TonH53 schreef: 14.11.2019 - 15:53
stingray71 schreef: 14.11.2019 - 11:15 Ik heb sinds een maand VOC in de laatste week is het triest... geen verbinding en geen mogelijkheid de standkachel aan te zetten via VOC.
Even opnieuw de app instaleren bracht geen verbetering. Ik wacht even af en anders ga ik me tot Volvo wenden.
Bij mij werkt de standkachel iedere dag naar behoren. Iedere werkdag is mijn auto om kwart over acht lekker warm.
Is VOC dan het probleem??
Jij laat je standkachel waarschijnlijk starten via de timer i.p.v. via de VOC app.
Neen, via de app ingesteld, wat er daarna gebeurd geen idee. Afgelopen zaterdag vanuit de app direct de standkachel gestart en ook dat werkte. Adres via V0C-app naar routeplanner werkt ook.
1989 440 XV-87-GX
1992 440 FX-TJ-03
2000 S40 15-GB-LL
2005 S60 69-PX-NH
2013 V40 Cross Country 87-ZXR-5
2018 XC40 T4 Inscription SR-297-G
2019 V40 T3 R-Design Geartronic Polar+ Sport + Parkeerverwarming
2021 XC40 P8 met (bijna) alle opties
Gebruikersavatar
sanco
5th Gear member
Berichten: 1894
Lid geworden op: 27.05.2005 - 22:18
Locatie: NO NL

Hier afgelopen anderhalve week toch nog weer met regelmaat terugkerende problemen met rittenregistratie en de status van de auto.
Gisteren overdag geen rit geregistreerd, gisteravond wel. Daarbij eigenlijk continu de melding "Auto is in gebruik"
Wat denken jullie, ligt het aan de verbinding (las hier ergens iets over 3G oid?)
aan de server / VOC
of toch aan mijn auto zelf? (iets van accumodule die minder wordt?)
probleem is dat het zo niet reproduceerbaar is, dat het ook voor een dealer een zoektocht blijft.
2016- XC70 D5 GT AWD MY16 Magic Blue, Inscription leer, standkachel, HK audio, VOC, Keyless, 19"
2010-2016 XC70 2.4D Momentum GT MY10, silver, prof. winterline, schuifdak, niv.reg, 17";sargas/18";minos
2004-2009 V50 Elite 2.0D 2004/5 silver 17"; stylla
Gebruikersavatar
lint
Geartronic member
Berichten: 27009
Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
Locatie: Ridderkerk

Ik heb ook problemen met het instellen van de timers voor de standkachel. Ben bij de dealer geweest; bekend probleem en nog geen oplossing voorhanden.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
V40 T3 Polar+ Sport 2019
BMW Z4 2007
Lamaeker
1st Gear member
Berichten: 13
Lid geworden op: 09.12.2015 - 16:41

Ik heb vanaf okt 15 mijn V60 PIH en daar ben ik prima tevreden over. Wat een fantastische auto. En opeens begint de OnCall app storing te vertonen. En ik moet zeggen: dat is knap vervelend!
Eigenlijk zijn we verwend met een app op de telefoon voor de voorverwarming of koeling etc van je auto. Maar als het niet werkt of de informatie is onbetrouwbaar ("auto in gebruik") is dat echt vervelend.
Status auto klopt niet
Logboek voor km registratie onbruikbaar
Auto vergrendeld klopt niet
Timers zijn niet in te stellen
In alle richtingen heeft de app goed gewerkt tot aan de storing.
Vorige week was weer alles in orde en sinds deze week week ellende.

Heb de app al verwijderd en opnieuw geïnstalleerd: geen resultaat
Accu los van de V60 (en weer vast natuurlijk): geen resultaat
Geen idee waar het aan ligt...grrr
V60 PIH D6 - MY 2016 - Summum - Hybrid Techn Line
Lamaeker
1st Gear member
Berichten: 13
Lid geworden op: 09.12.2015 - 16:41

Ik verwacht dat Volvo een probleem in hun datacenter heeft.
Server probleempje...
V60 PIH D6 - MY 2016 - Summum - Hybrid Techn Line
Gebruikersavatar
teebee
7th Gear member
Berichten: 6865
Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02

Al bij de dealer langs geweest?
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”

Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder en heel veel lekkers ! :-)
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. met veel lekkers (V40 CC MY18, Denim Blue)
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, Peugeot 208
Lamaeker
1st Gear member
Berichten: 13
Lid geworden op: 09.12.2015 - 16:41

Wel met de dealer gebeld. Zijn vooralsnog niet door Volvo geïnformeerd over de aard van de storing en de oplossing.

Reden waarom ik een server probleem verwacht is te zien in de afbeelding.
Ben op 28-11-2019 idd om 20:21 gaan rijden.
Maar dan kan ik natuurlijk nooit op 13-4-2000 aankomen :-)
Ik zou me kunnen voorstellen dat er op een server de verkeerde systeemtijd staat. En dat je bij het aanmelden mogelijk op een goede of 'foute' server terecht komt.
2019-11-28 23.40.05.png
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
V60 PIH D6 - MY 2016 - Summum - Hybrid Techn Line
Gebruikersavatar
teebee
7th Gear member
Berichten: 6865
Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02

Duidelijk gevalletje back to the future
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”

Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder en heel veel lekkers ! :-)
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. met veel lekkers (V40 CC MY18, Denim Blue)
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, Peugeot 208
Gebruikersavatar
sanco
5th Gear member
Berichten: 1894
Lid geworden op: 27.05.2005 - 22:18
Locatie: NO NL

Even ter bevestiging: dat de duur van de rit ook minus heel veel uren was en de datum erg ver in het verleden lag is mij ook een aantal keren voorgevallen, waarna de rit later geheel verdween uit het overzicht.
Overigens is het bij mij sinds de 26e (zie bericht hierboven) niet weer voorgevallen, en werkt VOC weer probleemloos zoals het hoort.
2016- XC70 D5 GT AWD MY16 Magic Blue, Inscription leer, standkachel, HK audio, VOC, Keyless, 19"
2010-2016 XC70 2.4D Momentum GT MY10, silver, prof. winterline, schuifdak, niv.reg, 17";sargas/18";minos
2004-2009 V50 Elite 2.0D 2004/5 silver 17"; stylla
Gebruikersavatar
Sidneywe
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 22.01.2020 - 12:39

Hallo forum collega's

Het is mij ook opgevallen dat ik incorrecte meldingen krijg bij VOC
- Auto in gebruik terwijl hij gewoon geparkeert staat. (resultaat, stand kachel kan niet aan )
- Auto niet op slot terwijl dat wel zo is.
- Auto ritten die helemaal niet geregistreerd zijn.
- Auto ritten die niet stoppen en de volgende ochtend daar gaan waardoor ik 14 uur over een ritje van 40 km doe.
- En als klap op de vuurpijl, meerdere ritten van 50km die ik in 2000 begonnen ben en die in 2019 eindigen, duur = 172045 uur (zie screengrab.) En dan tussen 2000 en 2019 wel nog andere correct geregistreerde ritten.
VOC_fout.jpg
Probleem valt me nu pas op maar komt al langer voor voor zover ik kan nagaan.
App op zowel telefoon als Ipad geeft zelfde resultaat.
Nog niet kunnen achterhalen waar dit aan ligt.

Jammer dat het nog niet bekend lijkt waar dit probleem aan ligt.
- Auto
- App
- VOC Server

Mocht iemand tegen een oplossing aanlopen, dan hoor ik het uiteraard graag
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Volvo V70 2015
If it ain't broken, don't fix it!
Gebruikersavatar
Risrael
5th Gear member
Berichten: 1053
Lid geworden op: 23.12.2013 - 18:29
Locatie: Land van Maas en Waal

Ook vanochtend weer niet mogelijk standkachel te programmeren en afstandstart werkt ook niet.
Sowieso werkt het programmeren van de standkachel vaak pas na 2 keer de laatste tijd.
Nu: V60 T6 Plus Dark, platinum grey, nappa leder/open grid textiel.
Had: V60 T5 Momentum, Savile Grey, Charcoal leder, donkere hemel.
Had: V70 D4 MY14 Summum Nordic+ Luxury line. Caspian Blue. Dymamic Select leder zwart.
Gebruikersavatar
teebee
7th Gear member
Berichten: 6865
Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02

Foutmeldingen?
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”

Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder en heel veel lekkers ! :-)
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. met veel lekkers (V40 CC MY18, Denim Blue)
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, Peugeot 208
Gebruikersavatar
Risrael
5th Gear member
Berichten: 1053
Lid geworden op: 23.12.2013 - 18:29
Locatie: Land van Maas en Waal

teebee schreef: 30.01.2020 - 10:07 Foutmeldingen?
Vanochtend kreeg ik een server error.
Nu: V60 T6 Plus Dark, platinum grey, nappa leder/open grid textiel.
Had: V60 T5 Momentum, Savile Grey, Charcoal leder, donkere hemel.
Had: V70 D4 MY14 Summum Nordic+ Luxury line. Caspian Blue. Dymamic Select leder zwart.
Plaats reactie

Terug naar “Communicatie”