On Call telefoons ontkoppelen

Over Sensus, Sensus Connect, Sensus Connet Touch etc
Plaats reactie
MindBender
1st Gear member
Berichten: 22
Lid geworden op: 21.03.2019 - 19:26

Morgen ga ik onze 'nieuwe' V60 ophalen. Deze is (onder andere) voorzien van On Call en dat abonnement loopt nog tot november.

Nu wil ik niet dat de vorige eigenaar mijn auto kan traceren. En gezien de hoeveelheid recente bestemmingen nog in het navigatiesysteem stonden, verwacht ik niet dat er wat gereset is.

Weet iemand hoe ik alle telefoons kan de-autoriseren, zonder dat ik over die telefoons beschik?

Alvast dank!
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 12219
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

Ze er in het menu gewoon uithalen?
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 12219
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

Overigens hebben de aangemelde telefoons niets met on call te maken
Gebruikersavatar
jalex_h
6th Gear member
Berichten: 2645
Lid geworden op: 12.12.2014 - 19:20
Locatie: Midden nederland

On-call werkt met een inlognaam en wachtwoord. De dealer kan dit voor je regelen. Een reset is niet voldoende, omdat de auto in dat geval aan de inlognaam gekoppeld blijft en dus door de vorige eigenaar te volgen blijft (tenzij hij zo netjes geweest is om in de app aan te geven dat hij/zij de auto niet meer in bezit heeft). Pas als er een nieuwe inlognaam aan je auto gekoppeld is, kan de oude eigenaar hem niet meer volgen.
Zie ook https://www.volvocars.com/nl/support/ar ... 51057b4e38
Ooit: Een kale 440 1.7 DL uit 1989, een flink aangeklede V40 2.0 uit 1996 & V70 D4 GT Nordic+ met een aantal leuke dingetjes uit 2015
Nu: Afbeelding Afbeelding

Je kunt beter een optimist zijn die ongelijk heeft dan een pessimist die gelijk krijgt.
Jelmer de Jong
6th Gear member
Berichten: 3158
Lid geworden op: 20.03.2009 - 16:04

Precies, account aanmaken en de dealer de auto aan jouw account laten koppelen. Dan is de vorige eigenaar hem vanzelf kwijt.
MindBender
1st Gear member
Berichten: 22
Lid geworden op: 21.03.2019 - 19:26

Ah, ok; Dus als ik naar fabrieksinstellingen reset, kan de vorige eigenaar mij al niet meer volgen?

Woensdag gaat hij naar Van Roosmalen voor een onderhoudsbeurt en daar kunnen ze vast alles naar mij overschrijven. Maar morgen ga ik hem bij een regulier autobedrijf ophalen; Die kunnen niks, en ik wil niet dat de vorige eigenaar mij morgen naar huis kan volgen.
Gebruikersavatar
jalex_h
6th Gear member
Berichten: 2645
Lid geworden op: 12.12.2014 - 19:20
Locatie: Midden nederland

MindBender schreef:Ah, ok; Dus als ik naar fabrieksinstellingen reset, kan de vorige eigenaar mij al niet meer volgen
Nogmaals, een reset gaat je op dit punt niet helpen. Alleen de Volvodealer kan dit voor je doen. Dus ja, de vorige eigenaar zou je inderdaad naar je huis kunnen volgen. Ps: laat Van Roosmalen alvast weten dat ze On Call over moeten zetten, dan kunnen ze dit al vast administratief voorbereiden. Mogelijk kunnen ze je dan ook al eerder hiermee helpen.
Ooit: Een kale 440 1.7 DL uit 1989, een flink aangeklede V40 2.0 uit 1996 & V70 D4 GT Nordic+ met een aantal leuke dingetjes uit 2015
Nu: Afbeelding Afbeelding

Je kunt beter een optimist zijn die ongelijk heeft dan een pessimist die gelijk krijgt.
Plaats reactie

Terug naar “Communicatie”