Volvo on Call Koppelt niet (meer)

Over Sensus, Sensus Connect, Sensus Connet Touch etc
Plaats reactie
Mikebravo100
2nd Gear member
Berichten: 85
Lid geworden op: 15.10.2013 - 21:54

Hallo,

Ik krijg de app niet meer gekoppeld aan de auto!

De VOC-app (op android telefoon) gaf aan dat de auto in standby staat, de garage heeft de centrale instellingen gereset, en ik heb de VOC app opnieuw geinstalleerd en laten koppelen, maar hij geeft telkens een foutmelding na een minuut. Zegt ook dat ik de internetverbinding moet checken, maar heb reeds internet verbinding. Ik kan in de auto wel de On Call knop indrukken en daar is verbinding mee te krijgen, alleen de app zelf koppelt niet met de auto. Nu heb ik van de garage een mail met link gekregen om zelf te gaan zoeken naar mogelijke oplossingen en volgend jaar hebben ze tijd er zelf naar kijken. Er zijn drie verbindingspunten, de app, de server VOC en de auto, ergens gaat iets mis. Ook de accukabel loshalen en na 30 sec. weer aansluiten lost het niet op!

Iemand bekend met dit probleem?
Gebruikersavatar
sanco
5th Gear member
Berichten: 1894
Lid geworden op: 27.05.2005 - 22:18
Locatie: NO NL

Zie diverse berichtjes hier op het forum, afgelopen weken is er meerdere keren melding gedaan van problemen met VOC.
Het feit dat de status van de auto "in gebruik" is blokkeert vermoedelijk het doorgeven van commando's; bijv. standkachel etc.
Ook de locatie / rit registratie is dan meestal niet correct, of wordt geheel niet bijgehouden, immers bij in gebruik zijn wordt de locatie niet vrijgegeven voor jou als gebruiker van de app.
Daarnaast komt het voor dat de datum van aankomst in een ver verleden ligt, waardoor de tijdsduur van de rit negatief is.
Al met al is mijn ervaring tot nu toe dat je denkt dat er iets bij jezelf fout zit, maar dat het zich plotseling na enkele dagen zo maar vanzelf weer oplost. Ik ga er daarbij wel even vanuit dat je niet alleen de auto op 1 plek hebt, / laat staan, want dan zou er nog sprake kunnen zijn van een blinde vlek in de mobiele communicatie. Hoe vervelend ook, ik zou niet meteen van alles gaan proberen, zie het een week aan, en kijk af en toe eens op de app of er ook dingen wijzigen (bijv. locatie, geopend / gesloten etc), of de status soms anders is (bijv. offline ipv in gebruik) en of een aankomst datum en tijd in het verre verleden ligt. etc. Als dat het geval is, schat ik in dat er met jouw auto en app op je telefoon niets mis is, maar dat de oorzaak intern VOC zit (servers etc).
2016- XC70 D5 GT AWD MY16 Magic Blue, Inscription leer, standkachel, HK audio, VOC, Keyless, 19"
2010-2016 XC70 2.4D Momentum GT MY10, silver, prof. winterline, schuifdak, niv.reg, 17";sargas/18";minos
2004-2009 V50 Elite 2.0D 2004/5 silver 17"; stylla
Mikebravo100
2nd Gear member
Berichten: 85
Lid geworden op: 15.10.2013 - 21:54

sanco schreef: 04.12.2019 - 16:00 Hoe vervelend ook, ik zou niet meteen van alles gaan proberen, zie het een week aan, en kijk af en toe eens op de app of er ook dingen wijzigen (bijv. locatie, geopend / gesloten etc), of de status soms anders is (bijv. offline ipv in gebruik) en of een aankomst datum en tijd in het verre verleden ligt. etc. Als dat het geval is, schat ik in dat er met jouw auto en app op je telefoon niets mis is, maar dat de oorzaak intern VOC zit (servers etc).
Dank voor je reactie, probleem is dat ik de app niet meer gekoppeld krijg aan de auto, dus hij kan dan ook koppelproces niet afronden. Mogelijk heb je gelijk en gewoon een week wachten, dat herken ik inderdaad wel! Dank voor je reactie.
Plaats reactie

Terug naar “Communicatie”