CarPlay vanaf IOS 14 fullscreen in portrait modus ?

Over Sensus, Sensus Connect, Sensus Connet Touch etc
Plaats reactie
ForzaCannobio
1st Gear member
Berichten: 18
Lid geworden op: 30.06.2020 - 15:23

Hallo, in de aankondiging van IOS14 zag ik het volgende:

Horizontale balk

CarPlay is vanaf iOS 14 klaar voor portretmodus. De statusbalk past zich namelijk automatisch aan naar de modus van jouw autoscherm. Indien je een verticaal display hebt, verplaatst de statusbalk automatisch naar de onderkant van het scherm.


Zou dit kunnen betekenen dat CarPlay in de auto's met Sensus systeem (de meest nieuwe Volvo's muv de V40) vanaf IOS14 full-screen in verticale (portrait modus) zichtbaar gaat worden ?

Gr.

FC
ForzaCannobio
1st Gear member
Berichten: 18
Lid geworden op: 30.06.2020 - 15:23

Sinds een aantal weken nu berijder van een XC40 T5 Recharge met het mooie grote verticale Sensus Systeem, werkt erg goed en ben er tevreden over. Helaas gebruikt Carplay maar ongeveer de helft van het scherm. Het zou zoveel mooier zijn als Sensus Carplay in een verticale (bijna) full screen modus zou gaan ondersteunen. IOS14 is nu net uit met verbeterde ondersteuning van portrait schermen ('horizontal status bar' ) nu Volvo nog met een update van het Sensus systeem. Maar blijkbaar leeft dit niet erg onder Volvo rijders, niet in NL (op bovengaand bericht heb ik geen enkele reactie gehad) maar ook op internationale forums kom je hier nauwelijks iets over tegen. Daarnaast gaat Volvo nu starten met Android Automotive als opvolger van het Sensus systeem, als eerste in de XC40 P8 Recharge, dit werkt wel volledig full-screen.
Dentista
1st Gear member
Berichten: 31
Lid geworden op: 16.07.2023 - 12:13

Zijn hier nog ontwikkelingen in? Zal Volvo dit ooit gaan aanbieden op senus ?
Emmevi
4th Gear member
Berichten: 989
Lid geworden op: 24.10.2009 - 20:19

Ik verwacht het niet, Sensus is vervangen door AAOS en ze zullen daar dus geen tijd en geld meer in gaan pompen.
V60 B3 Pebble Grey '22
V50 2.0 Electric Silver '10
V40 1.8i Lavasvart Metallic '04
Suzuki Baleno 1.6 ‘00
Suzuki Vitara 1.6 Metal Top ‘90
Honda Integra 1.5 ‘86
Plaats reactie

Terug naar “Communicatie”