Mistlampen inbouwen

Alles over de 440 / 460
Plaats reactie
440GL
4th Gear member
Berichten: 573
Lid geworden op: 13.09.2004 - 15:40

Ik heb een set splinternieuwe mistlampen gekocht.

Inmiddels weet ik dat de in 440 (GL carb 1988) nog geen draden liggen. Kan iemand mij tips geven voor het aansluiten?

'Niet voorbereid' geldt dat ook voor het controlelampje in het dashboard? Liggen daar wel draden naar toe?

mvg
Gebruikersavatar
v40pokemon
3rd Gear member
Berichten: 382
Lid geworden op: 07.08.2005 - 12:20
Locatie: Eindhoven

gewoon ff draden trekken -> apart zekeren, apart relais ertussen. Achter op je tellerklok kun je de draad van het controlelampje opzoeken en bij de stekker losknippen, om deze vervolgens te verbinden met de draad van schakelaar naar je mistlampen. Let op: mistlampen mogen het alleen maar doen nadat je dimlichten igeschakeld zijn, dus pak hier je stuurdraad vandaan...
Gebruikersavatar
ps-amazon
6th Gear member
Berichten: 4471
Lid geworden op: 29.09.2004 - 15:05
Locatie: Loonse en Drunense Duinen
Contacteer:

het blijft een hardnekkig misverstand, maar je mag mistlampen echt schakelen zoals je wilt.
Per land kan het gebruik van mistlampen (al dan niet in combinatie met andere verlichting) verschillen.
Tip voor aansluiten: als je maximale lichtopbrengst wil hebben moet je een dikke kabel direct van de accu naar het relais voeren en van relais ook weer dikke kabels naar de lampen; aansturen kan met dunnere kabels naar een schakelaartje met controlelampje op het dashboard
Gebruikersavatar
ps-amazon
6th Gear member
Berichten: 4471
Lid geworden op: 29.09.2004 - 15:05
Locatie: Loonse en Drunense Duinen
Contacteer:

het blijft een hardnekkig misverstand, maar je mag mistlampen echt schakelen zoals je wilt.
Per land kan het gebruik van mistlampen (al dan niet in combinatie met andere verlichting) verschillen.
Tip voor aansluiten: als je maximale lichtopbrengst wil hebben moet je een dikke kabel direct van de accu naar het relais voeren en van relais ook weer dikke kabels naar de lampen; aansturen kan met dunnere kabels naar een schakelaartje met controlelampje op het dashboard
440GL
4th Gear member
Berichten: 573
Lid geworden op: 13.09.2004 - 15:40

Sorry heren, ik heb ze niet meer en ze komen ook niet op mijn auto...

(toch bedankt!)

mvg
Gebruikersavatar
ps-amazon
6th Gear member
Berichten: 4471
Lid geworden op: 29.09.2004 - 15:05
Locatie: Loonse en Drunense Duinen
Contacteer:

ok Dennis, nu maar hopen dat het niet meer gaat misten.......
Plaats reactie

Terug naar “De Volvo 440 - 460 series algemeen”