benzine en temp. meter

Alles over de 440 / 460
Plaats reactie
FR@NS
1st Gear member
Berichten: 16
Lid geworden op: 14.09.2004 - 17:11
Locatie: HOENSBROEK

Mijn benzine en temp. meter doen het niet meer ik heb al de zekeringen al na gekeken ook achter de teller was geen aanslag of corosie te zien.
Heeft tot 2 weken terug nog gewoon gewerkt, begon daarna uit te vallen als de motor werd gestart met alleen het kontakt aan werkte ze toen nog wel.
wat is een oplosing om het te maken .
460GL b18 EP/FP
mvg Frans
Gebruikersavatar
Walter
Geartronic member
Berichten: 24353
Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
Locatie: Randstad
Contacteer:

ik heb het idee dat dit in de printplaat op de tellers voor benzine en tempmeter zit. Dit is een los metertje, volgens mij kan je een losse printplaat bestellen.
Afbeelding
Mijn blog
ex-850club lid/ex-V3C lid Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 Magic Blue/Sandstone + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
Gebruikersavatar
Freggle
1st Gear member
Berichten: 22
Lid geworden op: 20.09.2004 - 17:14
Locatie: Leuven, België
Contacteer:

Hey FR@NS,

Ik heb een tijdje geleden hetzelfde voorgehad.

Mijn temperatuurmetertje werkte al een tijdje niet meer. Uiteindelijk wat testjes gedaan, en het metertje bleek nog te werken, maar het weerstandje dat de temperatuur voelt, was kapot. Nieuw weerstandje besteld in de garage, en alles werkte weer perfect.
Tot enkel weken later mijn metertje opnieuw niet werkte. Ik dacht onmiddellijk aan het nieuw weerstandje, maar dat bleek het deze keer niet te zijn. Toeval of niet, maar deze keer was het het metertje zelf, daar was geen beweging meer in te krijgen.
De benzinemeter ging wel nog, maar die ging al een tijdje erg traag (duurde een paar minuten eer hij op niveau was).

Uiteindelijk viel daar niets meer aan te repareren (mijn broer en ik hebben lang genoeg geprobeerd), dus uiteindelijk een module (met metertjes, lampjes en tellers) in afbraak gevonden (voor 20 euro), metertjes op mijn kilometerstand gedraaid, en geïnstalleerd. Voila, weer als nieuw :D

Dus ik raad je aan om bij je garage eens te horen of je nergens uit een oude 440/460 een metermodule kan halen; zal in ieder geval stukken goedkoper zijn dan een nieuwe bestellen.

Succes.

k.
Afbeelding
ziepej
2nd Gear member
Berichten: 106
Lid geworden op: 19.09.2004 - 19:43
Locatie: Laarbeek

Freggel,

Bedankt voor je heldere uitleg.
Zijn de 440 dashboardkasten gelijk voor het oude type (tot1994) en het nieuwe type (vanaf 1994).
Ik heb het nieuwe type en eveneens een zeer langzame benzinemeter.

Groeten,
John
Gebruikersavatar
Freggle
1st Gear member
Berichten: 22
Lid geworden op: 20.09.2004 - 17:14
Locatie: Leuven, België
Contacteer:

ziepej schreef:Zijn de 440 dashboardkasten gelijk voor het oude type (tot1994) en het nieuwe type (vanaf 1994).
Bij mijn weten niet, maar ik ben het niet 100% zeker...

k.
Afbeelding
FR@NS
1st Gear member
Berichten: 16
Lid geworden op: 14.09.2004 - 17:11
Locatie: HOENSBROEK

Freggle bedankt het klopte op de sloop andere teller gehaald omgewiseld nu werkt het weer mvg FR@NS
Guestuser

Ik ooit een tip gehad van iemand;

1 demonteer het klokkenhuis
2 demonteer de klok met de temp en benz meter
3 verwijder de print
4 tussen de print en klok zitten 4 koperen busjes, maak deze schoon
5 op de print ziet u 4 soldeerpunten waar de busjes op rusten, maak deze goed schoon.
6 doe dit ook achter de klok van de temp en benz meter
7 monteer de hele zwik weer
8 probleem opgelost

Ik heb het zelf ook geprobeerd, nadat mijn meters problemen gaven, nadat ik deze tip heb opgevolgd, nooit geen probleem weer gehad met de meters.

gr leen
Plaats reactie

Terug naar “De Volvo 440 - 460 series algemeen”