Ik heb een 440 1.8i uit 1996. Sinds een aantal maanden schommelt de temperatuur behoorlijk bij lage snelheden. Na een beurt bij de dealer is de termostaat vervangen, alles doorgespoeld en voorzien van nieuwe koelvloeistof en massa gecontroleerd. Na een rit op de snelweg slaat de fan zeer snel aan en tevens in de file (bij lage snelheden dus). Op zich is het normaal maar het is wel opvallend dat het veel vaker gebeurd dan voorheen.
Weet iemand waarom het nu vaker gebeurd en misschien nog belangrijker wat zou ik er aan kunnen doen.
Frank
Temperatuur blijft niet constant
IK had ooit ook zoiets, later bleek dat ze het systeem niet ontlucht hadden, er blijkt achter de chilinderkop een ontluchtingsnippel te zitten.
Hierdoor leek het dat de koelvloeistof aan de kook raakte en dus de temp opliep, men dacht eerst aan een lekke koppakking, maar na het ontluchten nooit weer problemen gehad.
gr tifosi
Hierdoor leek het dat de koelvloeistof aan de kook raakte en dus de temp opliep, men dacht eerst aan een lekke koppakking, maar na het ontluchten nooit weer problemen gehad.
gr tifosi