Temperatuur blijft niet constant

Alles over de 440 / 460
Plaats reactie
Gebruikersavatar
ffen
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 15.11.2004 - 22:17

Ik heb een 440 1.8i uit 1996. Sinds een aantal maanden schommelt de temperatuur behoorlijk bij lage snelheden. Na een beurt bij de dealer is de termostaat vervangen, alles doorgespoeld en voorzien van nieuwe koelvloeistof en massa gecontroleerd. Na een rit op de snelweg slaat de fan zeer snel aan en tevens in de file (bij lage snelheden dus). Op zich is het normaal maar het is wel opvallend dat het veel vaker gebeurd dan voorheen.

Weet iemand waarom het nu vaker gebeurd en misschien nog belangrijker wat zou ik er aan kunnen doen.

Frank
Gebruikersavatar
Marco440
1st Gear member
Berichten: 22
Lid geworden op: 24.09.2004 - 20:46
Locatie: Rotterdam

Hoihoi..

Dan denk ik dat je thermostaat op een te lage temp staat.
*andere thermostaat erin is de oplossing*
Gebruikersavatar
ffen
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 15.11.2004 - 22:17

Dat is juist het probleem. Er zit net een nieuwe termostaat in. Heb al het een en ander uitgesloten maar kan het dus niet vinden.

Andere optie?
FR@NS
1st Gear member
Berichten: 16
Lid geworden op: 14.09.2004 - 17:11
Locatie: HOENSBROEK

Radiator schoonmaken kan ook helpen
dus alles adftappen en schoonspoelen en opnieuw vullen met koelvloeistof geen antievries mvg FR@NS
Gebruikersavatar
ffen
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 15.11.2004 - 22:17

Ook dit is reeds gedaan. Ik weet het zelf ook niet meer vandaar het forum dacht ik!

Nog een andere optie?
Guestuser

IK had ooit ook zoiets, later bleek dat ze het systeem niet ontlucht hadden, er blijkt achter de chilinderkop een ontluchtingsnippel te zitten.
Hierdoor leek het dat de koelvloeistof aan de kook raakte en dus de temp opliep, men dacht eerst aan een lekke koppakking, maar na het ontluchten nooit weer problemen gehad.


gr tifosi
Gebruikersavatar
ffen
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 15.11.2004 - 22:17

Heeft iemand dit ooit zelf gedaan en wil deze ervaring met mij delen. Heeft iemand misschien een foto van dit ontluchtingsnippel


Groet Frank
Plaats reactie

Terug naar “De Volvo 440 - 460 series algemeen”