dashboardverlichting

Alles over de 440 / 460
Plaats reactie
Robrecht
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 18.11.2004 - 15:30
Locatie: Amersfoort

Hallo,

ik heb de volvo 440 (11-1992) van mijn ouders overgenomen. Nu heb ik het idee dat de dashboardverlichting het maar deels doet.
Waar ik verlichting mis:
- de schuifknoppen v.d. kachel zijn onverlicht
- de draaiknop van de verlichting is onverlicht
- de knoppen voor de mistachterlicht en de achterruit verwarming zijn onverlicht.

Kan iemand me vertellen of bovenstaande punten allemaal verlicht zouden moeten zijn, of dat het allemaal wel klopt?

Dan kan ik wat gerichter aan de slag 8)

alvast bedankt hè!
440GL
4th Gear member
Berichten: 573
Lid geworden op: 13.09.2004 - 15:40

Zou inderdaad verlicht moeten zijn. Knop van verlichting en knopjes van de achterruitverwarming e.d. zijn volgens mij één lampje.

Waar het lampje van de verwarming zit weet ik niet precies, maar het is een crime om het complete dashboardpaneel onbeschadigd los te krijgen. Heel voorzichtig doen!

Het knopje van de verlichting en de knopjes van de achterruitverwarming e.d. zijn heel makkelijk; loswippen met een schroevendraaier.

mvg
Robrecht
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 18.11.2004 - 15:30
Locatie: Amersfoort

Ok. Bedankt voor de info.
Ik zal mn vorderingen melden!

Groet, Robrecht
FR@NS
1st Gear member
Berichten: 16
Lid geworden op: 14.09.2004 - 17:11
Locatie: HOENSBROEK

als je de schroeven van de teller afdekplaat 2 boven in en 2 onder dan kun je het naar voren halen en kun je bij destekkers van de lichtknop en de schakelaars het is maar 1lampje als dat los is kun je bij de schroeven afdekplaat van de lucht regeling en dat gaat op ongeveer dezelfde wijze
mvg FR@NS
Gebruikersavatar
v40pokemon
3rd Gear member
Berichten: 382
Lid geworden op: 07.08.2005 - 12:20
Locatie: Eindhoven

voor wat betreft de verlichting van de verwarming: zwarte lijstje is zo los te wippen en erachter zitten 2 kleine (steek) lampjes -> T5 2watt
Gebruikersavatar
Caerbannog
5th Gear member
Berichten: 1154
Lid geworden op: 08.09.2005 - 23:20
Locatie: Niekerk (wk)
Contacteer:

Die lampjes van de verwarming zijn inderdaad niet moeilijk te vervangen. Zorg wel dat je een goede pincet bij de hand hebt!

Voor de knop van de alarmverlichting geldt hetzelfde; als je deze aanzet, komt de knop een klein beetje naar buiten. Wanneer je dan voorzichtig maar stevig aantrekt kan je de knop eraf trekken. Hier zit een lampje achter.
Als je een zwarte Volvo 480 voorbij ziet komen; nu net gewassen...
Dan kan dat.
Plaats reactie

Terug naar “De Volvo 440 - 460 series algemeen”