Waarom 45 jaar geleden een Volvo?

In dit board alles over elektriciteit voor het laden van Volvo's. Laadpalen, kabels en stekkers etc etc
Plaats reactie
Hendricus GP
1st Gear member
Berichten: 29
Lid geworden op: 23.01.2021 - 11:36

Achter mijn woning aan de Hoefbladlaan in Den Haag waren vele garageboxen. Eigenaren hadden een woning in de Mimosastraat. Een prachtige man (een destijds 60 plusser let wel, 45 jaar geleden) stond daar een Volvo Amazone bij te schuren. Wat mij vooral bevreemde was dat er een zeer dure boot achter die auto hing. Die boot was meer waard dan de trekker. Mij bevreemde dit niet daar in die tijd het redelijk en normaal was dat improviseren de norm was om iets verder te komen. Wat kan je opknappen om de aansluiting niet te verliezen?
Het intrigeerde mij (destijds was ik in bezit van een Opel Ascona). Waarom een Volvo schuren? De aanhangende boot kon in potentie de meest fantastische Volvo bekostigen. Tja, dan moet je naar die man toe en het waarom vragen. Zijn welwillende antwoord: “Ik ben en was vertegenwoordiger. Tijdens mijn werk heb ik drie ongelukken gehad, twee daarvan hadden met dodelijke afloop kunnen zijn. Ik wil deze auto niet missen. Deze auto is iets van mij. Ik ben er nog door de klasse van het product. Dit heeft mij beschermd. Ik ben er nog, alleen dankzij deze auto. Ik ben de auto aan het schuren omdat mijn zoon de auto in Den Helder gaat spuiten”. Tja, blauw dus.
Vele jaren later gekozen voor de XC 40 P8. Ik heb hem nog niet. Maar het voelt nu al zo geweldig.

Volkswagen Kever, Opel Ascona, Volvo 164, Volvo 242, 2 x Volvo V40, Mercedes Vito, Mitsubishi Colt, 2x Mitsubishi Outlander 2.0 Instyle 4WD en in afwachting van de V40 P8 pure electric.
3 april 2021.
Plaats reactie

Terug naar “Elektriciteit voor Volvo Electric Vehicles”