Cruise en kilometerteller doen het soms niet

Geproduceerd bij NedCar in Born
Plaats reactie
Hopestone
Starter

16.03.2021 - 20:21

Beste allemaal,

Ik heb in mijn auto een spook storing die ik zo goed mogelijk zal proberen uit te leggen.
Tijdens het rijden zakt mijn kilometernaald soms naar de 0 toe. Na een klap (of meerdere) komt de kilometernaald weer bij. Dan kan het soms weer een tijdje goed gaan maar soms is het nu 1 minuut alweer raak. Mijn cruisecontrol begint zo langzamerhand ook een eigen leven op na te houden. Als ik rij en de cruise is ingeschakeld dan schakelt hij vanzelf tijdens het rijden af. Dan kan ik hem vaak niet meteen weer activeren, dit duurt soms wel minuten of als ik de auto opnieuw heb gestart.

Het lijkt er heel erg sterk op dat zoveel de kilometerteller als de cruisecontrol met elkaar in contact staat. Dus als er iets mis is met de 1 krijg je ook een storing met de andere.

In onderstaand oud bericht word er gesproken over het schoonmaken van de printplaat achter de kilometerteller. Kan dit ook de oplossing zijn voor mijn probleem?

viewtopic.php?f=14&t=59702&p=1233442&hi ... r#p1233442

Alvast bedankt voor het meedenken!! Als er nog iets is wat je wilt weten dan hoor ik het graag.

Groeten Jack
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V40 Classic”