V40 1.8i GDI - onregelmatig bij koude start

Geproduceerd bij NedCar in Born
Plaats reactie
Premier
1st Gear member
Berichten: 27
Lid geworden op: 12.05.2005 - 20:38

Hallo!

Ik heb een V40 1.8i GDI. Bij een koude start loopt de motor niet mooi soepel. Dit hoor je het beste bij de uitlaat. Na enkele minuten, als hij iets warmer is, dan zakt ineens het toerental loopt ie mooi rustig. Daarnaast, als de motor warm is, wil de auto nog wel eens stotteren. En ik vind de uitlaatgassen niet echt normaal ruiken. Het stinkt behoorlijk.
Ik heb zelf het idee dat het mengsel lucht-benzine niet altijd optimaal is.

Iemand hier ideeen over?
mura
1st Gear member
Berichten: 39
Lid geworden op: 21.07.2005 - 18:51

De GDI is HET probleem motortje van Volvo ehhhhhh mitsubutsi.
Het probleem bij deze motor is dat de kleppen zo sterk verkolen dat ze op den duur niet meer afsluiten met opgegeven problemen als gevolg, heb al meerdere malen diverse cilinderkoppen moeten demonteren en de kleppen en zittingen moeten ontkolen, mijn advies: Verkopen
Gebruikersavatar
Frumpy
5th Gear member
Berichten: 1343
Lid geworden op: 28.06.2005 - 17:31
Locatie: Haaglanden

:D Verkopen kan altijd nog!

Ik heb het niet zo op die olie- en benzinemaffia, maar bij deze wil ik graag reclame maken voor de V-Power benzine/V-power diesel van Shell. Een duitse vriend had dezelfde klachten als jij. Na een tweetal tankbeurten met V-Power was het probleem aanzienlijk minder, en nu zelfs weg.
Bij nieuwere motoren zal je het verschil niet merken, maar bij de wat ouderen (hogere kilometerstand) zeker.

Advies: Gewoon een paar keer dat spul tanken. Baat het niet, dan schaadt het niet. Is helaas iets duurder. :(
Gebruikersavatar
V480-S60
8th Gear member
Berichten: 19490
Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
Locatie: La Grande Verriere

V-power?

Bij onze oosterburen is dat andere benzine als hier in Nederland (zie ander topic) Dus de reinigende werking is hier ook minder.
Bijvoorbeeld mijn diesel loopt niks nie beter met V-power.

Ik ben het met mura eens.
Verkopen die VOLVO met die mitsubsidi motor. Een hele foute actie van VOLVO geweest die motor in een S/V40 te bouwen. Maar ja omdat de calisma ook in Born werd gebouwd konden ze dat wel eens proberen.

Anders zit er niets anders op dan de kop te laten lichten en alles schoon te laten maken.
Als je dat hebt laten doen dan is V-power in Nederland wel goed om het in de toekomst te voorkomenl.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 236.000 kms (6-18 tm ..)
zwolly
4th Gear member
Berichten: 503
Lid geworden op: 17.04.2005 - 23:06
Locatie: zwolle

als mijn dealer een gdi ingeruild krijgt gaat ie meteen naar de handel, hij wil ze zelf niet eens meer verkopen,zei dat deze motor een blunder van volvo is.
zwolly
S40 1.8 11-1996 donkerrood metallic handgeschakeld (verkocht)
S40 1.8 09-2001 pure silver sports automaat (verkocht)
S60-D5 edition -11-2003- black stone-handgeschakeld. (verkocht)

Mercedes S-klasse coupe V8 , nieuwstaat,automaat en alle opties, lpg.
Premier
1st Gear member
Berichten: 27
Lid geworden op: 12.05.2005 - 20:38

Ik kom net terug van vakantie: lange ritten naar Italië en terug. Wat een weer hier :( Het viel me op de het stotteren tijdens het rijden gebeurt als de motor zuiniger gaat rijden. Die GDI motoren doen dat zo af en toe, en dan komt er een 'E' in het display. Werkt heel goed, maar je voelt het wel soms.

Verder ben ik erg tevreden over deze motor. Pittig (genoeg) en zuinig. Blunder of niet.....
Ik zal eens bij Volvo informeren.

Thx.
mura
1st Gear member
Berichten: 39
Lid geworden op: 21.07.2005 - 18:51

Ja je zult wel niet erg opgewekt worden van deze verhalen maar ik kan ze alleen maar bevestigen, als je de motor uitzet en hij geeft een plof na dan is het tijd om in te ruilen !
Gebruikersavatar
thunderbird57
1st Gear member
Berichten: 34
Lid geworden op: 25.01.2005 - 19:05
Locatie: Leerdam

Verkopen! ONZIN. Een prima en zeer zuinige motor. Eens in de 30.000 km een busje systeemreiniger voor injectiemotoren toevoegen aan een volle tank ( ongeveer 9 euro) en hij loopt als een zonnetje. Het even ,,stotteren" bij het overgaan naar injectie met arm mengsel is normaal en staat ook in de gebruikershandleiding. Het brandstofverbruik is erg laag. Cruisecontrol op 120, 5 mensen aan boord en dan een verbruik van ongeveer 5 a 6 liter per 100 km !!! :P doe dat maar eens na met een niet GDI motor. Op het internet is veel info te vinden mbt deze motoren. Dus al met al HOUDEN en er lekker mee rond toeren en genieten van de lage verbruikskosten. :D
*Keep on Roling* V50 2.0 sport 2010
mura
1st Gear member
Berichten: 39
Lid geworden op: 21.07.2005 - 18:51

Dan heb je mazzel met je karretje!!!
Ervaringen spreken voor zich !!!!!!
Gebruikersavatar
thunderbird57
1st Gear member
Berichten: 34
Lid geworden op: 25.01.2005 - 19:05
Locatie: Leerdam

Heb in de kenniskring een monteur werkzaam bij een Volvo dealer. Dus al met al de ervaring/tips uit de eerste hand. Heb hiervoor Volvo gereden met Renault motor en Volvo motor dus heb reeds enige ervaringen ook niet altijd zo positief.Dit blijkt ook wel als je kijkt op dit forum bij de andere type motoren. De GDI motor is voor velen niet bekend dus ook niet bemind :)
*Keep on Roling* V50 2.0 sport 2010
mura
1st Gear member
Berichten: 39
Lid geworden op: 21.07.2005 - 18:51

De GDI motor u wellicht bekend is een Mitsubitsi blok, inmiddels heb ik er zo een 7 stuks uit elkaar gehad voor het reinigen van de kleppen.
Ik ben monteur bij de volvo, gelukkig is volvo zo wijs geweest om met dit project te stoppen, u auto blijkt dan ook een uitzondering.
Wellicht heeft u een rijstijl die een positieve invloed op u motor heeft.
Nu vele fijne kilometers
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V40 Classic”