S40 FASE2 1,6 BENZ wilt niet starten

Geproduceerd bij NedCar in Born
Plaats reactie
Leopold
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 13.08.2019 - 22:31

Hoi
laat ik me eerst effe voorstellen;
ik ben een 48 jarige Nederbelg, 26 jaar geleden uitgeweken Limburger naar Peer België
heb MTS werktuigbouwkunde en kopklas Motorvoertuigen als opleiding, na enkele jaren als ploegbaas op MAN garage ben ik in onderwijs gestapt
geef carrosserie en metaal/lassen, plus de zaken die de leerlingen dienen te weten aan auto's :P
zelf rijd ik een C30 diesel van 2009 (euro5), mijn zoon een V70 d5 diesel van 2002 en doe ook aan zijspancross bij MON nationalen ( sinds vorig jaar terug licentie na 20 jaar)

ik zit met een probleem waar ik al bijna de hele week aan zit te prullen...
mijn schoonvader zijn S40 (B4164S2blok) was bout van VVT losgekomen en zo distributie in puin, nu snelheid en toerental waren laag op dat moment gelukkig!
dus ik afslepen, kop af genomen en ja hoor, 2 kleppen gebroken en enkele krom
dus op zoek naar kopje, Rima heeft me goed kunnen helpen, kop laten vlakken en vacuumtesten bij Steven (bocholter motorenrevisie)
wachten op pakkingset.. en terug in elkaar bouwen
nu dat ging nog prima! alles verliep zoals gewoonlijk doch om te starten met starter draaide hij maar startte niet,
dus weer alles checken, dacht nokkenassen 180gr verkeerd, dit gewisseld maar resultaat zelfde :(

nokkenassen zijn geblokkeerd aan achterzijde zodat gleuven dus horizontaal staan en excentrisch naar onderen
merktekens op tandwielen staan fijn boven, krukas merkteken op polie staan ook fijn op merkteken blok doch staat 1e cilinder blijkbaar 90gr over bovenste dode punt, en kan niet op dat punt zetten terwijl nokken geblokkeerd staan want voel dat tegen kleppen 4e cil kom, heb met cameraatje de kleppen bezien van 1e en 4e cil, die van 1e staan dus dicht en de 4e op tuimelen
weet iemand mij hier mee verder te helpen? ben effe einde raad :-| alle info die ik verkregen heb van een goede vriend die 15 jaar volvomonteur geweest is bleek ik reeds geprobeerd te hebben online niet veel te vinden van dit type blok
groetjes Leopold
Laatst gewijzigd door Leopold op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Leopold
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 13.08.2019 - 22:31

kreeg van chefmonteur bij Volvo tip om te zien of spie van krukaspoelie niet kapot is, dadelijk even gaan zien (fingerscrossed )
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V40 Classic”