Volvo s40 1.6 2000 stadslicht schakelaar werkt enkel rechts help ivm apk

Geproduceerd bij NedCar in Born
Plaats reactie
Vurnality
2nd Gear member
Berichten: 56
Lid geworden op: 30.05.2017 - 18:43

Hallo

I.V.M apk die gister al verlopen is moet ik dit fixen.

Ik had voorkeuring laten doen

Fuseekogelhoes LV is vervangen
Stuurkogel hoesjes lv en rv zijn vervangen
Nieuwe lampjes beide kanten achter 1.
Nieuwe volledige koplamp units aangezien die oude stuk waren en los in glas zaten.

Maar de oude eigenaar was een dradentaper dus denk dat dat het probleem is, ik vroeg me af of de draden wel juist aangesloten zijn. Dan kan ik ze namelijk solderen en krimpkous erom.

Als ik schakelaar op stadslicht zet gaat rv wel aan maar lv niets.

En ik heb stadslicht rv in zijkant bumper vervangen met nieuwe die was stuk. Alleen na 2min stopte hij al weer met branden wat kan t zijn. Is voor apk verplicht toch

Foto's in bijlage
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Vurnality
2nd Gear member
Berichten: 56
Lid geworden op: 30.05.2017 - 18:43

De kabel tape vervangen door knijpschoentjes en links deed stadslicht het niet omdat de plus van stadslicht ook de plus gaf aan dimlicht(zit breuk in de kabel van pluskabel linker dimlicht, alleen die zit verder in de kabelboom ergens.)

Dus heb de plus van rechter koplamp met kabeltje naar linker gedaan die delen de plus nu dus.

Maar vanmiddag na alles aansluiten deed normaal licht het gewoon, (stadslicht, dimlicht, grootlicht) maar nu enkel stadslicht & grootlicht, beide zekeringen van links 1x10a en rechts 1x10a voor dimlicht zijn heel.
MarcS40
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 04.02.2024 - 13:27

Ik heb hetzelfde probleem. De linkerlamp doet het niet, de rechter wel. Ik probeer te achterhalen waar precies het probleem zit, tot nu toe met weinig succes. Mocht dat niet lukken, dan vraag ik me af of het doorverbinden van de plus van beide koplampen nog problemen geeft? Geven de lampen dan voldoende licht? En krijg je op termijn niet een probleem dat iets doorbrandt?
dangerzone
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 03.12.2019 - 18:11

Ik zou het in de cem zoeken, is een bekend probleem bij de x40
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V40 Classic”