Ruitenwisser achter // zit vast

Geproduceerd bij NedCar in Born
Plaats reactie
323i E30
1st Gear member
Berichten: 18
Lid geworden op: 19.11.2016 - 08:55

Hoi allemaal,

Ik ben laatst zo handig geweest om tijdens het vervangen van het ruitenwisser blad (achter) het plastic clipje te slopen waarmee deze vast zit.
Nu heb ik een nieuwe wisser arm gekocht en die ziet er goed uit, dus eventjes vervangen in 3 minuten dacht ik.
Het probleempje is alleen: de huidige wisser arm wil er alleen niet af komen en ik begrijp niet waarom.

Ik heb het kapje er met beleid afgehaald en vervolgens het moertje losgedraaid. Wel beetje WD40 erop want dat ding zat aardig vastgeroest.
De wisser arm zit alleen nog muurvast. Als ik eraan draai, wil de bout waar ie aan zit mee draaien. Ik gok dus dat ik het motortje/mechanisme stuk draai als ik er teveel kracht op zet.
Ik heb wat met mijn ringsleuteltje erop staan tikken en een beetje lopen morrelen in de hoop hem los te motiveren, maar er gebeurt niets.
Wat mis ik hier..?? Als iemand daar enig licht op zou kunnen schijnen; graag!

Groet & dank,
Laurens (V40 uit 2002 2.0L)

De huidige status:
Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
NicoV40
4th Gear member
Berichten: 639
Lid geworden op: 11.04.2015 - 18:44

Kan flink vast zitten, je moet rekenen dat het ding er al 18 jaar op zit.
Heb je niet iets van een kleine poeli trekker of zoiets?
Of even met de waterpomptang, ene kant van de bek op de schroefdraad en andere eind dan onder de rand van de arm, wel opletten dat je de ruit er niet uit tikt.
Ex V40 classic rijder, nu P1 rijder

Volvo V50, MY2005, 2.0D met chippie Afbeelding
Volvo V60, MY2017, 2.0D momenteel nog looser-spec D2 Afbeelding
Volvo 164, BY1972, B30A (dubbele carburatie) Afbeelding
323i E30
1st Gear member
Berichten: 18
Lid geworden op: 19.11.2016 - 08:55

Hoi Nico,
Dat idee van de waterpomp tang zat ik ook mee in mijn hoofd (ik heb geen poeli trekker), maar wilde niet al te veel kracht erop gaan zetten voordat ik zeker wist dat ik niet iets sufs over het hoofd zag. Ik ben namelijk niet erg bekend met Volvo en hoe zij dingen in elkaar steken.
Bedankt voor de snelle reactie en ik ga hem er dan linksom of rechtsom wel af krijgen!
Gebruikersavatar
lint
Geartronic member
Berichten: 27008
Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
Locatie: Ridderkerk

Ik heb een kleine poelietrekker gebruikt om de wisserarm te verwijderen, wel eerst lekker inspuiten met kruipolie.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
V40 T3 Polar+ Sport 2019
BMW Z4 2007
323i E30
1st Gear member
Berichten: 18
Lid geworden op: 19.11.2016 - 08:55

Zo.. De nieuwe zit erop.
De oude er inderdaad gewoon met wat WD40 erop en toen met de waterpomptang eraf geknepen
Bedankt allebei! Groet
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V40 Classic”