Distributieriem - Draadeind Motor Ophanging

Geproduceerd bij NedCar in Born
Plaats reactie
Teknik
2nd Gear member

Ik ben bezig met de zorgvuldig voorbereidde distributieriem vervanging. Heb zo een beetje alle (Duits- en Engels-talige internet filmpjes bekeken). Toch stuit ik op een probleem. Hopelijk heeft iemand hier ervaring met distributieriem vervanging(!!?). Maar gewoon sleutelkennis kan ook tot de oplossing leiden. Zie hier:

De rechter motor mount (ophanging) heb ik afgenomen. Alleen komen er op mijn V40 phase III benzine bj2003 dan twee draadeinden te voorschijn. Waarvan het linker draadeind bijna recht voor een bout zit die ik eruit wil draaien om de "bracket" af kunnen te nemen. Zie de foto's.

Is er iemand met een idee hoe we die bout achter dat draadeind los kunnen krijgen? Een lage dop... of een cardan scharnier dop?? Er is slechts 16mm ruimte tussen draadeind en het bracket. Ik ben bang dat deze bout muurvast zit. (Steeksleuteltje no.13 al geprobeerd...)

Optie 2: Het draadeind verwijderen door twee moeren tegen elkaar aan te draaien en het draadeind uit te draaien; De draad op die draadeinden vind ik eigenaardig. Ik ben niet echt een sleutelaar maar zal morgen proberen met een draadkam uit te vinden wat voor draad dat is.

Hopelijk hebben jullie goede ideeën om deze reparatie vlot te trekken! Bij voorbaat dank voor je moeite en tijd!
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Urbexpeditie
7th Gear member

Is die bout wel zo lang dat deze tegen het draadeindje loopt. Al geprobeerd?
Ander eerst de rest er uit draaien en deze als laatste. Dan komt de grondplaat vanzelf los en kan je deze vrij meebewegen naar voren.
Blog Småbruk - Het leven op een kleine Zweedse boerderij...

"A man without a vision for his future, always returns to his past"
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V40 Classic”